וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרסל חגג ערב היסטורי בבריכה, גם פלפס בירך: "אני לא מעכל את זה"

האמריקאי בן ה-20 הפך לשחיין הראשון שזוכה בשלוש מדליות זהב באותו ערב באליפות העולם/משחקים אולימפיים: "ברור לי שההשוואות למייקל פלפס יגיעו עכשיו". וגם: איזו בחינה מחכה לו בשני?

קיילב רמל דרסל שחיין אמריקאי. AP
דרסל בתנוחה מוכרת/AP

אליפות העולם בשחייה תגיע היום (ראשון) לקצה, אבל אין ספק כי מי שייזכר ככוכב שפרץ בגדול בתחרות הוא קיילב רמל דרסל. האמריקאי בן ה-20 נכנס לוואקום שהותיר אחריו מייקל פלפס האגדי ומיצב את עצמו ככוכב הגדול של מעצמת השחייה של ארצות הברית. אתמול הוא הפך לשחיין הראשון בהיסטוריה שזוכה בשלוש מדליות זהב באותו יום במשחקים האולימפיים או באליפות העולם כשסיים ראשון ב-50 מטר חופשי (21.15 שניות, שיא אמריקאי), ב-100 מטר פרפר (49.86 שניות) והיה שותף בנבחרת האמריקאית שקבעה שיא עולם וזכתה כמובן בזהב ב-4X100 חופשי מעורב נשים וגברים.

עוד בנושא:
שרה שוסטרום שברה שיא עולם נוסף, עוד זהב לקייטי לדקי
הישג מרשים ליונתן קופלב שעלה לגמר ב-50 מטר גב

"ההשוואות לפלפס הן כנראה בלתי נמנעות", אמר דרסל לאחר הערב הנהדר בבריכת דונה ארנה בבודפשט, "אבל אני לא אותו אדם כמו מייקל". דרסל, שעדיין לומד באוניברסיטת פלורידה וייבחן באלגברה ביום שני הקרוב, זכה כבר בשש מדליות זהב בבירת הונגריה. דרסל יכול להשוות את שיאו של פלפס, שהוא השחיין היחיד אי פעם שזכה בשבע מדליות זהב באליפות עולם אחת במלבורן 2007. כמו כן, פלפס גם זכה בשמונה מדליות זהב במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008. דרסל יכול להגיע לשבע מדליות זהב אם נבחרת ארצות הברית בהשתתפותו תנצח במשחה השליחים 4X100 שינעל את האליפות הערב.

ואז שוב מגיעות ההשוואות לפלפס ודרסל אומר: "זו שאלה קשה ואני לא יודע אם אני מקבל בשמחה את ההשוואות למייקל, אבל אני יודע שהן הולכות להגיע. אני לא חושב שזה מוסיף לי לחץ. אני רק רוצה להמשיך לעשות את מה שאני יודע באליפות הזו ובעתיד". פלפס עצמו שלח לבן ארצו מסרון בסיום התחרויות שמברך אותו על היום המוצלח בבריכה וכתב באינסטגרם "הילד הזה בטירוף!! כל כך כיף לראות חבר!!!".

חשוב לציין כי דרסל זכה בשתי מדליות זהב במשחים מעורבים של נשים וגברים, משחים חדשים בהם פלפס לא השתתף מעולם. "זה מטורף", הוסיף האמריקאי בן ה-20, "אבל באמת היו לי את המשחים המעורבים האלה שעזרו לי, אז זה קצת שונה. המשחה האחרון היה כיף מאוד. זה היה ממש כיף. לא היה לי זמן עדיין לחשוב על כל הלילה. עם כמה שזה היה קשה מבחינה פיזית, אז מבחינה מנטאלית זה אפילו יותר קשה. יש לי עכשיו 24 שעות עד המשחה האחרון שלי. אתן לעצמי 30 דקות הלילה כדי לתת לזה לשקוע מעט, ואז אתמקד מחדש לקראת מחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully