וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר גולן: "מושבה צרפתית? מאמין בשפה משותפת"

15.8.2017 / 8:05

אחרי חמש שעות של משא ומתן, החתמת גרגורי טאדה במכבי פתח תקוה השלימה רצף. החלוץ ירוויח 150 אלף יורו, לא כולל מענקים. חודשיים אחרי שחזר לכדורגל הישראלי, לוטם זינו צפוי לעזוב

צילום וידאו: עידו שחם, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: ריאיון משותף עם הצרפתים של ליגת העל

גרגורי טאדה סטיאווה בוקרשט. GettyImages
היה מבוקש כבר בעונה שעברה. טאדה/GettyImages

מכבי פתח תקוה השלימה אתמול (שני) את החתמת הזר החמישי שלה העונה. אחרי שרומאריו פירס נשאר, עומר גולן וקובי רפואה החתימו את תומאש סיבוק, ז'והאן מרסיאל ורישאר סומא, ואתמול חתם הצרפתי השלישי בקבוצה, גרגורי טאדה, שחקן שהוכיח את עצמו בליגה הרומנית ובעבר היה מועמד גם למכבי חיפה של רוני לוי. אחרי ההצטרפות של יניב בריק ("שחקן מוכשר שיתרום רבות לעומק ואיכות הסגל שלנו", אמרו) צפוי להצטרף לסגל גם הנבחן ליאור לוי ורפואה דורש להחתים עוד קשר שמסוגל לשחק מאחורי החלוץ, בתפקיד אותו מילא גידי קאניוק, כדי לעבות את הסגל.

כמו במקרים רבים אחרים, עסקת טאדה לא הייתה פשוטה. אחרי כמעט חמש שעות, במהלכן העסקה הייתה קרובה לפיצוץ, הצליחו הצדדים להגיע לסיכום. טאדה ירוויח כ-150 אלף יורו לעונה, כשליש משכרו בקטאר, לא כולל מענקים נוספים על השגים קבוצתיים ואישיים.

"רצינו להביא את טאדה גם בעונה שעברה, אבל הוא בחר בכסף הגדול בקטאר", סיפר המנהל המקצועי עומר גולן לאחר החתימה. "אנחנו שמחים שיצא לנו להביא אותו העונה. הוא יכול לעזור לנו במשחק ההתקפה, הוא יודע לעשות את העבודה גם כשהוא עם הגב לשער. טאדה שחקן מגוון. ייקח לו זמן לחזור לכושר, הוא לא שיחק בתקופה האחרונה ולא ערך משחקי אימון. לקחנו את זה בחשבון ונעזור לו".

גולן התייחס למושבה הצרפתית שנפתחה בקבוצה (יחד עם מרסיאל וסומא הגינאי, שגדל ושיחק בצרפת): "מושבה צרפתית? אני מאוד מאמין בשפה משותפת לזרים. רובם גם מדברים אנגלית כך שלא תהיה בעיה עם השחקנים הישראלים. טאדה אדם משכמו ומעלה, אנחנו לא רוצים רק שחקנים טובים אלא גם שתהיה להם אישיות. אני וקובי רפואה אוהבים את הליגה הצרפתית, הראשונה והשנייה, רואים הרבה מהליגות האלה, אוהבים את הסגנון והכוח הפיזי, את הטכניקה. את סומא וז'והאן סימנו מהרגע הראשון, טאדה לא שיחק שם, אבל מחזיק בדרכון צרפתי ודובר גם רומנית ואנגלית. דאגנו שלא תהיה בעיית תקשורת בין הזרים שלנו".

עוד בנושא:

גרגורי טאדה חתם במכבי פתח תקוה
תומאש סיבוק שוקל להודיע על פרישה מנבחרת צ'כיה
מכבי פתח תקוה הפסידה למכבי תל אביב 3:0 בגביע הטוטו

עוד באותו נושא

"יש כאן משחקים עם אווירה של מוות": ראיון משותף של הזרים הצרפתים

לכתבה המלאה
לוטם זינו פרופיל. יוסי ציפקיס
הפרידה קרובה. זינו/יוסי ציפקיס

הפתעה נרשמה אתמול מכיוונו של הקשר לוטם זינו. מי שהחליט לחזור לכדורגל הישראלי אחרי שהות בשוויץ, לא נמצא בתכניות ובמועדון החליטו לא לעמוד בדרכו ויאפשר לו לעזוב במידה וימצא קבוצה אחרת. כך או כך, נראה כי הפרידה קרובה וזינו לא יפתח את העונה בסגל. החתמת בריק וההחלטה לבנות על לירוי צעירי כשחקן מפתח עונה שניה ברציפות, הובילו להחלטה. למרות זאת, במכבי פתח תקוה אמרו היום: "לוטם זינו לא משוחרר בשלב זה לשום מקום, הוא חלק מהסגל שלנו לעונה הקרובה".

זינו (25) גדל במחלקת הנוער של הפועל באר שבע, לאחר שבגילאי הילדים עבר גם בראסינג סנטנדר ובגנק. ב-2011 עלה לקבוצת הבוגרים ורשם 57 הופעות הופעות בשלוש עונות בקבוצה מבירת הנגב. בקיץ 2014 עבר לתון השוויצרית, אך החמיץ את העונה כולה בשל פציעה. בעונה שלאחר מכן רשם שש הופעות בתון, לפני שהושאל בינואר להפועל תל אביב. בקיץ האחרון שב לשוויץ, אך שוב סבל מפציעה ושיחק רק בקבוצת המילואים של תון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully