וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה שוד, תן לי שלושה שחקנים מהפועל ואני דורס את הליגה"

מאמן בני לוד, סולימאן אזברגה, היה מאוכזב לאחר ההפסד הדרמטי: "מודע לזה שכולם רוצים שהפועל תעלה, תנו לה לעלות לבד". הסיפורים מסביב למשחק, המערך, הביקורת על איוניר וג'וזף גנדה

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. מגד גוזני
האדומים חוגגים/מגד גוזני

מכירים את זה שביום שישי, כמה שעות לפני שמסתיים השבוע והשבת נכנסת, אתם נכנסים לאוטו ונוסעים למשחק? אז זהו שלא. לפחות לא אוהדי הפועל ואנשי הפועל תל אביב. אז אתמול (שישי) האדומים עשו היכרות עם יום שישי המיוחד בליגה הלאומית, ועל הדרך גם טעמו חום של 32 מעלות, 200 אחוז לחות, וגול אחד מתוק שכנראה מסמן את הדרך בחזרה לשפיות ולשגרה המוכרת בליגת העל.

עוד בנושא

לאומית: הפועל תל אביב ניצחה 0:1 את בני לוד בדקה ה-93
מוטי איוניר: "יכולים לבוא בטענות רק לעצמנו, היו הזדמנויות לגול מהיר"

אוהדי הפועל תל אביב. מגד גוזני
מתרגלים לחיים בלאומית. אוהדי הפועל תל אבי/מגד גוזני

יום שישי, 14:30: עם עצירת האוטובוס של בני לוד באצטדיון המושבה, הפועל טעמה, אולי לראשונה, מהי הליגה הלאומית האמיתית. ראשון היורדים, סולימאן אזברגה, כוכב בלאומית ועל הקווים של בני לוד כבר מספר שנים. בלי שלום, בלי חיוך, הוא ירד מהאוטובוס ולטענת אנשים בהפועל הדבר הראשון שיצא לו מהפה היה קללות לכיוון מנהלת הקבוצה האדומה נטלי שוסטר: "יא...חכי תגיעי ללוד, אם לא תהיי רשומה בטופס, אין סיכוי שאני נותן לך להיכנס". אבל השיא של אותה הסצנה קרה שניות לאחר מכן. אחרי שירדו שחקני לוד מהאוטובוס של הקבוצה, החל נחיל של ילדים לרדת אחריהם. בהפועל נשבעו: "היו שם לפחות איזה 200 אנשים וילדים על האוטובוס. נו רציתם לאומית, לא?".

יום שישי, 16:30: למרות אווירה של ליגת העל ביציעים, עוד מאות מאוהדי הפועל מנסים למצוא את הדרך פנימה לאצטדיון. תור ענק משתרע בחוץ וברקע כבר נשמעת שריקה הפתיחה למשחק. בליגת העל, כנראה היו דוחים את המשחק בכמה דקות, אבל בליגה הלאומית... רק לאחר המשחק, בפוסטים שהעלו אוהדי הפועל אפשר להבין את גודל השכונה. רק שני שערי כניסה היו פתוחים והיו מאות כרטיסים שהשערים לא הצליחו לקרוא. היו כאלה שדיווחו שעמדו שם בתור, מעל 40 דקות. פקקים בדרך למשחק לא היו, אבל הדיווחים דומים.

יום שישי, 18:35: כמה דקות אחרי השריקה לסיום המשחק הדרמטי, בו הפועל ניצחה 0:1 משער בדקה ה-94, אזברגה המתוסכל מתאפק שלא להתפוצץ: "קרובים זה לא מספיק לצערי", אמר בתחילת דבריו, "זה היה מאוד אכזרי לספוג בדקה הזאת שער. התכוננו כמו לכל משחק אחר. ידענו שיש להם שניים/שלושה שחקנים טובים וכל השאר הם ברמה של הליגה הלאומית ולא מעבר לזה.

"אני מודע לזה שהתקשורת והמדינה וכולם כולם כולם רוצים שהפועל תחזור לליגת העל. הבקשה שלי היא מאוד פשוטה- תנו להם לחזור לבד. לא צריך בכל רגע בתקשורת הפועל, הפועל ולא מזכירים כמעט אף קבוצה בליגה הלאומית חוץ מהפועל. כאילו כבר קבעתם שזו הפועל ועוד 15. ראיתם היום שזה לא נכון. הם בקושי הגיעו לשני מצבים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מחמוד אזברגה מאמן בני לוד. מגד גוזני
"לא יכול לדבר על עלייה". אזברגה/מגד גוזני

אתם רוצים לעלות ליגה?

"בוא לא נעשה מעצמנו צחוק. בקדר שיש לי ובקדר שיש להפועל, אני לא יכול לדבר על עלייה. אני כל הזמן רוצה טופ, והטופ שלי הוא בצמרת. לעשות חיים קשים לכל קבוצה. היום הפועל יכלה ללמוד מה זה משמעת טקטית. שישה שחקנים לא עברו גיל 20 ושיחקנו נגדם היום. אני חושב שצריך להצדיע לבני לוד. לעומת זאת, בהפועל אין שחקן אחד מתחת לגיל 23".

יש, ברשצקי וגנדה ועוד כמה ילדים.

"עזוב אותך, ברשצקי זה מעל הליגה הזאת. אחד נדיר. וגנדה זה זר".

גנדה לא זר.

"אני מאוד שמח שיש להם שחקן כמו ברשצקי. תן לי שלושה שחקנים מהפועל ואני דורס את הליגה הזאת. אני לא רוצה 15 מיליון תקציב, תן לי 5 מיליון ואני דורך על הליגה הזאת".

נו, אז יאללה תכוונו לליגת העל.

"תביא כסף. אנחנו מושתים רגליים לפי גודל המיטה. ידענו שיהיה משחק קשה, הגענו אליו ויכולנו לשדוד אותו, אבל היופי בכדורגל זה שלא כל מה שאתה רוצה, אתה מקבל. היום לצערי הרב מה שהיה זה שוד באמצע היום. אני מקווה ומאחל לבני לוד שתשדוד אותם במשחק הבא בדקה ה-95. יש לנו עוד משחקים חשובים וכולי תקווה שהבעלים יחזק אותנו כמו שצריך".

אתם לא משפחה?

"אצלו אין משפחה בזמן העבודה. היה לי קל הרבה יותר לעבוד בקבוצה אחרת מאשר אצלו. תן לי לאמן את הפועל תל אביב ותן למאמן של הפועל להיות במקומי ואני אעלה ליגה בהליכה".

יום שישי, 18:40: אין ספק שאזברגה מאמין בעצמו והוא כבר עמוק בתוך האוטבוס ממתין. אחריו עושה את דרכו החוצה, ויקטור מרעי, במחצית הוא קיבל עידוד מאוהדי הפועל שלא שכחו לו את התקופה שהיה במועדון. גם עבור מרעי, מוזר לראות את הפועל בליגה הלאומית: "מוזר חבל לך על זמן לראות את הפועל בליגה הלאומית. אני לא רגיל לזה. אני הייתי בתקופה של אליפויות וליגה אלופות ורק דברים טובים. זה מוזר מאוד לראות אותם כאן, אבל אני מאחל בהצלחה ושיעלו ליגה".

ג'וזף גנדה מוטי ברשצקי הפועל תל אביב חוגגים. מגד גוזני
"ברשצקי מעל הליגה"/מגד גוזני

יש הכנות מיוחדות למשחק מול קבוצה כמו הפועל?

"אתה לא צריך הכנות מיוחדות למשחק כזה. יש פה אווירה, אוהדים, מגרש טוב, אני חושב שלא צריך לדבר יותר מידי עם השחקנים. עושה חשק".

מה שונה הליגה הלאומית מליגת העל?

"בליגה הלאומית זה כל משחק לגופו. להפועל לא יהיה קל כי קבוצות יבואו להסתגר מולה. בשביל הפועל זה לא אמור להיות כל כך שונה כי האוהדים מגיעים והם קבוצה טובה, אבל בגדול ההבדלים הם האווירה, השעה. בטוח שקצת קשה לשחקנים שם ששיחקו בליגת העל לבוא לליגה הלאומית".

יום שישי, 18:45: בצד השני, בהפועל התחילו לעכל את חווית הלאומית. ראשון הבורחים היה ניר לקס המאוכזב שהתחמם כמעט 60 דקות ולא קיבל דקות. בדרך אל מחוץ לאצטדיון, השחקנים תרגלו אמירת שבת שלום, ולא שבוע טוב כמו בליגת העל. אלא שבעוד אלה היו מחויכים, פיזיותרפיסט הפועל, רמי אינגל, שרק לפני שלושה חודשים היו מעורב בקטטה עם שוטרים באירוע המפורסם במהלכו טוטו תמוז יצא עם אזיקים מהמגרש, כבר קבע שראה שיא חדש: "אנחנו קופצים בגול וכל הספסל של בני לוד קם ומקלל את מוטי איווניר, ואיזה קללות, לא ראיתי כזה דבר בחיים שלי".

עוד שותף לאותה קטטה היה אוראל דגני, שעשה אף הוא את דרכו לביתו. נפרדת מאוהדים? הבלם לא ממש הגיב ורק חייך. לפי התגובה שלו, גם הוא יודע שימיו בהפועל ספורים, למרות שהבעלים של הקבוצה טוענים כי הפקידו בימים האחרונים כשישה מיליון שקלים לתקציב, שיכללו גם את החוזה של הבלם. ביום רביעי החלה הבוררות בין הבלם לקבוצה על כשלושה מיליון שקלים, הסכם שחתם מול ההנהלה הקודמת ולא הופקד בבקרה התקציבית. הסיכויים שיישאר, לא משנה מה תהיה תוצאת הבוררות, נמוכים. אחריו בתור, הגיע שמח ומאושר שחר הירש שסגר את הסגל האדום עם החתימה על החוזה בתחילת השבוע. על העובדה שלא עבר בבקרה אמר: "אלה דברים של תקציב, זה לא תלוי בי".

יום שישי,18:50: מוטי איוניר מגיע לעמדת הראיונות. עוד לפני כן בטלוויזיה היה נסער מאוד אחרי אותו אירוע בסיום המשחק, אבל אחרי כמה דקות כבר נשמע הרבה יותר מפויס. "לא צריך לעשות סיפור", אמר, "אירוע לא יפה, אבל אמרת שאני לא רגיל, אני רגיל להכל. לא היו איומים, אלא רק קללות וזה נגמר. לחצנו ידיים והכל בסדר, זה מאחורינו הדבר הזה. אין מה להתעסק בזה יותר".

מוטי איוניר מאמן הפועל תל אביב. מגד גוזני
"זה לא היה שוד". מוטי איוניר/מגד גוזני

אחרי שהסביר איוניר כמה שחקניו עשו לעצמם חיים קשים, במקום להבקיע בהתחלה ולגמור את המשחק, צחק המאמן: "לימדו אותי שבהפועל תל אביב אוהבים 0:1 קטן, אז אין מה לבוא בטענות". לדבריו של אזברגה הגיב איוניר: "מגיעות להם הרבה מחמאות. אומרים שעשו בונקר, אבל זה הנשק שלהם, להסתגר ולצאת למתפרצות. הוא מרגיש שזה שוד כי זה ממש היה דקה לסיום, אבל אני חושב שמי שראה, במיוחד את המחצית השנייה, זה לא כל כך היה שוד, אלא היינו צריכים לנצח קודם".

אחרי המשחק, בהפועל התעסקו לא מעט בשאלה אם מערך שלושת הבלמים, עליו מתעקש איוניר, אכן מתאים לקבוצה. למרות השינוי שערך למספר דקות, המאמן האדום עדיין מתעקש כי זה המערך הטוב ביותר. בקבוצה עצמה יש לא מעט ביקורת על המערך ומהעובדה שקשה לצוות בו את לקס ואת הקפטן אביחי ידין ביחד. איוניר עצמו כבר הבטיח כי השניים עוד ישחקו ביחד ואף אמר: "לקס הוא אחד השחקנים הכי מוכשרים שיש לנו. הוא עוד ישחק הרבה". מלבד זאת, בהפועל התעסקו בשיפור המתמיד של ג'וזף גנדה, האיש שאחראי לניצחון אמש: "ככל שנדבר על גנדה הוא יהיה פחות טוב", טען איוניר. הוא בחור צעיר ומוכשר, יש יכולות אתלטיות אדירות, אני שמח שאני מצליח לכוונן אותו במגרש, כי אני מכיר אותו והתאמן אצלי בקרית שמונה גם. הוא היה קצת מפוזר בקבלת החלטות שלו והיום הוא עושה את הדברים הרבה יותר טוב. מתפתח שחקן צעיר עם פוטנציאל גדול".

יום שישי, 19:05: "יאללה לך כבר הביתה" - צועק אחד מעובדי האצטדיון לעבר דובר הקבוצה, ארז נעמן, שבדיוק סיים להגיד: "אם לא היה נכנס הגול הזה, שבועיים עכשיו היו שוחטים את איוניר. אנשים מצפים שהפועל תיקח בלאומית 111 נקודות".

"צודק, אני הולך", קטע את דבריו, "יאללה שבת שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully