וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומרים אסורים נמצאו בגופה של שיאנית ישראל בקפיצה במוט

הוועדה למניעת סמים בספורט עדכנה כי בגופה של נעמה ברנשטיין נמצאו חומרים אסורים. באיגוד האתלטיקה מסרו: "נראה כי מדובר בטעות אנוש של הסדרה וחידוש אישור של שימוש קבוע בריטלין"

נעמה ברנשטיין קופצת במוט ישראלית. איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
הסתבכה בגדול. נעמה ברנשטיין/אתר רשמי, איגוד האתלטיקה

לפני קצת יותר מחודש קבעה נעמה ברנשטיין שיא ישראלי עם 4.05 מטר בקפיצה במוט. היום (חמישי) הוועדה למניעת סמים בספורט שלחה מכתב לאיגוד האתלטיקה ועדכנה כי בגופה של הספורטאית נמצאו חומרים אסורים על פי התקנון הלאומי למניעת סימום בספורט.

על פי התקנון המשמעות היא שהספורטאית מושעית באופן זמני אך מיידי וברנשטיין מצידה מתבקשת להעביר לאיגוד האתלטיקה את עמדתה לגבי האפשרות לפתיחת דגימה ב' ועריכת שימוע בינתיים. אם תסרב ברנשטיין לפתיחה וניתוח של דגימה ב', זה ישמש כהוכחה נוספת להימצאותם של חומרים אסורים בגופה.

באיגוד האתלטיקה הגיבו למקרה הזה ומסרו: "לאור קבלת תוצאות הבדיקה של קופצת המוט נעמה ברנשטיין על כך שנמצאו בגופה שרידים של חומרים האסורים בשימוש לפי החוק, איגוד האתלטיקה מודיע בזאת על השעייתה של נעמה מכל פעילות בכפוף לשימוע, כפי שיקבע ע"י המועצה הלאומית למניעת סימום בספורט, ובתיאום עם האתלטית".

נעמה ברנשטיין קפיצה במוט. צילום: דניאל קמחי,
נענה ברנשטיין בפעולה/צילום: דניאל קמחי

"יצוין כי נעמה ברנשטיין מטופלת כבר שנים רבות בריטלין (השרידים שנמצאו בגופה מצויים בריטלין) אותו היא מקבלת עפ"י מרשם ועפ"י אבחון מקצועי, אשר מעניק לאתלט את הזכות והיכולת להתחרות, לאחר שממלאים טופס בקשה (TUE) וזה מאושר. נעמה הציגה לצוות הבדיקה שבדק אותה את הטפסים הרלוונטיים המאמתים את העובדה שמאושר לה להתחרות תחת נטילת הריטלין, אולם אלו לא היו בתוקף כשלושה שבועות. יתרה מזו, נעמה קיבלה אישור מחודש, ב-7.7.2017, שמאשר לה להתחרות, בידיעה שהיא נוטלת ריטלין עפ"י אבחון ועפ"י מרשם מקצועי מאושר".

"איגוד האתלטיקה בישראל רואה בחומרה רבה כל שימוש בחומרים אסורים, אולם במקרה זה, לאור העובדות שהוצגו, נראה כי מדובר בהליך מנהלתי ובטעות אנוש של הסדרה וחידוש אישור מעט מאוחר משנדרש. בכל מקרה, איגוד האתלטיקה יפעל עפ"י הנחיות המועצה למניעת סימום בספורט לאחר שזו תבצע לאתלטית שימוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully