וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: אם הפועל באר שבע תודח מאירופה עד ינואר, וואקמה ישוחרר

17.8.2017 / 7:04

הניגרי ממשיך להפתיע את האלופה וסחט מחמאות גם ממאמן מאריבור וברחבי היבשת. מקורביו מעריכים: אם הקבוצה לא תהיה במפעלים האירופיים בינואר, הוא עלול לעזוב. וגם: צדק מראה אופי, פקהארט נפצע?

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. באר שבע קרובה לעמוד בהבטחה לוואקמה

רק בחודש שעבר אנתוני וואקמה רצה לעזוב את הפועל באר שבע ואפילו נקט במעשים כשנעדר מאחד האימונים. לקשר הייתה הצעה מסין, אבל ברגע האמת באר שבע הפעילה לחצים וגם הקרובים מהבית בניגריה המליצו לו להישאר. גורמים בניגריה המקורבים מאוד לשחקן מספרים שהדבר ששכנע את השחקן היה שבקבוצה הבהירו לו שיעשו הכל כדי להעפיל לליגת האלופות. אותם גורמים טוענים גם שהשחקן מעריך בפניהם שאם יקבל הצעה בחודש ינואר ובאר שבע כבר לא תהיה במפעלים האירופים, הוא יקבל שחרור. וואקמה דיבר אתמול בשידור מיד לאחר המשחק והודה שנשאר כדי לשחק בליגת האלופות. הקבוצה קיימו עמדה במילה שלה וביצעה חיזוק משמעותי כדי להגיע ליעד, אבל בסופו של דבר מי שהפך לשחקן המפתח היה שוב וואקמה. "צריך לפרגן לכל החברים שלו לקבוצה", הקפיד להדגיש ברק בכר בסיום המשחק. "הם חכמים מספיק גם לדעת לשחק עליו ולנצל אותו". בבאר שבע מודים שוואקמה הפך להיות האס של הקבוצה ומופתעים מהשיפור שחל ביחס לעונה שעברה. "אם הייתי יכול הייתי מביא אותו אליי", אמר בסיום מאמן מאריבור שמבין שרק אם יעצור את וואקמה יוכל להדיח את באר שבע. "קשה לעצור אותו כשיש לו קצת מרווח. נהיה חייבים לעצור אותו".

עוד בנושא:

הפועל באר שבע ניצחה 1:2 את מאריבור בטרנר, שער מרהיב לוואקמה
וואקמה מצטנע ומסביר מדוע נשאר בבאר שבע: "אני לא מעל הליגה"
וואקמה 9, טהא 7, צדק 4, ומה עם אוגו? ציוני המשחק של באר שבע

אפילו גארי ליניקר פרגן לוואקמה

באירופה משתעשעים: "פריס סן ז'רמן תציע מיליארד יורו על טוני וואקמה"

2. "המשחק בסלובניה - החשוב בתולדות המועדון"

מהניצחון 1:2 אמש (רביעי) יצאה הקבוצה ברגשות מעורבים. הניצחון נתן סיבות לאופטימיות, אולם התוצאה לקראת הגומלין בשבוע הבא בסלובניה נזילה. בגומלין בכר יקבל בחזרה את מיכאל אוחנה, שאף עשוי לפתוח. "ביום שלישי יהיה המשחק הכי חשוב בתולדות המועדון, בלי ספק" אמר אחד השחקנים. "כולנו חווינו את ההתרגשות של לשמוע את המנון האלופות בטרנר ואנחנו רוצים לחוות את זה לפחות עוד שלוש פעמים". הקבוצה תמריא ביום ראשון בצהריים למאריבור במטוס חכור. העלות המוערכת של חכירת המטוס היא כ-130 אלף דולרים, ולמרות שהקבוצה תחזיר חלק קטן מזה ממכירת כרטיסים, בכל מקרה היא תוציא כמה מאות אלפי שקלים.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. ברני ארדוב
רגע האמת. שחקני באר שבע חוגגים/ברני ארדוב

3. דאגה בנוגע למצבו של פקהארט

כמו לא מעט פעמים בתקופה האחרונה, גם בסוף המשחק אתמול התעסקו בקבוצה בפציעות. תומאש פקהארט סבל מכאבים בכתפו ובסיום האזור כולו נראה כחול. בקבוצה מקווים שלא מדובר בפציעה של ממש, אך החלוץ ייבדק יבדקו בימים הקרובים. מוחמד גדיר ומהראן ראדי סבלו מכיווץ בשריר. בקבוצה מעריכים שלא מדובר במשהו שיגרום להם להיעדר וייתכן שהשניים יהיו בסגל למשחק מול מכבי נתניה ביום שבת.

גם דן איינבינדר נראה תשוש בסיום, אבל בסוף המשחק הוא בעיקר זכה לשבחים על כך שהשלים תשעים דקות ולא הפסיק להילחם. עוד שחקן שזכה להמון מחמאות הוא לואי טהא, שנכנס היטב לנעליים של מיגל ויטור הפצוע. "כל שחקן בבאר שבע ראוי להיות בהרכב", קבע טהא בסיום. "אני מרגיש טוב גם פיזית. לא נבוא לשחק על תיקו אפס, אלא נרצה להבקיע". איינבינדר יקבל מנוחה בשבת, כמו הרבה שחקנים בסגל. חאתם עבד אלחמיד צפוי להיכלל בסגל לראשונה.

תומאש פקהארט שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
סבל מכאבים בסיום. פקהארט/ברני ארדוב

4. "לשיר צדק יש מנטליות שלא מאפשרת לו להישבר"

בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, כשהשופט השבדי הצביע על הנקודה הלבנה, הרחשים ביציעים התגברו. שיר צדק ששגה ועזר לסלובנים לכבוש קודם לכן, הלך בביטחון לבעוט. אבל ההחלטה שצדק יבעט לא נפלה בלהט הרגע, אלא מדובר בהחלטה שהתקבלה מבעוד מועד. תומאש פקהארט הפך להיות בועט הפנדלים הקבוע של הקבוצה, וצדק אמור לבעוט אם החלוץ לא על המגרש, כפי שקרה אמש. "שיר בעט עם הרבה ביטחון. מי שמכיר אותו יודע שיש לו מנטליות כזו שלא מאפשרת לו להישבר", קבע אחד מחבריו לקבוצה. "הוא בעט את הפנדל בצורה הכי טובה שאפשר".

שיר צדק כובש לזכות הפועל באר שבע. ברני ארדוב
לא בעט במקרה. צדק והפנדל/ברני ארדוב

5. מאמן מאריבור: "זה מזג אוויר לבריכה, לא לכדורגל"

כמאה בני משפחה וחברים של מרואן קבהא הגיעו למשחק וראו אותו מציג יכולת טובה. למרות זאת, מאמנו דווקא חושב אחרת. "הוא יכול לעשות יותר", אמר המאמן של הסלובנים בסיום. "טקטית הוא היה לא רע, אבל הוא מתחת למה שהוא יכול. זה היה קשה עבורו לשחק את המשחק הזה ואני בטוח שבמאריבור נראה את מרואן שאני מכיר. הוא בטוח יפתח בהרכב, כי הוא אחד השחקנים הכי חשובים שלנו". המאמן של היריבה התייחס גם לחום ששרר בטרנר, ואמר ש" זה מזג אוויר לבריכה, לא לכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully