וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם: לוס אנג'לס תארח את האולימפיאדה בשנת 2028

הוועד האולימפי הבינלאומי הגיע להסכם עם עיריית לוס אנג'לס על מועד אירוח המשחקים האולימפיים. בשל כך, בירת צרפת פריס, תהייה זו שתארח את האולימפיאדה 4 שנים קודם לכן בשנת 2024

הלפיד האולימפי בטקס הסיום של אולימפיאדת ריו 2016. AP
יגיע לארצות הברית וצרפת. הלפיד האולימפי/AP

לוס אנג'לס והוועד האולימפי הבינלאומי הגיעו הערב (שני) להסכם לפיו העיר תארח את האולימפיאדה בשנת 2028, כך דווח בכלי תקשורת אמריקאים. בעקבות זאת מסתמן כי פריס תהייה זו שתארח את המשחקים 4 שנים קודם לכן, בשנת 2024.

לפני כמה שבועות קבע הוועד האולימפי הבינלאומי כי פריס ולוס אנג'לס יהיו אלו שיארחו את שתי האולימפיאדות בשנים 2024 ו-2028 אך לא הכריע בעניין סדר האירוח. כעת, על פי הדיווחים, הושג הסכם עם לוס אנג'לס בעניין אירוח המשחקים בשנת 2028.

בארצות הברית דיווחו כי במסגרת ההסכם שהושג שיפרה עיריית לוס אנג'לס עמדות מול הוועד האולימפי וקיבלה הטבות כלכליות שונות וסיוע בפיתוח תוכניות עירוניות הנוגעות לספורט הנוער.

יש לציין כי ההסכם שהושג בין הוועד האולימפי ללוס אנג'לס משרת גם את המטרות של עיריית פריס שתזכה על פי המסתמן באירוח המשחקים בשנת 2024. בירת צרפת מעוניינת לארח את המשחקים דווקא בשנה זו מכיוון שבדיוק מאה שנים קודם לכן, בשנת 1924, אירחה פריס את האולימפיאדה הראשונה שלה.

עבור לוס אנג'לס זו תהייה הפעם השלישית בה העיר מאחרת את המשחקים כשבפעמים הקודמות זה היה בשנים 1932 ו-1984. האולימפיאדה של 1984 זכורה לרבים בעקבות החרם שהטיל עליה הגוש המזרחי ומדינות רבות ובראשן ברית המועצות לא נטלו חלק בתחרויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully