וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הנוצץ - זהב? כך נראה עומרי כספי בעיניהם של המומחים הזרים

29.8.2017 / 14:30

הנציג הרוסי: "הוא אחד הכוכבים של היורובאסקט", האיטלקי: "תנו לנו אותו", הליטאי: "אולי הוא יכול לעלות מהספסל אצלנו" והסרבי: "לא הוביל את ישראל להישגים". עומרי כספי הוא סופרסטאר ישראלי, עם רזומה מכובד ב-NBA ומעמד על בארצנו. אבל איך מתייחסות אליו היריבות?

עומרי כספי נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
מבט מבחוץ. עומרי כספי/יוסי ציפקיס

לספרדים יש את האחים גאסול, לאיטלקים היה את דנילו גלינארי ויש את מרקו בלינלי, לליטאים יש את יונאס ולנאצ'יונאס וליוונים היה אמור להיות יאניס אנטטוקומבו. רוב הנבחרות באליפות אירופה מציגות כוכבי על בסגל שלהן, ולישראל יש את הכוכב שלה - עומרי כספי. אבל האם הכוכב בכחול-לבן באמת נוצץ ומרהיב כפי שאנחנו חושבים? כיצד הוא נראה בעיניים זרות? כינסנו מומחים משש מדינות מרכזיות באירופה, כדי לענות על השאלות בנוגע לנציגנו ב-NBA.

seperator

1. האם עומרי כספי הוא בעיניך אחד השחקנים הגדולים באליפות?

קרלוס פרס דה ארילוסאה, ספרד, EL Correo: "כספי הוא אכן אחד השחקנים הגדולים באליפות, בגלל הרקע שלו ב-NBA והיכולת שלו כשחקן. תמיד החשבתי אותו בתור שחקן עם דם חם, עם אמוציות, מסוג השחקנים שמביאים אנרגיות ולחימה למשחק. חשבתי שליאור אליהו יהיה השחקן הישראלי הראשון ה-NBA, אבל כספי היה זה שעבד קשה יותר ועשה זאת בצדק".

פלאביו ואנטי, איטליה, Corriere della Sera: "בהחלט. עומרי הוא שחקן חכם, שמסוגל לעשות מגוון תפקידים על המגרש. יש לו ידיים טובות ואני מאוד אוהב את הגישה שלו. הוא יכול להיות מנהיג או שחקן קבוצתי - שחקן מהסוג שעובד בשביל הקבוצה, שמוכן שהרגע שלו יגיע".

פיל פרוקופייב, רוסיה, Sports.ru: "ללא ספק כספי הוא אחד הכוכבים של היורובאסקט, וממש לא רק בגלל שהשחקנים הגדולים ויתרו. בשבילי, הדבר הכי חשוב אצל כספי הוא הקליעה מבחוץ, היכולת שלו להשיג סלים, ליצור בשביל עצמו ולהפוך בלתי ניתן לעצירה. יש רק מעט שחקנים מהסוג שלו באריופה, וכשיש לך את זה בעמדות הפורוורד זה משהו מאוד מיוחד. ברגע שגלינארי וניקולה מירוטיץ' מפספסים את הטורניר, כספי הוא הפורוורד היחיד לדעתי עם יכולת התקפית מגוונת כזאת. באירופה שחקנים שיכולים לזרוח הם ממש מיוחדים, כספי הוא אחד מהם".

ניקוס ורלאס, יוון, Eurohoops: "כספי טוב מאוד, שחקן סולידי מבחינה התקפית. הוא מאוד חשוב לישראל, ואחד השחקנים שיותר משפיעים באופן ספציפי על נבחרת אחת. הוא שחקן התקפי ברמה גבוהה, הוא שיפר את המשחק שלו בצורה יפה מאוד מאז שהלך ל-NBA, יכול לקלוע בהרבה דרכים, ואם הוא מוצא את הקצב שלו הוא יכול לשלוט במשחק".

דונאטאס אורבונאס, ליטא, 15min: "אנסה להיות מנומס כלפי המארחים שלי. כשאתה מדבר על הכוכבים הגדולים של האליפות, אני לא חושב שאפשר לשים את כספי שם. אולי בגלל שלדעתי ישראל נבחרת חלשה מדי, ואולי בגלל שעומרי לא הותיר יותר מדי רושם באירופה לפני שהלך ל-NBA, שם הוא משמש בעיקר כשחקן ספסל. אם אני משווה אותו לדונאטאס מוטייונאס שלנו, אתה לא יכול להתייחס אליו כאחד מכוכבי היורובאסקט".

סשה אוזמו, סרביה, Sport Klub: "אני לא מחשיב אותו לאחד השחקנים הגדולים ביורובאסקט, פשוט בגלל שיש שחקנים טובים ממנו - האחים גאסול, פורזינגיס, בוגדנוביץ' (גם הסרבי וגם הקרואטי), שאריץ' ועוד. הוא לא הוכיח בעבר שהוא מסוגל להוביל את הנבחרת הישראלית להישגים משמעותיים, למרות שלא שיחק בהרבה תחרויות, נקודה שלילית נוספת לרעתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מינדאוגאס קוזמינסקאס שחקן מלאגה. GettyImages
לא ברמה שלו? מינדאוגאס קוזמינסקאס/GettyImages

2. האם לכספי יש מקום בסגל של המדינה שלך ליורובאסקט?

אוזמו, סרביה: "לסרביה חסרים שחקנים כעת בעמדה מספר שלוש, אז אני יכול לדמיין אותו בסגל שלנו, כל עוד הוא יכול לסגל לעצמו סגנון משחק קבוצתי יותר מאשר זה בנבחרת ישראל".

אורבונאס, ליטא: "לכספי תהיה בעיה בנבחרת ליטא, כי יש לנו עומק בעמדה עם מינדאוגאס קוזמינסקאס ויונאס מאצ'יוליס. הוא יכול להביא את הברק מהספסל. כרגע, קוזמינסקאס הוא השחקן השישי שלנו, והקלע השני בטיבו בנבחרת".

ואנטי, איטליה: "בבקשה, רק תנו לנו את כספי. אין לנו שחקני NBA טובים ממנו היום, בלינלי זכה בתואר אבל הוא מתמחה בדבר אחד. גלינארי שחקן גדול, אבל עבר הרבה פציעות וצריך להוכיח שהוא שחקן מנצח, כך שבוא נראה מה יקרה בקליפרס - שם יצטרך להוכיח שהוא מסוגל לשים את מה שקרה בנבחרת מאחוריו. מי עוד? כלום. אנדראה ברניאני נעלם, ג'יג'י דאטומה בחר לחזור לאירופה, ועשה נכון. אין לנו שחקני NBA גדולים, וכספי הולך לשחק באלופה גולדן סטייט".

פרוקופייב, רוסיה: "לרוסיה יש בעיה עם ריווח המשחק, קליעה בעמדות הפורוורד ומנהיגות. אלה הדברים שכספי בדיוק יכול לעזור בהם. אם הוא היה בנבחרת שלנו, הוא היה חלק חשוב, ואולי אחד השחקנים הכי טובים".

ורלאס, יוון: "כל קבוצה היא שונה, והדבר הכי חשוב זה כימיה, במיוחד בנבחרות. כל שחקן טוב, כל שחקן איכותי, יכול למצוא את עצמו בכל קבוצה. ברור שלכספי יהיה תפקיד חשוב ברוב הנבחרות, אבל קשה להגדיר כי יש פילוסופיות שונות לכל מאמן".

פרס דה ארילוסאה, ספרד: "אני מניח שיש לו מקום, פורוורדים גדולים תמיד מוצאים מקום בכל קבוצה. לספרד יש הרבה כישרון בכל עמדה, אבל תמיד יש מקום למישהו שמקריב בשביל האחרים ועושה את העבודה המלוכלכת. כספי יכול לעשות את זה".

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס מול מארק גאסול שחקן ממפיס גריזליס. GettyImages
הוכיח יציבות בליגה הטובה בעולם. עומרי כספי/GettyImages

3. האם לדעתך קריירת ה-NBA של עומרי כספי היא הצלחה?

פרס דה ארילוסאה, ספרד: "זו קריירה שהוא יכול להיות גאה בה. הוא תמיד מצא את המקום שלו בכל מועדון שעבר בו".

ורלאס, יוון: "במאה אחוזים אני מחשיב את הקריירה שלו כהצלחה. הדבר הכי חשוב לספורטאי זה להישאר ברמה הגבוהה ביותר, יש פה שחקן שמתחיל את עונתו התשיעית ב-NBA, וזה מוכיח את היציבות שלו ואיזה שחקן טוב הוא. ה-NBA לא עושה טובות לשחקן, הוא נמצא שם כי מגיע לו, הוא הוכיח את החשיבות שלו לקבוצות לאורך השנים".

אורבונאס, ליטא: "קריירה ב-NBA היא תמיד הצלחה. לא היו לי הרבה ציפיות ממנו כשהוא הלך לשם בהתחלה, אבל הוא עושה עבודה טובה מאוד כשחקן ספסל".

אוזמו, סרביה: "תלוי איך מודדים הצלחה. אני לא חושב שהוא בין 30 השחקנים האירופאים הטובים ביותר ששיחקו ב-NBA, אבל יש לו קריירת רול פלייר טובה, שבתוכה אפשר לציין עונה טובה מאוד בסקרמנטו קינגס".

ואנטי, איטליה: "לדעתי מדובר בקריירה די מוצלחת, אפילו אם היו לו כמה עליות וירידות במהלכה".

פרוקופייב, רוסיה: "לדעתי כספי הוא אחד השחקנים הפחות מוערכים ב-NBA, אולי בגלל הפציעות שהיו לו. אם הוא שומר על הבריאות שלו, אני חושב שהוא ממש סוג של גניבה עבור גולדן סטייט. עם סגנון המשחק שלהם הוא מסוגל לרוץ ונותן להם את הגודל שהם צריכים".

עומרי כספי גולדן סטייט ווריירס. ציבלין
שילוב מבטיח. עומרי כספי בגולדן סטייט/ציבלין

4. האם יש לו סיכוי לשחק ממש בגולדן סטייט?

ואנטי, איטליה: "עומרי מגיע עכשיו לרמה הגבוהה ביותר שיש, למה שזו תהיה טעות? אתה מגיע לקבוצה כמו גולדן סטייט, אז אתה צריך להוכיח שאתה ראוי להיות בה ומנסה למצוא תפקיד ראוי. ברור שמדובר במבחן גדול, אבל הוא ייתן לו מוטיבציה גדולה. הכל תלוי בו: הוא צריך לבוא מוכן, להיות חזק מנטלית, צנוע, אבל להישאר שאפתן. זה יכול להיות, לדעתי, הקוקטייל המושלם".

אורבונאס, ליטא: "חתימה בגולדן סטייט היא דבר גדול בשבילו, כי תהיה לו הזדמנות לזכות בטבעת. הוא יעמיק להם את הספסל, ויהיו לו הזדמנויות להראות את הכישורים שלו משם, כי הרבה יותר קל לשחק לצד שחקנים איכותיים כל כך".

פרוקופייב, רוסיה: "אני חושב ששיתוף הפעולה הזה יהיה טוב עבור שני הצדדים. הווריורס השיגו דקות איכותיות ודי זולות משחקן שעולה מהספסל, וכספי יזכה לחשיפה מסוג אחר, כשחקן ששווה לשים אליו לב באלופה המכהנת והפייבוריטית לזכייה. אין לי שום ספק לגבי זה, תהיה לו הזדמנות, וגבוהים שקולעים מבחוץ זה דבר הכרחי ב-NBA".

אוזמו, סרביה: "הוא יכול לשחק בשתי עמדות הפורוורד, הוא קלע ברמה גבוהה, כך שיהיו לו דקות מהספסל, והוא יוכל להשתלב בשיטה כי הקבוצות היריבות לא יתמקדו בו. הוא יוכל לעשות את זה די טוב, אבל אני לא חושב שיהיה לו תפקיד משמעותי".

פרס דה ארילוסאה, ספרד: "החלטה מעניינת. זו קבוצה מאוד התקפית, וכספי יכול להיות דווקא האיש שימלא כמה חורים בהגנה וייתן אנרגיות ונוכחות פיזית".

ורלאס, יוון: "הוא לא יהיה שחקן מאוד משמעותי, כי מדובר בקבוצה הכי מוכשרת התקפית בעולם. דקות המשחק שלו יהיו תלויות בהרבה מאוד דברים. אולי כמה פציעות ייתנו לו מקום. יהיה לו קשה למצוא תפקיד יציב, בגלל שיש שם כל כך הרבה שחקנים בעלי כישרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כספי באיור מהאתר הצרפתי bebasket/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. אם יחזור לאירופה, הוא יהיה כוכב ביורוליג. מה דעתך על כך?

פרס דה ארילוסאה, ספרד: "אני מסכים, אבל מנקודת המבט שלי, אתקשה לראות אותו משחק באירופה בקבוצה אחרת ממכבי תל אביב, ושם לא הכי קל להצליח".

ורלאס, יוון: "אני יכול רק לנחש. הוא שחקן מאוד מוכשר התקפית, ויש לו הרבה כלים לקלוע איתם נקודות. אם הוא יחזור לאירופה הוא ישחק בקבוצה טובה, אבל הכל תלוי בקבוצה עצמה שהוא ישחק בה, ובתפקיד שלו בתוך המועדון. לדוגמה, אם יילך לצסק"א מוסקבה או פנרבחצ'ה, התפקיד שלו יהיה חשוב אבל משלים, אך אם יילך לקבוצה מהדרג השני, ללא ספק הוא יהיה מנהיג ואולי השחקן הכי חשוב בקבוצה".

אורבונאס, ליטא: "עומרי מסכיר לי מאוד את קוסטאס פפאניקולאו, שחזר לאולימפיאקוס ולא הפך להיות כוכב ביורוליג. אני חושב שברמה הזאת גם לעומרי יהיה עוד המון מה להוכיח".

ואנטי, איטליה: "אין לי ספק לגביו. הוא יחזור לאירופה לקראת גיל 30, והוא יהיה מספיק מנוסה כדי לקחת קבוצה על הגב שלו להצלחה".

עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל מול אנתוני רנדולף שחקן נבחרת סלובניה. ברני ארדוב
יישאר לבד במערכה? עומרי כספי/ברני ארדוב

6. האם כספי יכול להוביל את ישראל למשהו גדול ביורובאסקט?

אורבונאס, ליטא, 15min: "שמינית גמר תהיה הישג גדול עבור ישראל, ואני לא חושב שהם יכולים יותר, ולא חושב גם שזה פייר מבחינתם לצפות ליותר".

ורלאס, יוון: "אני לא מאמין שרק שחקן אחד יכול לעשות שינוי כל כך משמעותי, במיוחד בכדורסל האירופי. כאן זה לא ה-NBA. זה לא טניס, אלא משחק קבוצתי. אם כל הקבוצה משחקת כמו שצריך, ויש לה תוכנית משחק טוב וכימיה טובה, ומאמן טוב, אז לכספי יכול להיות תפקיד משמעותי ואולי לעשות את ההבדל עבור ישראל. בשבילי זה מה הקבוצה עושה, ולא רק שחקן אחד. כולם יודעים שישראל לא אחת הנבחרות המוכשרות באירופה, אבל תמיד עם שחקנים שנלחמים עד הסוף, לוחמים, כך שברור גם אם לא יצליחו, הם יילחמו עד הסוף".

ואנטי, איטליה: "זאת סיטואציה לא פשוטה, גם עבורו, וגם עבור הנבחרת. ישראל מארחת בית לא פשוט, ויהיה עליה המון לחץ. כולם מצפים להצגות של השחקנים, וכשהקהל בצד שלך זה דבר מאוד חשוב, אבל גם יכול להיות מכשול לא פשוט. אני חושב שישראל יכולה להגיע להישג רק כקבוצה, כשהיא משתמשת ביכולת הלחימה הנודעת של העם הישראלי".

אוזמו, סרביה, Sport klub: "אני לא חושב שהוא יכול, זה יפתיע אותי אם כן. הסטטיסטיקה האישית שלו כנראה תהיה טובה, אבל המשימה העיקרית שלו היא להפוך את השחקנים האחרים לטובים יותר. האם הוא יכול לעשות את זה? אני לא חושב. הוא לא היה בתפקיד מוביל כזה כבר כמה זמן".

פרוקופייב, רוסיה: "לא. אני אולי קצת מזלזל בנבחרת ישראל, אבל לדעתי, אפילו דירק נוביצקי לא יכול לעזור לה, וכספי הוא לא נוביצקי. אין מספיק כישרון או זהות הגנתית ברורה".

פרס דה ארילוסאה, ספרד: "מה שבטוח, זה לא הולך להיות קל. כספי יכול להיות מנהיג, אבל ישראל צריכה יותר מזה כדי להגיע רחוק ביורובאסקט. כדורסל הוא משחק קבוצתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully