וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאב ראש גדול, גדול מאוד: הסנטרים שיעמדו מול ריצ'רד האוול ביורובאסקט 2017

24.8.2017 / 11:00

כוכב NBA ואולי הסנטר הטוב באליפות, אלוף NBA, גבוה שקולע שלשות ברמה גבוהה, חוסם נהדר ותעלומה איטלקית. ריצ'רד האוול, ללא ניסיון אירופי, יצטרך לפגוש ענקים אירופיים ביורובאסקט, הצצה למאצ'אפ שמחכה לו

יונאס ולנצ'יונאס, טורונטו ראפטורס. GettyImages
ערב אחד של חוסר ריכוז יספיק. יונאס ולנצ'יונאס/GettyImages

יונאס ולנצ'יונאס (ליטא)

2.13, בן 25, שחקנה של טורונטו ראפטורס

ניסיון: מתחרה עם מארק גאסול על עמדת הסנטר הטוב ביורובאסקט. ולנצ'יונאס סומן ככוכב גדול עוד בגיל 15, הוביל את ליטא למדליות זהב באליפויות אירופה והעולם לנוער, ואת הנבחרת הבוגרת, בה הוא משחק מגיל 19, סחב למדליית כסף ב-2013 ו-2015. נבחר חמישי בדראפט 2011, ומאותו הרגע הפך לשחקן פנים מוביל גם ב-NBA, אם כי סבל מפציעות לא הגיע עם טורונטו להישג משמעותי ולא היה מספיק דומיננטי בשלבי ההכרעה. ביורובאסקט 2015 נצץ ברבע הגמר נגד איטליה עם 26 נקודות ו-15 ריבאונדים, רשם משחק סולידי נגד סרביה החזקה עם 15 נקודות, אבל בגמר נגד ספרד של פאו גאסול, אולי בטורניר הטוב בחייו, רשם 10 נקודות ו-9 ריבאונדים ולא היה מספיק טוב.

המאצ'אפ מול האוול: לא כוחות. ולנצ'יונאס גם גדול מהסנטר של נבחרת ישראל, וגם מספיק מגוון מכדי שישראל תשאיר אותו באחד על אחד מול האוול. הצפי הוא לשמירה כפולה שתגיע על הענק הליטאי, וכאן אולי יהיה המפתח. בניגוד להרבה גבוהים מודרניים, שיכולת המסירה שלהם גורמת לבעיה בדאבל טים, ולנצ'יונאס מחזיק במאזן הזוי - באף אחת מהעונות שלו כשחקן פעיל הוא לא הגיע לממוצע של יותר מאסיסט אחד לערב. אם ימשיך לא לאהוב למסור ורק לסיים, מספיק ערב אחד של חוסר ריכוז כדי לעמוד במשימה מולו.

שחקן גולדן סטייט ווריירס זאזה פאצ'וליה. AP
אלוף NBA. זאזה פאצ'וליה/AP

זאזה פאצ'וליה (גיאורגיה)

2.11, 33, שחקנה של גולדן סטייט ווריורס (סובל מכאבים בקרסולו ובספק לטורניר)

ניסיון: אחד משחקני הפנים המנוסים, אבל לאו דווקא בטורנירים מסוג זה. פאצ'וליה הגיאורגי קיבל לא מעט יסודות בכדורסל הטורקי, לשם עבר בגיל 13 כדי לשחק במדי אולקר. הוא נבחר בסך הכל בסיבוב השני של דראפט 2003, אבל בנה את עצמו צעד אחרי צעד, ואפילו מצא לעצמו בית ב-NBA - אטלנטה. שמונה עונות שיחק פאצ'וליה במדי ההוקס, כשברובן התנדנד במעמד שבין סנטר פותח לא דומיננטי, לשחקן יעיל מהספסל. בקיץ 2013 עבר למילווקי, שיחק שם שנתיים, המשיך לעונה אחת טובה מאוד בדאלאס ובקיץ שעבר הפתיע כשהגיע לגולדן סטייט במקומו של אנדרו בוגוט והיה די יעיל עם 5.1 נקודות ו-5.9 ריבאונדים בעונה הסדירה בדרך לזכייה באליפות. המחויבות שלו לנבחרת הגיאורגית היא דבר מדהים כשהקפיד להופיע למשחקי דרג ב' במשך שנים, וגם זכה להוביל את הגיאורגים לאליפות אירופה 2011 אז רשם 13.6 נקודות למשחק. אחרי שנאלץ לפרוש מהנבחרת שנתיים לאחר מכן, רשם עוד טורניר טוב מבחינה אישית באליפות ב-2015 עם 13.5 נקודות ו-6.3 ריבאונדים למשחק, ובקיץ שעבר הוליך את הנבחרת להעפלה נוספת לאליפות.

המאצ'אפ מול האוול: כאב ראש גדול. בניגוד ל-NBA שם משמש בעיקר על תקן לוחם, שחקן הגנה, וחי ממה שהגארדים נותנים לו, בגיאורגיה זאזה, לשעבר זאור, פאצ'וליה הוא אחד השחקנים המשמעותיים אם לא המשמעותי ביותר. אחת השאלות שיעלו לגביו היא האם לתת להאוול, שקטן ממנו בממדי הגוף, להסתדר לבד, או לשלוח שחקן נוסף לעזרה. הבעיה עם פאצ'וליה זו הטכניקה הטובה שלו, והיכולת שלו גם לדעת לנוע ולא להשאר תקוע באמצע הצבע. כשגיאורגיה מעמידה קלעים טובים איתו, כמו בגולדן סטייט, כל פיתרון שלא יבוא עשוי להיות בעייתי מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן באסקוניה יוהנס פויטמן. GettyImages
עונה נהדרת בספרד. יוהנס פויטמן/GettyImages

יוהנס פויטמן (גרמניה)

2.11, בן 24, שחקנה של באסקוניה

ניסיון: עד העונה שעברה, אפשר היה לומר כי האיש הגדול הרציני של נבחרת גרמניה ביורובאסקט הקרוב הוא באמת שחקן ללא ניסיון ברמה אירופית גבוהה, עם כל הכבוד ליורוצ'אלנג', אבל העונה הכל השתנה. עד לגיל 18 פויטמן בכלל היה בדרך להיות שחקן כדוריד, עד שעצה טובה הובילה אותו ליינה, משם לארבע שנים של התפתחות בפרנקפורט והשנה הוא כבר נחת בבית ספר הגדול של באסקוניה. ואיזו עונה נהדרת הייתה לו להתחלה - 10.1 נקודות, 7 ריבאונדים ו-1.7 אסיסטים למשחק. ליורובאסקט הקרוב הוא מגיע לאחר שטיבור פלייס ומאיק צירבס, שהיו אמורים להתחרות איתו על העמדה, לא מופיעים, וכל הלחץ עליו. הניסיון שלו בנבחרת גרמניה כולל את יורובאסקט 2015 שנערך במדינה, ושם הוא היה רחוק מלהרשים עם 4.8 נקודות למשחק, אך בקיץ שעבר, בעמדה משמעותית בהרבה במוקדמות כבר בלט עם 13 נקודות למשחק.

המאצ'אפ מול האוול: כלי התקפי משמעותי. פויטמן הוא ממש לא הגבוה הסטנדרטי. העובדה כי הוא זורק לא מעט שלשות, וגם קולע ביותר מ-30 אחוזים מחוץ לקשת, תהיה טובה לישראל כך שגם האוול, וגם גבוהים אחרים שיעמדו מולו, יצטרכו להתמודד עם פחות פיזיות לעומת שחקנים מנבחרות אחרות, אלא שבבאסקוניה, וגם בנבחרת, עובדים איתו גם על המשחק עם הגב לסל, והקליעה שלו בפייד אוואי משתפרת, ובגובה הזה אין כל כך מה לעשות מולו. בצד ההגנתי הוא אמור להתקשות מול המוביליות של האוול, כך שהשניים עשויים לאזן אחד את השני.

שחקן נבחרת אוקראינה ויצ'יסלב קרבסטוב. GettyImages
לא שם גדול, אבל אסור לזלזל בו. ויצ'יסלב קרבסטוב/GettyImages

ויצ'יסלב קרבסטוב (אוקראינה)

2.13, בן 29, שחקנה של אסקהיר באסקט

ניסיון: למרות שלא מדובר בשם גדול, סלבה קרבסטוב הוא לא שחקן שאפשר לזלזל בו. עד גיל 25 הוא היה שם לא מוכר מלבד לאנשי הסקאוטינג של ה-NBA שעקבו אחרי הליגה האוקראינית, אבל הסנטר הענק בלט והיה לאחד הטובים בליגה, מה שהספיק בסופו של דבר לחוזה בדטרויט שם היה שחקן סוף ספסל עם 3 נקודות למשחק. אחרי סיבוב קצר בפיניקס החל מסע שכלל את סין, צסק"א מוסקבה לכמה שבועות, תקופה מצוינת בסראגוסה ועונה די בינונית אשתקד בולנסיה. השיא כאמור היה בסראגוסה עם 11 נקודות למשחק בליגה הספרדית. אלא שקרבסטוב של הנבחרת הוא שחקן טוב, כפי שישראל למדה על בשרה מיורובאסקט 2013, בו אוקראינה דהרה עד הכרטיס לאליפות העולם. הסנטר רשם אז 15 נקודות ו-8 ריבאונדים על הראש של ישראל. הוא ישמש כשחקן הפנים המוביל של אוקראינה החלשה לאחר פציעתו של קיריליו פסנקו.

המאצ'אפ מול האוול: נוכחות הגנתית בעייתית. בניגוד ללא מעט סנטרים בבית הישראלי, קרבסטוב מציב בעיה גם בצד ההגנתי. את יורובאסקט 2013 הוא סיים כמלך החסימות עם 2 חסימות לערב, והוא יודע להוציא מהכלים גם שחקנים גם קטנים ממנו בהרבה בגודל. בהתקפה הוא שחקן לא כל כך מגוון, אבל כזה שיודע לנוע ולסיים באזור הטבעת. הסנטר הישראלי יצטרך להראות מולו תחכום, כפי שעשה במשחקי ההכנה, והוא בהחלט יכול להסתדר איתו בכבוד.

ריקרדו צ'רבי שחקן נבחרת איטליה. GettyImages
בקדמת הבמה. ריקרדו צ'רבי/GettyImages

ריקרדו צ'רבי (איטליה)

2.14, בן 26, שחקנה של רג'יו אמיליה

ניסיון: נא להכיר, מה שנשאר מהסנטרים האיטלקים. אם אתם לא מכירים את ריקרדו צ'רבי אין לכם מה להתבייש, מדובר בסנטר טוב במונחים של הליגה האיטלקית, אבל ממש לא שחקן גדול, ולמרות שהוא הסנטר המוביל של נבחרת איטליה, גם אם מרקו קוזין יחזור בסופו של דבר לסגל, הוא לא אמור לשחק יותר מדי אלא נזכה לראות הרכב בו ניקולו מלי או לואיג'י דאטומה מבלים בעמדה מספר 5. אז בכל זאת מי זה צ'רבי? שחקן שבילה את רוב הקריירה שלו ברג'יו אמיליה, וגם כשחתם כבר במילאנו, הוא שוחרר אחרי כמה ימים. ממוצעי הקריירה שלו בליגה האיטלקית עומדים על 6.5 נקודות ו-4.1 ריבאונדים למשחק. הוא תמיד נמצא בסגל הרחב של האיטלקים בגלל המימדים, ופעמיים גם נכנס לסגל - למוקדמות יורובאסקט 2015 (3.8 נקודות למשחק) ולטורניר הקדם אולימפי (נקודה למשחק). עכשיו הוא בעמדה משמעותית יותר, הרבה יותר.

המאצ'אפ מול האוול: לפחות בכל הנוגע למעמד, לישראלי אין נחיתות, אבל מבחינת גודל והעובדה כי צ'רבי הוא נוכחות בצבע עם 1.5 חסימות למשחק לאורך הקריירה, האוול יצטרך להביא את החוכמה שלו למשחק כדי להמנע מקרבות מיותרים עם סנטר קשוח. בצד ההתקפי לצ'רבי אין יותר מדי מה לתרום, והישראלי, שכבר התמודד בגאון עם שחקן חזק ממנו, טימופיי מוזגוב, אמור להסתדר, כמו גם עידן זלמנסון.

ריצ'רד האוול שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
זמן האמת שלו. ריצ'רד האוול/ברני ארדוב

ריצ'רד האוול (ישראל)

2.03, בן 26, שחקנה של הפועל ירושלים

ניסיון: עד עונת 2015/16, על הקריירה של ריצ'רד האוול היה ניתן להבין בעיקר מהימים מנורת' קרוליינה סטייט. הוא שיחק בליגת הפיתוח, בליגה הפיליפינית, ממש קצת באיטליה, ושוב בליגת הפיתוח. לא משהו לכתוב עליו הביתה. בקיץ 2015 בנהריה לא פחדו מהרקורד המעט בעייתי וצירפו אותו והוא הפך לאחד משחקני הפנים היעילים והטכניים בליגת העל. חתונה עם ישראלית הפכו אותו לסחורה מבוקשת של ממש והפועל תל אביב גנבו אותו מתחת לאף של כולם. אחרי שלא הסתדר עם רמי הדר עבר במהלך מתוקשר להפועל ירושלים וזכה עמה באליפות. מעולם לא שיחק ברמות גבוהות מאלה של ליגת העל, ואין לו שום ניסיון אירופי, עד למשחקי ההכנה ליורובאסקט 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully