וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א מתכננת להוריד את הפועל תל אביב ליגה, הכדורגל הישראלי בסכנה

האדומים מתנערים מחוב עתק לפיפ"א ומאיימים לפנות לבית המשפט בטענה להעדפת נושים. אם השופט יקבע שאין להעניש את הפועל תל אביב, קבוצות ונבחרות ישראליות עלולות להיות מורחקות מאירופה

איציק ניסנוב מבעלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
התקציב הועבר בבקרה, אבל הפרשה רחוקה מסיום. איציק ניסנוב/ברני ארדוב
אם בית המשפט יקבל את הטענות של האדומים, פיפ"א עלולה להעניש את ההתאחדות לכדורגל, כלומר להרחיק קבוצות ונבחרות ישראליות ממפעלים יבשתיים

הכדורגל הישראלי ניצב בפני רעידת אדמה אפשרית, כשבמוקד שוב עומדת הפועל תל אביב. לוואלה! ספורט נודע כי בפיפ"א נחושים להעניש את הפועל תל אביב בגלל שזו לא עמדה בחובות העבר שלה, והכוונה היא לדרוש את הורדת האדומים לליגה א' או לליגה נמוכה יותר. הפועל תל אביב מצדה, מתכוונת לפנות לבית המשפט כדי שיבטל את העונש הצפוי. אם בית המשפט יקבל את הטענות של האדומים, פיפ"א עלולה להעניש את ההתאחדות לכדורגל, כלומר להרחיק קבוצות ונבחרות ישראליות ממפעלים יבשתיים.

תחילת הסיפור במתכונתו הנוכחית, לפני כשבועיים. הפועל תל אביב ניסתה להעביר את התקציב שלה לעונת 2017/18 בבקרת התקציבים, אולם לצד הערבויות הרגילות היא נדרשה להעמיד ערבויות לחובות על פי פסקי הדין של פיפ"א. בהפועל תל אביב טוענים שהדרישה של הבקרה הגיעה על פי הוראה מהיועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, אפרים ברק. בהפועל תל אביב זעמו על דרישת הבקרה, עד כדי כך ששקלו לא לעלות למשחק גביע הטוטו אתמול נגד הפועל רמת גן. האדומים אומרים שהפתרון הזמני הגיע אחרי שהם איימו לפנות לבית המשפט וההתאחדות "התקפלה" והתקציב הועבר.

עוד בנושא:

תקציב הפועל תל אביב יעמוד על 15 מיליון שקל
אם הפועל תל אביב לא תמכור את גוטליב, היא תיאלץ לגייס3.5 מיליון שקל
החשב יניב משולם התפטר, רובי רגב מונה למנכ"ל

זאב גרינברג (ימין) שרון ניסנוב קבוצת הרוכשים של הפועל תל אביב. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
הבטיחו לטפל בחוב לפיפ"א. זאב גרינברג ושרון ניסנוב בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש
גאייר מתכוון לטעון בפני פיפ"א שלפי החוק הישראלי, המועדון הוכרז כפושט רגל ולכן לא מדובר באותו מועדון. אלא שעל פי חוקי פיפ"א, אם מדובר בקבוצה חדשה, היא צריכה להתחיל את פעילותה בליגה הנמוכה ביותר

לסיפור הזה יש השלכות מרחיקות לכת על הכדורגל הישראלי. כשהמועדון פשט רגל ונמכר לקבוצת ניסנוב, החובות לפיפ"א הוערכו בכ-30 מיליון שקל. הבעלים החדשים התחייבו בפני בית המשפט לטפל בחוב הזה ולעשות הכול על מנת לקצץ אותו משמעותית, ואף שכרו את שירותיו של עו"ד יוסי גאייר שמתמחה בתחום. לטענתם, היקף החוב ירד בינתיים לכ-10 מיליון שקל.

גאייר המליץ להנהלה להתנער מהחוב ונימק שעל פי החוק הישראלי מדובר בהעדפת נושים. כלומר, אם הפועל תעביר את אותם 30 מיליון שקל לפיפ"א, היא תעבור על החוק בישראל. יתרה מכך, גאייר מתכוון לטעון בפני פיפ"א שלפי החוק הישראלי, המועדון הוכרז כפושט רגל ולכן לא מדובר באותו מועדון. אלא שעל פי חוקי פיפ"א, אם מדובר בקבוצה חדשה, הרי שהיא צריכה להתחיל את פעילותה בליגה הנמוכה ביותר.

אם פיפ"א תבקש להעניש את הפועל תל אביב בהורדת ליגות, תסריט בהחלט סביר, האדומים יפנו לבית המשפט. השופט יצטרך להחליט האם מדובר בהעדפת נושים או מקרה שיש עמו תקדים מעבר לחוק החברות הקיים בישראל, בהתחשב בעובדה שבמעמד הקנייה, הבעלים הבטיחו לטפל בחוב המדובר. חשוב לציין שההתאחדות היא זו שאחראית על ביצוע העונש ולכן אם בית המשפט יפסוק לטובת הפועל תל אביב, הסנקציה הבאה של פיפ"א תהיה נגד ההתאחדות.

הפועל לא מעוניינת להגיב בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully