וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליסון פליקס: "מאוד מאוכזבת, כל העונה התכוננתי לרגע הזה"

האמריקאית השוותה שיא מדליות באליפויות עולם, אבל נאלתה להסתפק בארד ב-400 מטר: "ניסיתי לעשות מהלך, אבל הרגליים היו כבדות". וורהולם מתקשה לעכל: "אני אלוף עולם, זה משוגע"

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: חנה קנייזבה-מיננקו נחתה בישראל

יום התחרויות השישי באליפות בעולם באתלטיקה כלל שלושה גמרים ולא מעט הפתעות. אחת מהן הייתה הזכייה של פיליס פרנסיס בריצה ל-400 מטר. האמריקאית בת ה-25 קבעה שיא אישי של 49.92 שניות ובניגוד לכל התחזיות, חצתה ראשונה את קו הסיום.

פרנסיס הייתה במקום הרביעי בכניסה לישורת האחרונה, אבל סיימה נהדר ואמרה בסיום: "אמרתי לעצמי: 'אל תילחצי, תהיי סבלנית, תבטחי בעצמך, התכוונת להיות בעמדה הזה בשלב הזה. את מספיק חזקה, את עובדת קשה, את יכולה לנצח'".

50-40 מטר לסיום זה היה נראה בידיים של האלופה האולימפית שוני מילר. האצנית מהבהמאס הוליכה בבטחה, אבל לפתע קפאה ולבסוף הסתפקה במקום הרביעי. סאלווה אייד נאסר מבחריין הדהימה עם מדליית כסף ואליסון פליקס - הפייבוריטית לניצחון - סיימה שלישית בלבד.

פליקס שזכתה במרחק הזה ב-2015, השוותה את שיא המדליות באליפויות העולם (14), שהיה שייך ליוסאין בולט ומרלין אוטי הג'מייקנים. אם תשיג פודיום נוסף ב-4X400, היא תעבור את אוטי. בולט אמור להגיע ל-15 בעצמו בריצת 4X100.

"ניסיתי לעשות מהלך בסיום, אבל זה פשוט לא היה שם. הרגליים שלי היו כבדות ולא הצלחתי לעשות את זה", אמרה פליקס שקבעה את תוצאת השנה בעולם (49.65 שניות), אבל רשמה ביצוע לא מספיק טוב ברגע האמת, "לא אשקר, אני מאוד מאוכזבת. כל העונה התכוננתי לאליפות העולם".

פיליס פרנסיס, אצנית אמריקאית. AP
אמרתי לעצמי: 'אל תילחצי, תהיי סבלנית, תבטחי בעצמך'". פרנסיס/AP

על הפתעה נוספת היה חתום קרסטן וורהולם, שניצח ב-400 מטר משוכות. וורהולם בן ה-21 הפך לאלוף העולם הנורבגי הראשון במקצועות המסלול מאז אינגריד כירסטיאנסן שניצחה ב-10,000 מטר ברומא ב-1987.

"אני באמת לא מאמין", אמר וורהולם שנראה מאוד מופתע בסיום, "עבדתי מאוד קשה, אבל אני לא יודע מה עשיתי הערב כדי לנצח. ההרגשה מהדימה. אני אלוף עולם, זה פשוט משוגע".

על כך שחגג עם קסדה ויקינגית בסיום, אמר וורהולם הנרגש: "מצאתי את הקסדה אצל מישהו בקהל וזה פשוט הרגיש לי נכון. חשבתי שזה מתאים לאירוע. גם בנורבגיה קר וגשום, אז אולי זה פשוט התאים".

מטיל הכידון אנדראס תורקילדסן, שזכה בזהב בשתי אולימפיאדות ואליפות עולם אחת, אמר: "מה שקרסטן והמאמן ליף אולאב עשו בשנה האחרונה פשוט אדיר. אני מקווה שתהיה לזה המשכיות. הוא היה הכי טוב, באירוע הכי גדול של השנה".

קרסטן וורהולם, רץ נורבגי. GettyImages
"הקסדה? זה נראה לי מתאים". וורהולם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully