וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה בטירוף: על הערב הגדול של הטניס הקנדי ודניס שפובאלוב

11.8.2017 / 17:43

הטניסאי בן ה-18 הדהים את נדאל ושבר שיאים רבים. מאז הניצחון שלו, המדינה בטירוף. אלפים לא הצליחו להשיג כרטיסים וגם אנדרו וויגינס בין המפרגנים לשפובאלוב הכריזמטי, שנולד בתל אביב

דניס שפובאלוב טניסאי קנדי. רויטרס
שפובאלוב בטירוף בסיום/רויטרס

קנדה מצאה לעצמה גיבור חדש וגדול. הטניס הקנדי חווה הלילה (בין חמישי לשישי) רגע קסום כשדניס שפובאלוב, שחגג את יום הולדתו ה-18 רק לפני ארבעה חודשים, ניצח 6:3, 4:6, 6:7 (4) את רפאל נדאל במגרש המרכזי במונטריאול במסגרת שמינית הגמר בטורניר המאסטרס, גביע רוג'רס. אלפי צופים הגיעו למגרש על מנת לצפות בתקווה הגדולה של הטניס הקנדי כשרבים מהם נותרים ללא כרטיסים ונאלצים לצפות במשחק על גבי מסך ענק מחוץ לאצטדיון. שפובאלוב הפך לטניסאי הצעיר ביותר שעולה לרבע גמר בטורניר מסבב המאסטרס 1,000 והטניסאי השני הכי צעיר אי פעם שמנצח את רפא נדאל (בורנה צ'וריץ' עשה את זה בבאזל ב-2014). שפובאלוב מנע מנדאל עלייה אל המקום הראשון בעולם כיוון שאם הספרדי היה עולה לחצי הגמר, הוא היה חוזר אל פסגת הדירוג.

עוד בנושא:
דניס שפובאלוב הדהים את רפאל נדאל

במצב העניינים הנוכחי שפובאלוב, שמדורג כעת 143 בעולם, צפוי לעלות לראשונה אל 100 הראשונים בעולם ולהתייצב במקום ה-100 בדיוק. הלילה (בין שישי לשבת) הוא יפגוש ברבע הגמר את אדריאן מנארינו הצרפתי, שגם עבורו זה יהיה רבע הגמר הראשון בטורניר מסבב המאסטרס בניסיון ה-31 שלו. שפובאלוב, שניצח בשנה שעברה את ניק קיריוס באותו טורניר בטורונטו, הצליח השנה לנצח את חואן מרטין דל פוטרו ואת רפאל נדאל ומביא עמו פרט לטניס מצוין, גם הרבה כריזמה אל המגרש.

שפובאלוב עצמו נראה נרגש מאוד לאחר הניצחון הגדול, נשכב על הרצפה וחגג. הקנדי אמר: "זה מדהים, אני לא יכול לדבר עכשיו. צפיתי ברפא כשהייתי ילד. להצליח להתחרות מולו זה דבר אחד ולהיות מסוגל לנצח אותו זה דבר אחר לגמרי. בכנות, התעוררתי בבוקר והדבר הראשון שראיתי היה פוסטר של רפא נדאל ואמרתי להם להוריד אותו מהר. אבל זה כנראה הכניס בי מוטיבציה. זה היה 14 דקות? הרגשתי שזה לקח שלוש שעות. המשכתי להילחם, ידעתי שיהיה משחק קשה. הלכתי על המכות שלי ברגעים הקשים, היה לי קצת מזל, אבל זה הטניס. בכנות, במשך כל היום חשבתי שאין סיכוי. כלומר, ידעתי שאלך ואתן הכול אבל אמרתי שאין סיכוי שאנצח אותו. במהלך המשחק הרגשתי שאני יכול לשבור את ההגשות שלו ואני מסוגל לנצח. אני לא בטוח איך הצלחתי לא להילחץ מול נדאל. אני לא יודע מה אזכור יותר מכל דבר, אולי את הקהל. היה כל כך רועש, האוזניים שלי ממש התפוצצו בכל פעם שזכיתי בנקודה".

שפובאלוב, אגב, נולד בתל אביב לאמא נוצרייה קתולית ואבא יהודי. עד היום הוא משחק עם שרשרת גדולה עליה תליון של צלב. נדאל עצמו אמר על הכישרון העולה: "הוא שיחק טוב, יש לו פוטנציאל נהדר ואני מאחל לו בהצלחה. יש לו כל מה שדרוש כדי להיות כוכב. הוא שיחק נכון ברגעים הנכונים. אני לא רוצה להשוות אותו לאף אחד. תנו לו לעשות את הקריירה שלו ואל תשוו אותו לאחרים, זה לא יעשה לו טוב".

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
לא יחזור השבוע אל המקום הראשון בעולם. נדאל/רויטרס

כל הנתונים:

- בגיל 18 ושלושה חודשים, שפובאלוב הוא הטניסאי הצעיר ביותר בהיסטוריה שמצליח לעלות לרבע גמר בטורניר מסבב המאסטרס (החל מ-1990).

- הוא הטניסאי הצעיר ביותר שעולה לרבע גמר בגביע רוג'רס מאז ביורן בורג עשה את זה ב-1974, כשהיה בן 18 וחודשיים.

- אם ינצח את אדריאן מנארינו ויעלה לחצי הגמר, שפובאלוב צפוי לעלות אל המקום ה-66 בעולם.

- שפובאלוב הוא המדורג נמוך ביותר שמנצח את אחד משני המדורגים ראשונים בעולם מאז קיריוס ניצח את נדאל בשמינית גמר ווימבלדון ב-2014. האוסטרלי דורג אז 144 בעולם.

- שפובאלוב הוא הטניסאי הצעיר ביותר שמנצח את אחד משני המדורגים ראשונים בעולם. פיליפ קראינוביץ' הסרבי ניצח את נובאק דג'וקוביץ' ברבע גמר בלגרד ב-2010 וגם זה היה דרך פרישה. הפעם האחרונה בה זה קרה דרך משחק באמת הייתה אי שם ב-2004 כשרפא נדאל בן ה-17 ניצח את רוג'ר פדרר, שדורג אז ראשון בעולם.

- שפובאלוב הוא המדורג נמוך ביותר שמגיע לרבע גמר טורניר מאסטרס מאז איבו קרלוביץ' באינדיאן וולס 2011, אז דורג הקרואטי 239 בעולם. כמו כן הוא הטניסאי המדורג נמוך ביותר שמגיע לרבע גמר בטורניר בקנדה מאז הראל לוי ב-2000, אז דורג הישראלי 144 בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נחשו מי פעם קיבל את הכבוד ללוות את נדאל אל המגרש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully