וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם באתלטיקה: וייד ואן ניקרק עלה לחצי הגמר ב-400 מטר

סשן הבוקר בלונדון: האלוף האולימפי קבע 45:27 שניות והעפיל מהמקום ה-16. תומאס וולש הרשים במוקדמות הדיפת כדור ברזל. קופרון הקדימה את בת ארצה ולודארצ'יק במוקדמות יידוי הפטיש. ת'ומפסון בגמר 100 מטר לנשים

וויד ואן ניקרק. רויטרס
בחצי הגמר. ואן ניקרק/רויטרס

מוקדמות 400 מטר, גברים

נער הפוסטר החדש של האתלטיקה, וייד ואן ניקרק, ירתק את הצופים באצטדיון ואלו שיושבים מול המסכים. שיאן העולם הדרום אפריקאי הוא הסופרסטאר הבא אחרי יוסאין בולט. ואן ניקרנק לא נתן אומנם הצגה, אבל עלה בקלות לחצי הגמר עם תוצאה של 45:27 שניות. מה שהספיק לו למקום ה-16 הכללי. את התוצאה הכי טובה קבע איסק מאקוולה מבוטסוואנה, שעצר את השעון על 44.55 שניות. אחריו הגיעו סטיבן גרדינר מהבהאמה ובבלוקי טבה, גם הוא מבוטסוואנה.

מוקדמות 100 מטר, נשים

האלופה האולימפית, אליין ת'ומפסון, מחזיקה גם בתוצאת השנה בעולם (10.71 שניות) והיא פייבוריטית לניצחון. במוקדמות היא שמרה כנראה כוחות להמשך המוקדמות, ועלתה לחצי הגמר מהמקום החמישי עם תוצאה של 11.05 שניות. ג'ינה לוקנקמפר הגרמנייה קבע 10.95 שניות וסיימה ראשונה, אחריה הגיעו צמד האצניות מחוף השנהב - מארי ז'וזה טה לו ומיוריאל אהור. טורי בואי ודפני סחיפרס, המועמדות גם הן לזהב, סיימו במקום ה-6 ןה-7 בהתאמה. שלי-אן פרייזר-פרייס לא משתתפת בתחרות, כך שבכל מקרה תהיה לנו אלופת עולם חדשה.

הודף כדור ברזל אמריקאי ריאן קראוזר. רויטרס
שמר כוחות לגמר. ריאן קראוזר/רויטרס

מוקדמות הדיפת כדור ברזל, גברים

ריאן קראוזר הגדול עומד במוקד וכל תוצאה מלבד מדליית זהב שלו תהווה הפתעה. האמריקאי בן ה-24 - האלוף האולימפי מריו דה ז'ניירו - ניצח בכל תחרויות הדיימונד ליג העונה והעפיל היום בקלות לגמר כשהדף את הכדור למרחק של 20.90 מטר. מי שרשם את התוצאה הטובה ביותר במוקדמות הוא תומאס וולש הניו זילנדי שהדף למרחק של 22.14. גם ג'ו קובאץ', דארל היל וריאן וויטינג מארה"ב עלו.

מוקדמות יידוי פטיש, נשים

יידוי פטיש נשים הוא ענף של גברת אחת; אניטה ולודארצ'יק. שיאנית העולם, אלופת העולם, האלופה האולימפית, המיידה שקבעה את שבע התוצאות הטובות ביותר ב-2017. במוקדמות היא הסתפקה בתוצאה השנייה בטיבה, 74.61 מטר, כאשר בת ארצה מלווינה קופרון הקדימה אותה עם 74.97 מטר. למרות זאת, נראה שהמאבק האמיתי בענף הזה הוא על מדליית הכסף. בכל מקרה, אם ההמנון הפולני לא יושמע בטקס חלוקת המדליות, זו תהיה אחת מהסנסציות הספורטיביות הגדולות בשנים האחרונות - לא פחות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מיידה פטיש פולנית אניטה ולודארצ'יק. רויטרס
רק שנייה במוקדמות. ולודארצ'יק/רויטרס

מוקדמות 800 מטר, גברים

דייויד רודישה לא התייצב בלונדון ומדליית הזהב תנדוד לצווארו של מישהו אחר. זו אמורה להיות תחרות בין נייג'ל איימוס מבוצוואנה לעמנואל קיפקורוי קוריר הקנייתי. השניים לא התקשו להעפיל לגמר למרות שלא היו בשיאם במוקדמות. איימוס עצר את השעון על 1:47.10 דקות וסיים 27, קיפקורוי דורג 24 עם תוצאה של 1:47.08 דקות. במקום הראשון סיים טיימן קופרס ההולנדי, שקבע 1:45.53 דקות.

קרב שבע

התחרות, ממנה נעדרת ג'סיקה אניס-היל שזכתה בשלוש מדליות זהב בארבע האליפויות האחרונות, נפתחה עם ריצת 100 מטר משוכות. נדין ויסר ההולנדית עצרה ראשונה את השעון, אחרי 12.85 שניות, וצברה 1,147 נקודות. האלופה מריו דה ז'נרו, נפי תיאם הבלגית, נחשבת ליורשת של אניס-היל ולמועמדת הבכירה לעמוד בראש הפודיום. היא סיימה במקום ה-11 עם תוצאה של 13.54 שניות וצברה 1,044 נקודות.

כצפוי, תיאם שיפרה באופן ניכר את מצבה בזכות אחד הענפים החזקים שלה - הקפיצה לגובה - וסיימה את הבוקר במקום הראשון בתחרות. היא קפצה לגובה של 1.95 מטר (בדיוק כמו יורגליס רודריגס הקובנית) וצברה 1,171 נקודות. כעת היא בפסגה עם 2,215 נקודות, רודריגס אחריה, קרולין שייפר הגרמנייה שלישית ו-ויסר ירדה למקום הרביעי.

אצנית ג'מייקנית אליין ת'ומפסון. רויטרס
התחרות ב-100 מטר פתוחה. ת'ומפסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully