וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה ליורובאסקט: נבחרת ישראל ניצחה את נבחרת רוסיה 71:79

החבורה של ארז אדלשטיין השיגה ניצחון מרשים בטורניר ידידות בסנט פטרסבורג על הנבחרת המארחת. דאוסון סיים כקלע המוביל של ישראל (18 נק') ששיחקה ללא כספי, מקל ואוחיון הפצועים

שון דאוסון נבחרת ישראל בכדורסל מול רוסיה. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
דאוסון עושה הגנה/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

נבחרת ישראל בכדורסל השיגה היום (ראשון) ניצחון מרשים בטורניר הכנה בסנט פטרסבורג על הנבחרת המארחת רוסיה 71:79. הניצחון הבטיח לישראל זכייה בטורניר ההכנה בבירת הצפונית של רוסיה שנערך לזכרו של כוכב העבר סרגיי בלוב. כעת עומד המאזן של ישראל בהכנה על 4 ניצחונות.

ההישג של הנבחרת מתעצם עוד יותר לנוכח העובדה שהחבורה של אדלשטיין שיחקה היום ללא עמרי כספי, גל מקל ויוגב אוחיון הפצועים.

הנבחרת הרוסית בהנהגת טימופיי מוזגוב ואלכסיי שבד פתחה טוב יותר את המשחק ועלתה לפער דו ספרתי של 2:12. החבורה בכחול לבן לא נבהלה, הציגה יכולת טובה לשלוש וגם הייתה אגרסיבית בהגנה. בכך צמצמה ישראל בהתמדה את היתרון הרוסי בזכות סלי שלוש של דאוסון, פניני, טימור והלפרין. ברבע השני החבורה של אדלשטיין עלתה ליתרון שצמח למרות כל הניסיונות של הרוסים (בעיקר של שבד) לחזור למשחק בדרך ליתרון ישראלי של 29:39 במחצית.

במחצית השנייה ישראל הצליחה לבלום את כל ניצחונות הקאמבק של הנבחרת הרוסית שזכתה למבטים זועמים מהיציע של יושב ראש ההתאחדות אנדריי קירילנקו. אלכסיי שבד עוד הוריד לשבע הפרש בתחילת הרבע האחרון, אבל ישראל לדעה לעצור את הריצה הרוסית, חזרה לפער דו ספרתי ושייטה אל הניצחון המפתיע.

קלעו לנבחרת ישראל: שון דאוסון 18 נקודות, ליאור אליהו 10, בר טימור, עוז בלייזר וגיא פניני 9 כ"א, ריצ'ארד הוואל, אלכס צ'וברביץ', עמית שימחון ויותם הלפרין 6 כ"א.

הרבו לקלוע לרוסיה: אלכסיי שבד 20, ויטלי פרידזון, טימופיי מוזגוב ואנדריי ורונצביץ' 8 נק' כ"א, דמיטרי קולאגין 7 נק'.

עוד בנושא:

אמש: הנבחרת גברה 92:97 על פינלנד
נבחרת הנוער הפסידה 75:69 לקרואטיה ונותרה בדרג ב'

ליאור אליהו נבחרת ישראל בכדורסל. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
ליאור אליהו מול וורונצ'ביץ/אתר רשמי, איגוד הכדורסל
seperator

מהלך המשחק

רבע 1

בפתיחת המשחק ישראל התקשתה לייצר נקודות, רוסיה בהנהגת אלכסיי שבד וטמופיי מוזגוב טסה ליתרון 2:8 וארז אדלשטיין הזעיק פסק זמן אחרי 3 דקות. אחרי החזרה לפרקט ישראל ניפקה שני סלי שדה של הלפרין וטימור בדרך ליתרון רוסי של 6:13. שתי שלשות רצופות של גיא פניני שמרו את ישראל בתמונה והורידו את היתרון של הנבחרת המארחת ל-12:17 בלבד. עוד מהלך של שלוש נקודות של עוז בלייזר קבע ריצה ישראלית של 0:9 בדרך לתוצאת רבע של 17:15 לרוסים.

רבע 2

בפתיחת הרבע ישראל קלעה 7 נקודות, רוסיה נעצרה והחבורה של אדלשטיין עלתה ליתרון 18:22. הפעם היה תור הרוסים להזעיק פסק זמן. אחרי החזרה לפרקט רוסיה ניסתה לחזור אבל דאנק קליל של דאוסון העלה את נבחרת הכחול לבן ל-20:24. רוסיה הגיבה ב-5 נקודות משלה וצימקה ל-25:26 אבל בר טימור השיב מיד בשלשה ושתי שלשות נוספות של שמחון ודאוסון העלו את ישראל ליתרון שיא - 27:37. להפסקה ירדו הקבוצות ביתרון ישראלי מפתיע למדי - 29:39. שון דאוסן סיים את המחצית כקלע המוביל של ישראל עם 9 נקודות. עמית שמחון וגיא פניני עם 6 כ"א. ויטלי פרידזון הוביל את קלעי רוסיה עם 7 נקודות.

רבע 3

בתחילת החלק השני של המשחק שבד ניפק שלשה, הוסיף עוד שתיים מהעונשין והוריד את היתרון הישראלי ל-5 בלבד. ישראל הצליחה להתאושש וחדירה קלה של טימור קבעה 36:45 לישראל. סל נוסף של אלכס צ'וברוביץ' הטיס את ישראל ל-36:49 ורוסיה הזעיקה פסק זמן. לאחר חידוש המשחק מוזגוב קיבל עבירה טכנית והיתרון הישראלי גדל ל-15. בשלב זה ישראל נעצרה, יו"ר ההתאחדות הרוסית אנדריי קירילנקו שיגר מבטים נזעמים מהיציע, רוסיה רצה 0:7 וצימקה ל-52:44. אבל ישראל שוב ידעה להתאושש מהר וסל של אליהו קבע את תוצאת הרבע 46:58.

יותם הלפרין שחקן נבחרת ישראל עם אנדריי קירילנקו. אתר רשמי
אנדריי קירילנקו מעניק ליותם הלפרין את גביע הטורניר בסנט פטרסבורג/אתר רשמי

רבע 4

אלכסיי שבד הציג עוד ניסיון קאמבק רוסי ושלשה שלו צימקה את ההפרש ל-51:58. הנבחרת שוב הוכיחה יכולת עמידה ובעזרת נקודות של אליהו והלפרין עלתה ל-54:63 והריצה הרוסית נעצרה. בדקות הסיום ישראל העלתה את האינטנסיביות בהגנה וידעה לעצור את שחקני רוסיה העדיפים מבחינה פיזית, כך שהפער הדו ספרתי נשמר. מהלך של סל ועבירה של הוואל קבע 66:76 חצי דקה לסיום והבטיח את הניצחון הישראלי. 71:79 לחבורה של אדלשטיין בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully