וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוון הפעיל לחץ, האיגוד שיבץ אותו ברגע האחרון במקום קוון אחר

17.8.2017 / 19:45

חי גוזלן, המשמש כיו"ר ועד העובדים, שובץ ללאומית על חשבון קוון אחר בצעד תקדימי: "שפטתי רק במחזור הראשון בטוטו, הגיע לי שיבוץ לפתיחת הליגה". שופט בכיר: "התגלה פרצופו האמיתי"

צילום ועריכה: קובי אליהו
גוזלן לא הסכים לקבל את העובדה שנותר מחוץ למחזור הפתיחה. הוא פנה להסתדרות הלאומית, שפועלת לצידו בחודשים האחרונים, וזו שיגרה מכתבים להתאחדות לכדורגל ולאיגוד השופטים כנגד ההחלטה לא לשבצו

סוער ומתוח באיגוד השופטים בעקבות החלטה שהתקבלה אתמול (רביעי) ולפיה ישובץ הקוון חי גוזלן למחזור הראשון של הליגה הלאומית, למרות שלא נכלל בשיבוץ המקורי למשחקי סוף השבוע הקרוב. קאדר השופטים והקוונים בשתי הליגות העליונות גדול מכמות השופטים והקוונים שצריך, וכמו בכל מחזור גם הפעם כמה מהם נותרו ללא שיבוץ. אחד מהם היה הקוון חי גוזלן, המוכר היטב כמי שניהל בחודשים האחרונים כיושב ראש ועד העובדים מאבק מתמשך לטובת השופטים והקוונים בליגות הנמוכות ובליגות לנוער.

גוזלן לא הסכים לקבל את העובדה שנותר מחוץ למחזור הפתיחה. הוא פנה להסתדרות הלאומית, שפועלת לצידו בחודשים האחרונים, וזו שיגרה מכתבים להתאחדות לכדורגל ולאיגוד השופטים כנגד ההחלטה לא לשבצו. בתגובה, נאמר להסתדרות הלאומית כי בליגה הלאומית יש קאדר של 31 קוונים ורק 16 יכולים לשפוט בכל מחזור (שמונה משחקים) וכי בנוסף לגוזלן עוד 14 קוונים לא יעבדו בסוף השבוע הקרוב, אך הוא המשיך לעמוד על כך שישובץ.

בהתאחדות לכדורגל ובאיגוד השופטים עוד ניסו לטעון כי גוזלן כבר משובץ למחזור השני, אך משהבינו כי הם עומדים כנראה להיגרר לבית הדין האזורי לעבודה, שם כבר מתנהל תיק הקשור למאבקים הפנימיים בתוך האיגוד אליהם קשור גוזלן, הוחלט באופן כמעט תקדימי להורות אתמול על שיבוצו של גוזלן למחזור הקרוב במקום הקוון אשר אדרי, שהיה אמור להיות משובץ למשחק של בני לוד נגד עירוני נשר.

עוד בנושא

שישי בלאומית: המבחן הראשון של הפועל רמת גן והפועל פתח תקוה
עירוני קרית שמונה: מילוש ראדיבוייביץ' שוחרר. סאן מנחם צפוי להצטרף
הפועל באר שבע: בן שהר ימריא לשיקום בלונדון, תומאש פקהארט ינוח בשבת?

קוון כדורגל כללי. GettyImages
מתוח וסוער באיגוד השופטים/GettyImages
"גוזלן מונע מאינטרסים אישיים ומרמור. בושה שהוא לקח משחק מקוון אחר שאותו הוא אמור לייצג. עכשיו מובן למה אף אחד משופטי ליגת העל לא הצטרף לוועד הזה שבראשו הוא עומד"

ההחלטה הכמעט תקדימית הזו של ביטול שיבוץ קוון לטובת קוון אחר, שמאיים לגרור את ההתאחדות ואיגוד השופטים לבית הדין, הכעיסה שופטים רבים שהתוודעו אליה אתמול. הדבר הכעיס מצד אחד את אלה שטענו כי אסור היה להתאחדות ולאיגוד השופטים להתקפל בפני גוזלן וההסתדרות הלאומית, ומצד שני את אלה שכעסו על גוזלן עצמו. שופט בכיר בליגות העליונות אמר היום: "התגלה הפרצוף האמיתי של חי גוזלן שמונע מאינטרסים אישיים ומרמור. בושה שהוא לקח משחק מקוון אחר שאותו הוא אמור לייצג. עכשיו מובן למה אף אחד משופטי ליגת העל לא הצטרף לוועד הזה שבראשו הוא עומד".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה אותו מסר שנכתב בחזרה להסתדרות הלאומית: "למרות שמר גוזלן לא היה אמור להיות משובץ השבוע, הוא ישובץ על חשבון חבר שלו (עובד אחר שאיתרע מזלו ולא נבחר ליו"ר ועד הפעולה) ובשבוע הבא מר גוזלן לא ישובץ ואותו שופט שהיה אמור להיות משובץ השבוע כן ישובץ".

באיגוד השופטים וגם בהתאחדות לכדורגל יש כאלה שמודים שההחלטה לשנות את השיבוץ המקורי היא בעייתית מכיוון שהיא פותחת פתח ללחצים שיופעלו בעתיד על שיבוצים כאלה ואחרים. על כך אמרו בהתאחדות לכדורגל: "אין מקום להשליך ממקרה אחד על מקרה אחר. במקרה של מר גוזלן הוחלט לתת לו את התענוג ולשבץ אותו על חשבון קוון אחר כדי שלא יטענו במוסדות כאלה ואחרים, כמו בית הדין לעבודה, שהוא נתון לאפליה מאחר שהוא מוביל את העובדים. הרי זה מה שהוא טוען כל הזמן, אז הנה הוא ישובץ השבוע ולא בשבוע הבא. רק להסבר, בקאדר השופטים לליגת העל יש 18 שופטים. במחזור הפתיחה יהיו שבעה שופטים שינהלו משחקים כשופטים ראשיים. זה אומר ש-11 השופטים האחרים מופלים לרעה? הרי זה קשקוש, אבל כדי שלא יהיה לו מה לטעון, שונה השיבוץ כדי לא לשחק לידיים שלו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יריב טפר זוהיר בהלול. יוסי ציפקיס
מנכ"ל האיגוד יריב טפר, מימין/יוסי ציפקיס
גוזלן: "עד לרגע הזה אפילו לא ידעתי שאני שובצתי במקום אשר אדרי וגם הצעתי לו, אם זה מפריע לו, שהוא יחזור לשיבוץ המקורי. כראש ועד אני פועל לטובת השופטים"

יש לציין, כי לפני שלושה שבועות במהלך כנס שופטים של הליגה הלאומית, התרחש עימות קולני וחריף בין גוזלן למנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר ויו"ר הוועדה המקצועית של האיגוד טלאל דראושה, ובעקבות אותו עימות גוזלן הושעה מהמחזור הראשון בגביע הטוטו. הוא פנה לבית הדין, ולאחר התדיינות שנמשכה מספר שעות, ויתר האיגוד על ההשעיה ונתן לגוזלן לשמש כקוון ברגע האחרון.

הקוון חי גוזלן מסר את גרסתו לאירועים: "ההחלטה שלי לפנות באמצעות ההסתדרות הלאומית לאיגוד השופטים ולהתאחדות ולדרוש את שיבוצי למחזור הזה, נבעה מהעובדה כי בשני מחזורי גביע הטוטו האחרונים לא שובצתי. שפטתי העונה רק את מחזור גביע הטוטו הראשון ואחרי זה בשני משחקים לא שובצתי. ציפיתי לקבל שיבוץ למחזור הראשון של הליגה וכשראיתי שגם למשחק הזה לא שובצתי, פניתי בדרישה לקבל את השיבוץ שמגיע לי על פי הנוהל שהיה נהוג בעונה שעברה לפיו קוון בליגה הלאומית שופט לסירוגין שבוע כן ושבוע לא. בכל מה שקשור לטענות כאילו אני פועל ממניעים אינטרסנטיים, אז לרגע אחד אני בטוח שלא יצליחו לפגוע בקשר שלי עם יתר העובדים שאותם אני מייצג כראש ועד.

"עד לרגע הזה אפילו לא ידעתי שאני שובצתי במקום אשר אדרי וגם הצעתי לו, אם זה מפריע לו, שהוא יחזור לשיבוץ המקורי. כראש ועד אני פועל לטובת השופטים כאשר רק במכבייה האחרונה פעלתי כדי שהשופטים יקבלו שכר על העבודה שלהם, בזמן שאני בכלל לא שפטתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully