וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שראפובה קיבלה כרטיס חופשי לאליפות ארצות הברית, שפובאלוב ישחק במוקדמות

הרוסייה, שסובלת בשבועות האחרונים מפציעה שמונעת ממנה לשחק בטורנירי ההכנה לגרנד סלאם האחרון של השנה, קיבלה כרטיס להגרלה הראשית בניו יורק. הקנדי (67 בעולם) יצטרך לעבור מוקדמות

מריה שראפובה טניסאית רוסייה. רויטרס
שראפובה/רויטרס

איגוד הטניס האמריקאי הודיע היום (שלישי) על רשימת השחקניות שקיבלו כרטיס חופשי לאליפות ארצות הברית, שתיפתח ב-28 באוגוסט ותינעל ב-10 בספטמבר השנה. השם הבולט הוא זה של מריה שראפובה. הרוסייה, שלא שיחקה בשבועיים האחרונים אחרי שפרשה בשל פציעות שמנעו ממנה לשחק גם במוקדמות ווימבלדון השנה, מדורגת כרגע רק במקום ה-148 בעולם אחרי שריצתה השעיה בת שנה וחצי בשל שימוש בחומר אסור. שראפובה זכתה באליפות ארצות הברית ב-2006 והגיעה לחצי הגמר ב-2005 וב-2012. בנוסף לכך, היא זכתה בארבעה תארי גרנד סלאם במהלך הקריירה שלה: ווימבלדון 2004, אוסטרליה ב-2008 וברולאן גארוס 2012 ו-2014. בסך הכול היא זכתה ב-35 תארי WTA והפכה למדורגת ראשונה בעולם באוגוסט 2005.

איגוד הטניס הוציא הודעה בנוגע לכרטיס החופשי שקיבלה שראפובה, בה נכתב: "איגוד הטניס האמריקאי העניק למריה שראפובה כרטיס חופשי להגרלה הראשית של אליפות ארצות הברית. ההשעיה שלה בגין שימוש בחומרים אסורים הושלמה ולכן לא הייתה חלק במכלול השיקולים שלנו. החלטנו להעניק כרטיס חופשי לאלופת עבר של הטורניר שנזקקה לו על מנת להיכנס להגרלה הראשית. אלופי ארצות הברית לשעבר שקיבלו כרטיס חופשי לתחרות בעבר הם רבים: מרטינה הינגיס, לייטון יואיט, קים קלייסטרס וחואן מרטין דל פוטרו. שראפובה התנדבה לדבר בפני שחקני טניס צעירים שמתאמנים במחנות של איגוד הטניס האמריקאי לגבי חשיבות האיסור בשימוש בחומרים אסורים".

בשורה לא פחות מעניינת שיוצאת מההודעה של איגוד הטניס האמריקאי היא שדניס שפובאלוב לא קיבל כרטיס חופשי להגרלה הראשית ויצטרך לעבור את המוקדמות כדי להיכנס לטורניר. שפובאלוב בן ה-18 רשם בשבוע שעבר טורניר חלומי במאסטרס מונטריאול, כשהגיע עד לחצי הגמר שם הפסיד לסשה זברב אחרי שניצח את רפאל נדאל, חואן מרטין דל פוטרו ואדריאן מנארינו. בעקבות ההצלחה הזו, שפובאלוב טיפס עד המקום ה-67 בעולם, אך למרות זאת לא קיבל כרטיס חופשי.

פרט לשראפובה, השחקניות שקיבלו כרטיס חופשי להגרלה הראשית של הטורניר הן טיילור טאונזנד האמריקאית בת ה-21, שמדורגת 134 בעולם, קיילה דיי האמריקאית בת ה-17, שמדורגת 123 ובשנה שעברה זכתה באליפות ארצות הברית לנערות. גם סופיה קנין, שזכתה בטורניר הכרטיס החופשי לתחרות, בפנים, כמו גם מי שזכתה באליפות המקומית לנערות השנה, אשלי קראצר ואלופת המכללות ברין מיינור. גם אמנדין הסה הצרפתייה קיבלה כרטיס חופשי לאליפות בשל סיכום בין איגוד הטניס האמריקאי לצרפתי. לאמריקאים יש גם שיתוף פעולה עם איגוד הטניס האוסטרלי, שיודיע בקרוב על החלטתו בנוגע לשחקנית שתקבל כרטיס חופשי.

בצד של הגברים מי שקיבלו כרטיס חופשי לאליפות הם טיילור פריץ המקומי, כמו גם ביורן פרטנג'לו, כריסטופר יובנקס, אלוף המכללות תאי-סון קביאטקובסקי, אליפות הנוער המקומי פטריק קיפסון, הזוכה בטורניר הכרטיס החופשי טומי פול. ג'ופרי בלאנקנו הצרפתי בן ה-19, שזכה בשנה שעברה ברולאן גארוס לנוער, גם קיבל כרטיס חופשי כחלק מההסכם עם איגוד הטניס הצרפתי. אלכס דה מינו, שקיבל השנה כרטיס חופשי לאליפות אוסטרליה, קיבל גם כרטיס חופשי לאליפות ארצות הברית כחלק מההסכם עם האוסטרלים.

דניס שפובאלוב טניסאי קנדי. GettyImages
שפובאלוב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully