וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה לעתודה: ישראל ברבע הגמר אחרי 71:79 על איטליה

הטורניר המוצלח של הנבחרת של עודד קטש נמשך למרות שכמעט שמטה יתרון 17, ובחמישי היא תפגוש את איסלנד ברבע הגמר. בלאט ניהל את המשחק נהדר וחילק 16 אסיסטים, ארצי קלע 22 נקודות

שחקן נבחרת העתודה של ישראל תמיר בלאט. FIBA, אתר רשמי
הפעם התמקד באסיסטים. תמיר בלאט/אתר רשמי, FIBA

אליפות אירופה המוצלחת של נבחרת העתודה הישראלית נמשכה הערב (רביעי) עם ניצחון 71:79 על איטליה בשמינית הגמר. השחקנים של עודד קטש הגיעו להתמודדות אחרי שניצחו את כל המשחקים בשלב הבתים (כאשר מנגד איטליה הגיעה בלי ניצחון בטורניר) ואחרי פתיחה מהוססת תפסו שליטה על ההתמודדות ועל היתרון, ובשיא הובילו ב-17 הפרש. איטליה רצה וצימקה בסיום הרבע השלישי ותחילת הרביעי, אך השחקנים בכחול-לבן התעשתו ועלו לרבע הגמר, שם יפגשו את איסלנד אותה ניצחו לפני חודש במשחק הכנה.

ישראל לא הרשימה כמו בניצחונות הקודמים, בעיקר מבחינה התקפית, אך הצליחה להתמודד עם המלחמה האיטלקית ועם הלחץ של משחק נוקאאוט. בלאט, שסיים את שלב הבתים עם 22.6 נקודות למשחק, הסתפק הפעם ב-9 בלבד, אך סיפק 16 אסיסטים וניהול משחק נפלא. ספק הנקודות העיקרי היה נתנאל ארצי, גם יובל זוסמן ודניאל קופרברג בלטו ורועי הובר התעורר ותרם נקודות חשובות בדקות הסיום, כאשר איטליה התקרבה ואיימה להפוך את התוצאה. בעקבות העלייה לרבע הגמר, ישראל נמנעה מצניחה לדרג ב', איפה היא תיעצר?

שחקן נבחרת העתודה של ישראל נתנאל ארצי. FIBA, אתר רשמי
ערב מצוין שלו. נתנאל ארצי/אתר רשמי, FIBA

קלעו לישראל: נתנאל ארצי (6 ריבאונדים) 22, רועי הובר, דניאל קופרברג (8 ריבאונדים) ויובל זוסמן (7 ריבאונדים) 14 כ"א, תמיר בלאט (16 אסיסטים) 9, אוראל נבון 6. גיל בני, מירון רוינה, מיכאל מושקוביץ', יונתן רבינוביץ' וטום ספיר שותפו ולא קלעו.

עודד קטש אמר לאחר הניצחון: "ניצחון יפה ומאוד מרשים. יש לנו חבורה של גברים והם הוכיחו את זה על המגרש. כל שחקן נתן את שלו וניצחנו, זה כיף גדול. זו אליפות מאוד אינטנסיבית וקשה, ואם תמיר בלאט או שחקן אחר פחות מתפקד האחרים יכולים לקחת אחריות וזה בסדר. המשחק מול איסלנד יהיה לא קל, אבל אני מקווה שניתן משחק טוב".

נתנאל ארצי: "היה משחק לא קל, באנו כולם מאפס, ידענו שלמרות שסיימנו במקום הראשון זה לא הולך להיות קל. קיבלנו את אחת הקבוצות הטובות באירופה, לא ויתרנו מההתחלה ובאנו ונתנו הכל על המגרש, לא הסתכלנו מול מי אנחנו משחקים, באנו כדי לפרק ולעלות לשלב הבא. ננסה לקחת מדליה, זאת המטרה שלנו בסופו של דבר. אני גאה בכל אחד פה. כל אחד נתן את הנשמה שלו, אנחנו ביחד מייצגים את המדינה שלנו בכבוד".

רועי הובר: "עשינו ניצחון גדול היום, ידענו שהאיטלקים מאוד קשוחים, לא משחקים כל כך יצירתי אבל ידענו שהם אגרסיביים. הובלנו ב-17 והם חזרו למשחק עם הקשיחות שלהם, שמח שידענו לעושת את הפעולות הנכונות ולנצח את המשחק. אנחנו עם הפנים קדימה למחר, רוצים להמשיך הלאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן נבחרת העתודה של ישראל יובל זוסמן. FIBA, אתר רשמי
היה טוב בעיקר בפתיחה.יובל זוסמן/אתר רשמי, FIBA

מהלך המשחק

האיטלקים פתחו עם שתי שלשות מהירות ומצאו את עצמם ב-2:8. שלשה של ארצי ונקודות של זוסמן צימקו ל-13:12, בלאט נכנס גם הוא לעניינים ושלשה של זוסמן סגרה ריצת 0:12 של ישראל, שעלתה ליתרון שמונה. נבון קלע סל יפה, האיטלקים קלעו רק פעם אחת משתי זריקות עונשין והרבע הסתיים ב-15:23 כחול לבן. ארצי פתח את הרבע השני עם שלשה, מהאסיסט השישי של בלאט במשחק, אך איטליה השיבה בשלשה משלה וצליפה נוספת מחוץ לקשת החזירה אותה ל-26:23. חטיפה וסל קל של זוסמן קטעו את הבצורת בהתקפה הישראלית, היתרון עבר לרגע לאיטליה, אבל שלשה של בלאט, מטר מהקשת, העלתה את הנבחרת של קטש לפלוס ארבע. למחצית ירדה ישראל ביתרון 33:38.

הקצב האיטי של הנקודות נמשך גם בפתיחת המחצית השנייה וישראל שמרה על היתרון, חדירה יפה של הובר העלתה אותה ליתרון תשע הפרש והאלי-הופ יפה בין בלאט לקופרברג קבע 38:48. האיטלקים המשיכו לזרוק שלשות בלי הכרה וללא הצלחה והיתרון הישראלי צמח כבר ל-17 מחמש נקודות רצופות של ארצי המצוין. לצערו של קטש, השחקנים שלו סיימו את הרבע עם דקות פחות טובות, והאיטלקים ניצלו זאת למזער נזקים ולרדת בפיגור 55:47 בסיום הרבע. שלשה של ארצי (שהגיע ל-20 נקודות) מאסיסט (15 במשחק) של בלאט קבעה שוב פער דו ספרתי. כשנראה היה שהפעם איטליה כבר לא תחזור, שלשה שלה צימקה את הפער לשלוש בלבד.רועי הובר לקח אחריות, ועם שתי שלשות רצופות הרגיע את ישראל, לפני שנבון שוב קבע פלוס עשר וסגר עניין. ישראל ניצחה 71:79 ועלתה לרבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully