וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרישה של פיפ"א להעניש את הפועל תל אביב, תגרור הורדת ליגה מידית"

בהתאחדות לכדורגל לא מתרגשים מהקו המשפטי שהאדומים מתכננים ומבהירים: אם פיפ"א תדרוש עונש, האדומים יספגו אותו ללא דיחוי ורק לאחר מכן יוכלו להגיש ערעור לבית המשפט

מוטי ברשצקי, שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
הפועל תל אביב בדרך לירידה נוספת?/קובי אליהו

סערה בהתאחדות לכדורגל בעקבות הידיעה אתמול (שני) בוואלה! ספורט, על כך שהכדורגל הישראלי עלול להיפגע קשות בעקבות הקו המשפטי של הפועל תל אביב, בו היא מתנערת מחובות העבר על פי פסקי דין של פיפ"א. בהתאחדות הבהירו היום שאם תגיע דרישה של פיפ"א להוריד את הפועל תל אביב ליגה או כמה ליגות, הדבר ייעשה באופן מידי, ללא אפשרות דיחוי. רק לאחר מכן האדומים יוכלו לערער לבית המשפט, כפי שקרה בתקדימים של מכבי אום אל פאחם ומ.ס אשדוד.

חשוב לציין שבמהלך השבועות האחרונים לא התקבלה בהתאחדות לכדורגל דרישה חדשה לגבי הפועל תל אביב, אך מנגד, האדומים נדרשו לשים ערבויות על החובות לפיפ"א – דבר שמהווה אינדיקציה לכך שייתכן מאוד שבקרוב ההתאחדות תידרש להטיל סנקציות על המועדון. יתרה מכך, היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד אפרים ברק, שמשמש גם דיין ב-CAS ובבית הדין של פיפ"א, התערב בנושא ועל כן בהתאחדות מאמינים שתגיע דרישה מפיפ"א. גורם בכיר בהתאחדות לכדורגל ניסה להרגיע היום את העניינים ואמר: "יכול מאוד להיות שבסיום התהליך פיפ"א תדרוש להוריד את הפועל תל אביב ליגות, אבל התהליך הזה יכול גם להסתיים בעוד שנה".

עוד בנושא:

תקציב הפועל תל אביב יעמוד על 15 מיליון שקל
אם הפועל תל אביב לא תמכור את גוטליב, היא תיאלץ לגייס 3.5 מיליון שקל
החשב יניב משולם התפטר מהפועל תל אביב, רובי רגב מונה למנכ"ל

עו"ד אפרים ברק. ברני ארדוב
הכניסה שלו לעובי הקורה מסמנת את כוונות פיפ"א בעניין. אפרים ברק/ברני ארדוב

אם וכאשר פיפ"א תחליט להעניש את האדומים וידרשו מהתאחדות להוריד את הקבוצה לפחות ליגה אחת, הפועל תל אביב תפנה לבית המשפט ותוציא צו מניעה. כפי שפרסמנו אתמול, האדומים יטענו שהם לא יכולה לשלם את החוב מכיוון שצעד כזה עומד בניגוד לחוק הישראלי שלא מאפשר העדפת נושים. אם בית המשפט יקבל את טענת המועדון, התאחדות לא תוכל לבצע את העונש באופן מידי. בשלב שני, הדברים יידונו בבית המשפט. למרות האיסור על העדפת נושים, בהתאחדות הזכירו שוב ושוב ביממה האחרונה שבמהלך הפירוק של הפועל תל אביב, קבוצת ניסנוב הבטיחה לקבל על עצמה את החובות לפיפ"א. הדברים אגב כתובים בפרוטוקול של בית המשפט המחוזי והשופט איתן אורנשטיין התייחס לחובות אלה בנפרד בזמנו.

קשה להעריך אם ומתי תגיע דרישת ענישה מפיפ"א, אולם ההתאחדות לכדורגל והפועל תל אביב נערכות אליה. אם בית המשפט יקבל את טענות המועדון, הרי שהוא יציב את הכדורגל הישראלי בסכנת הדחה ממפעילי פיפ"א בשנים הבאות בגלל העובדה שפיפ"א שמה את עצמה כגוף משפטי נפרד שאינו כפוף לחוק המקומי. לכן אם בית המשפט הישראלי לא יקבל את טענות ההתאחדות, הרי שהיא עלולה למצוא את עצמה מושעית יחד עם הנבחרות והקבוצות הישראליות.

עוד באותו נושא

פיפ"א מתכננת להוריד את הפועל תל אביב ליגה, הכדורגל הישראלי בסכנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully