וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטוע רגליים נגד הוועד הפראלימפי הבינלאומי: "משחקים עם קריירות"

אחרי שזכה בארד באליפות העולם, ריצ'רד ווייטהד תקף את האיגוד, שהחליט להפריד בין קטועי רגל אחת לשתיים בטוקיו 2020: "ספורט פראלימפי אמור ליצור אתגרים, לא להפריד בין ספורטאים"

אצן פראלימפי ריצ'רד ווייטהד. GettyImages
לא מקבל את הגזירה. ריצ'רד ווייטהד/GettyImages

אליפות העולם באתלטיקה לספורטאים פראלימפיים נערכת בימים אלה בלונדון, ומספקת לא מעט סיפוריים אנושיים מרגשים ומעוררי השראה, אך לצידם צץ גם סיפור אחד - חיובי הרבה פחות. ריצ'רד ווייטהד, אצן בריטי ותיק (בן 40), שזכה אתמול (שני) במדליית ארד בריצת 100 מטר, תקף אחרי המירוץ את הוועד הפראלימפי הבינלאומי על כך שהחליט להפריד בין קטועי רגל אחת לקטועי שתי רגליים באולימפיאדת טוקיו, שתיערך ב-2020.

ווייטהד, קטוע שתי רגליים, התרעם על כך שהוועד החליט לאפשר לספורטאים במצב שלו להתחרות רק בריצת 200 מטר, בעוד קטועי רגל אחת יוכלו להתחרות ב-100 מטר (אך לא ב-200). "ספורט פראלימיפי אמור להיות מאחד", אמר מדליסט הכסף ב-100 מטר מריו, "הוא אמור ליצור אתגרים עבור הספורטאים ולא לבודד אותם. אוכל להתחרות רק ב-200 מטר בטוקיו וזה מגוחך. המצב שלי מקשה עלי יותר מאשר על אלה שחסרה להם רק רגל אחת, אבל הם רוצים שארוץ מרחק כפול מהם".

"כל חיי אני נלחם נגד המערכת", הוסיף, "רציתי לרוץ מרתון ולא נתנו לי. רציתי לרוץ 400 מטר אבל לא אישרו. הם אמורים לתמוך בספורטאים ולייצר עבורם אתגרים, לא להעמיד בפניהם מכשולים. הם משחקים עם הקריירות שלנו".

עוד בנושא

דיימונד ליג: איליין תומפסון עם שיא מפגש, קטרין איברגואן ניצחה
המכביה ה-20 ננעלה עם טקס סיום בהנחיית בר רפאלי
טור דה פראנס 2017: באוקה מולמה ניצח בקטע ה-15, כריס פרום בראש

אצן פראלימפי ריצ'רד ווייטהד. GettyImages
זכה בארד ב-100 מטר. ווייטהד/GettyImages

הוועד הפראלימפי, מצידו, התעקש שההפרדה תיצור יותר תחרות ועומק בענף הריצה. לטענתם, הסיבה שקטועי שתי רגליים לא יוכלו לרוץ 100 מטר בטוקיו, היא שאין מספיק מהם כדי לפתוח מירוץ נפרד מזה של קטועי רגל אחת. "אם למר ווייטהד יש טענות הוא יכול לערער דרך הוועד של המדינה שלו", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully