וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה פנתה לסטפנוס אתניסיאדיס. רמי גרשון עלה 400 אלף יורו

14.8.2017 / 6:53

מאחורי הקלעים של העסקה עם גנט: רגע לפני החתימה מכבי ת"א הציעה 650 אלף יורו לבלם, שעמד בהבטחה לשחר. לוזון רוצה את חלוץ פאוק, שמתלבט. וגם: עוואד, ובן דוד צפויים לצאת להשאלה

רמי גרשון שחקן מכבי חיפה לצד יעקב שחר וסוכנו דודו דהאן. לילך וייס, מערכת וואלה!
עלה לחיפה 400 אלף יורו. רמי גרשון אתמול/מערכת וואלה!, לילך וייס

1. מכבי חיפה לא שילמה 700 אלף יורו על רמי גרשון, גם לא חצי מיליון. הסכום המדויק שעבר אתמול לגנט תמורת העסקה הוא 400 אלף יורו. הסכומים הללו נמוכים מאוד בהשוואה למה שמכבי חיפה ציפתה לשלם עבור בלם נבחרת ישראל. הניסיונות לשכנע את גרשון לחזור לארץ עלו בהתחלה בתוהו, אך כשגרשון קיבל חוזה לחמש שנים והבטיח את עתידו הכלכלי, גם המחשבות על חוזה חדש בבלגיה חלפו פתאום. "זה היה שקלול של כל מיני דברים. מצד אחד החוזה הארוך, מצד שני עתיד כלכלי מבטיח ומצד שלישי הרצון להתאחד עם בת הזוג בישראל. הכל התאים לעסקה הזאת. למרות שהיו לא מעט בעיות בדרך", סיפר אתמול בכיר במועדון.

הבעיות הללו הגיע בשעות הצהריים. הטלפון הראשון לסוכנו דודו דהאן הגיע, איך לא, מהפועל באר שבע. שם נבהלו מהפציעה של מיגל ויטור והחליטו לנסות להחתים את השחקן. כשהבינו שמכבי חיפה חזק בתמונה, הוחלט לרדת ממנו והגישו הצעה חדשה לחאתם עבד אלחמיד, שכרטיסו יירכש בסכום גבוה פי כמה לעומת גרשון. שווה את הכסף? אלה כבר בעיות של אלונה ברקת.

אבל מה שיותר מעניין זה מה קרה לאחר הפניה של הפועל באר שבע. מכבי תל אביב הייתה הבאה בתור, ועל פי מקורבים לעסקה ניסתה לפתות את גרשון תמורת חוזה עתק – 650 אלף יורו, חוזה גבוה בהרבה מזה שירוויח במכבי חיפה – 450 אלף, לא כולל מענקים. במכבי חיפה שאלו בעדינות וגרשון השיב: התחייבתי לכם. בחיפה ערכו את החוזה מהר, לפני שתגיע הצעה נוספת גבוהה יותר. גרשון חתם ומיהר לאצטדיון כדי להיפגש בליווי דהאן עם נשיא המועדון יעקב שחר. סוף דבר: גרשון הפך לירוק, ובמכבי חיפה נשמו לרווחה. "היו דקות שחששנו מעט, אבל רמי הוא בחור לעניין ולא התבלבל. בגלל זה נתנו לו חוזה ארוך. הוא יהיה חלק חשוב בתהליך שאנחנו בונים בשנים הקרובות". בחיפה לא מסתירים את הכעס שיש להם על אנשי מכבי תל אביב, בהם ג'ורדי קרויף. לאחרונה דיווחנו כאן על המתיחות בין שני המועדונים שנוצרה על רקע עסקת אלירן עטר ונראה כי היא הולכת ומתעצמת.

"רמי מגיע בשיא הכושר. לא במצב שהוא נפלט מקבוצה", הסביר לנו גיא לוזון בסיום. "היה לו חוזה לעוד עונה ואני אומר מידיעה שיכל לקבל חוזה לעוד כמה שנים בבלגיה. הוא הכי טוב בארץ בעמדה שלו, שחקן אגרסיבי וחכם. מתי הוא ישחק? היה לו ניתוח קטן בברך, הוא בסוף התהליך. ברגע שירגיש מוכן ובשל ייכנס לרוטציה. אנחנו לא בלחץ. יש לנו סגל מספיק טוב כדי להמשיך".

עוד בנושא:

בלם חדש בכרמל: רמי גרשון חתם ל-5 שנים במכבי חיפה
מאור בוזגלו ייפגש שוב עם יעקב שחר כדי לסגור את חזרתו למכבי חיפה

סטפנוס אתנסיאדיס פאוק סלוניקי. GettyImages
החיזוק הבא של מכבי חיפה? סטפנוס אתניסיאדיס/GettyImages

2. אחרי מסע הרכש של גיא לוזון בקיץ, המתנו כדי לשמוע הצהרות אליפות. לוזון החליט לדלג עליהן במסיבת העיתונאים. לוזון מסביר בשבועות האחרונים שהוא לא מתחרה עם הפועל באר שבע ומכבי תל אביב, גם לא עם מכבי פתח תקוה. התחרות היחידה שלו, הוא מסביר, היא בתוך הקבוצה שלו. האמירות הללו טיפה משונות ביחס למה שהתרגלנו לשמוע בשנים האחרונות. עם ההחתמה הצפויה של מאור בוזגלו לוזון אמור לקבל בקרוב מאוד סגל נוצץ ששווה הצהרת כוונות.

הכיס של שחר פתוח העונה יותר מבעבר. כמה פתוח? ובכן, עד כדי כך שלוזון הרשה לעצמו לבקש מהמועדון להגיש הצעה לחלוץ היווני סטפנוס אתניסיאדיס, המכונה "קלאוס". בעונה האחרונה חלוץ פאוק סלוניקי בן ה-28 שמשחק כל חייו בפאוק סלוניקי, פרט לעונת השאלה אחת בפנסראיקוס (2009/10), הרוויח 750 אלף יורו. חיפה הגישה הצעה לסוכנו, והיא ממתינה לתשובה, למרות שכרגע החלוץ מתלבט. קלאוס הגיע לפאוק בגיל 8 ועלה לבוגרים ב-2007 כשהיה בן 19. אחרי שחזר מהשאלה הפך החלוץ לשחקן הרכב ובחמש עונות רצופות כבש במספרים דו ספרתיים. עונת השיא שלו הייתה ב-2012/13, אז הבקיע 14 שערי ליגה ו-23 בכל המסגרות. בעונה האחרונה עבר הסמל הבלתי מעורער של פאוק משבר לא פשוט ולא כבש כלל בליגה (22 משחקים) אלא רק בגביע (2 שערים) ובאירופה (3). לאתניסיאדיס גם 12 הופעות במדי נבחרת יוון.

פרט לחלוץ תשע ובוזגלו, לוזון ישקול לצרף בהמשך גם קשר עושה משחק, אם כי הוא לא פוסל אפשרות להישאר עם חמישה זרים ולצרף את השישי בחודש ינואר. לאחר מכן הוא ינעל את הסגל, ויהיה מעניין לשמוע אם אחרי כל ההחתמות הנוצצות בקיץ תהיה לו כוונה להצהיר לאן הקבוצה שלו שואפת. בינתיים הוא מתחמק: "אם אגיד שנהיה אלופים זה ישנה משהו? לצאת בהצהרות זה הכי פשוט. יש כאן לפחות 14 שחקנים חדשים לגמרי. באר שבע רצה שלוש או ארבע שנים יחד. אנחנו צריכים לשמור על צניעות. מנויים יימכרו אם נהיה יחד. הקהל לא עיוור. גם היום הוא לא סבל", סיכם המאמן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שחקן מכבי חיפה, שי בן דוד. יוסי ציפקיס
לא בתוכניות של גיא לוזון. שי בן דוד/יוסי ציפקיס

3. לוזון מתכוון להודיע עוד השבוע למספר שחקנים כי הוא לא בונה עליהם לעונה הבאה. נראה כי בראש הרשימה מופיע הבלם שי בן דוד, שלדעת אנשים רבים במועדון לא הוכיח שהוא מתאים לרמות הגבוהות. בן דוד יעבור כנראה בהשאלה, אלא אם כן סאן מנחם יודיע שהוא עוזב. גם מוחמד אבו פאני ומוחמד עוואד יושאלו כנראה. עתידו של שון ויסמן עדיין לא ברור. עמית זנטי, שלא היה בסגל, יחתום כנראה בקרוב מאוד על חוזה לשלוש שנים. לפני המשחק נרשמה התקדמות בעניין ולא מן הנמנע שהודעה רשמית תצא בקרוב.

שחקן מכבי חיפה אלירן עטר. ברני ארדוב
עדיין שחקן מכבי חיפה. אלירן עטר/ברני ארדוב

4. איך אפשר לכתוב על מכבי חיפה, בלי להזכיר את סוגיית עטר? כרגע, מכבי תל אביב קיבלה מסר כי החלוץ יעבור רק אם תוסיף 200 אלף יורו לסכום שהציעה. שאלתי את לוזון בסיום האם הוא מרגיש שעטר, שספג אתמול קללות מהיציע, יכול להישאר במכבי חיפה אחרי האירועים האחרונים, והאם הוא לא מרגיש שמאוחר מדי להשאיר אותו בקבוצה. "עד כמה שאני מבין הוא שחקן מכבי חיפה. למה הוא לא היה בסגל? מסיבות שלי. לדעתי אלירן כן יכול להישאר. הקהל רוצה תוצאות. לא משנה לו מי משחק, ברגע שאלירן יכבוש, כולם יאהבו אותו".

מי שהחזיר מעט צבע ללחיים אתמול היה חברו הטוב, גילי ורמוט. הקשר ציפה זמן רב לקרדיט מלוזון. אחרי שנראה טוב כמחליף במשחקים בהם שותף, ורמוט הבקיע אתמול שער שייתכן שמנע מבוכה גדולה יותר בהכנה האחרונה לפני הליגה. עכשיו לוזון צריך לסדר את המחשבות ולהחליט האם ורמוט מסוגל להיות האס שלו בחלק הקדמי. עד הליגה, זה יעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully