וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

או ג'יי סימפסון שוחרר על תנאי, ישתחרר מהכלא בחודש אוקטובר

אחד הספורטאים המפורסמים והשנויים במחלוקת בתולדות ארצות הברית, שנמצא בבית כלא בנבאדה מאז 2008, אז הורשע בחטיפה ושוד מזוין, שיכנע את ועדת השחרורים: "אני רק רוצה לחזור הביתה"

AP

בווידאו: רגעי הזיכוי של סימפסון במשפט ב-1995

או ג'יי סימפסון, אחד הספורטאים הגדולים והשנויים במחלוקת בתולדות ארצות הברית, שוחרר הערב (חמישי) מהכלא על תנאי ויעזוב את הכלא בו הוא הוחזק מאז הורשע בחטיפה ושוד מזוין ב-2008. כוכב הפוטבול לשעבר ייצא לחופשי בחודש אוקטובר הקרוב, אולי כבר ב-1 באוקטובר.

הדיון בעניינו של סימפסון נמשך כמעט שעתיים והיה מתוח מאוד, בעוד דווקא שחקן העבר נראה מחויך וניסה בכמה מקרים לשבור מעט את הקרח, בין היתר, כאשר יו"ר הוועדה אמרה בפתח דבריה "חגגת לאחרונה יום הולדת 90" והוא צחק והשיב: "70. אבל אני מרגיש בן 90". לאחר שסימפסון הציג במשך דקות ארוכות את גרסתו לאירוע בגינו נכלא והירבה לטעון כי הוא אינו אשם וכי המזכרות אותן נטל באותו אירוע מחדר בית המלון בלאס וגאס היו שייכות לו מלכתחילה (דבר שאכן נקבע בדיעבד בבית משפט בקליפורניה לפני כמה שנים), עלו להעיד לטובתו גם בתו הבכורה וגם לא אחר מאשר אחד משני האנשים אותם שדד באותו יום (האדם השני מת לפני כשנתיים).

בשיחת הווידיאו, סימפסון אמר לוועדה כי הוא "רק רוצה לחזור למשפחתו" ואילו בתו קראה לו "הסלע שלי". כמו כן, או ג'יי סיפר כי למד דברים רבים בכלא, טען כי המאסר הפך אותו לאדם צנוע יותר וכי הוא מגשר פעמים רבות בין אסירים שונים והוסיף את המלצותיו לגבי שיקום אותם אסירים. לבסוף, אחרי הפסקה במהלכה הוועדה קיבלה את החלטתה, התבשר סימפסון כי הוא ישוחרר על תנאי.

שחקן הפוטבול לשעבר או ג'יי סימפסון. AP
מברוק. סימפסון/AP

סימפסון, שגדל לילדות קשה בסן פרנסיסקו ונבחר במקום הראשון בדראפט ה-NFL של 1969 על ידי בפאלו בילס, נודע תחילה בשל יכולתו הכבירה על המגרש, שהביאה לו בין היתר את פרס ההייזמן לשחקן המצטיין במכללות ב-1968 (במדי מכללת USC), תואר ה-MVP ושחקן ההתקפה של העונה ב-NFL ב-1973, כמו גם חמש בחירות רצופות לפרו בול (האולסטאר של הפוטבול) ולאול פרו (נבחרת העונה) בין 1972 ל-1976.

כעשור וחצי לאחר שפרש התפרסם סימפסון, שעד אז הספיק להופיע גם בשלל סדרות טלוויזיה וסרטים בתפקידים קטנים, בצורה הרבה יותר שלילית, כאשר הואשם בדקירתם למוות של אשתו לשעבר ניקול בראון סימפסון ושל חברה, רון גולדמן, בביתם בלוס אנג'לס. ב-17 ביוני 1994 התנהל אחריו המרדף המיתולוגי בכבישי LA, תוך שהוא נוסע במכונית פורד ברונקו ומאיים להתאבד והמשטרה בעקבותיו, כל זאת בשעה שמשחק 5 בגמר ה-NBA בין יוסטון לניו יורק ניקס מתקיים במקביל ושידורו נקטע לטובת המרדף.

באוקטובר 1995, בתום משפט ממושך, שכלל כמה רגעים מפורסמים ביותר ובשיאם, הכפפה שלא תאמה את היד של סימפסון ("If it doesn't fit, you must acquit", אמר אז בחוכמה אחד מעורכי הדין של סימפסון, ג'וני קוקרן, שייצג אותו במשפט אחרי שגם רוברט שפירו ורוברט קרדשיאן, אבי המשפחה המפורסמת וחברו הטוב, עשו זאת בין היתר), שחקן העבר זוכה בהחלטה שנויה במחלוקת של חבר מושבעים שהורכב ברובו מאפריקאים-אמריקאים ופעל בתקופה סוערת לשחורים בארצות הברית.

שנה וחצי אחרי אותו זיכוי, סימפסון הורשע בבית משפט אזרחי ונדרש לשלם 33.5 מיליון דולר, אך בפועל שילם למשפחות הנרצחים סכום זעום. בסופו של דבר, לאחר אי אילו הסתבכויות קטנות עם החוק, הוא הורשע ב-2008 ונשלח ל-33 שנות מאסר כאמור. יחד עם זאת, באותה הרשעה נקבע כי כעבור תשע שנים הוא יוכל להגיש בקשה לחנינה והתאריך הגורלי הזה הגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully