וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי ספרטק לשוער לוקומוטיב: "למה אנחנו צריכים קוף בנבחרת?"

גזענות מכוערת במהלך משחק הסופר קאפ הרוסי: אוהדי ספרטק מוסקבה, שלא אוהבים את העובדה שגילרמה הברזילאי התאזרח ולבש את מדי נבחרת רוסיה, קראו לעברו: "בננה, בננה, בננה"

שוער לוקומוטיב מוסקבה גילרמה מרינאטו. GettyImages
לא הגיב על האירוע. גילרמה מרינאטו/GettyImages

תקרית גזענית מכוערת במהלך הסופר קאפ הרוסי: כלי תקשורת במדינה דיווחו כי אוהדי ספרטק מוסקבה השמיעו קריאות גזעניות מכוערות נגד שוער היריבה העירונית לוקומוטיב גילרמה מרינאטו. גילרמה בן ה-31 התאזרח ברוסיה בשנת 2015 וערך שתי הופעות במדי הנבחרת הלאומית של רוסיה.

אוהדי ספרטק מוסקבה, שלא אהבו את העובדה ששחקן זר לבש את מדי הנבחרת, החליטו לסגור חשבון עם גילרמה בצורה מכוערת. על פי הדיווחים במהלך הסופר קאפ חלק מאוהדי ספרטק החלו לשיר מהיציעים: "בננה, בננה, בננה, למה אנחנו צריכים קוף בנבחרת?"

זו אינה הפעם הראשונה שהכדורגל הרוסי עולה לכותרות בהקשרים גזעניים. בשני העשורים האחרונים שחקנים שחומי עור רבים ששיחקו ברוסיה ובהם, וליטון, האלק, רוברטו קרלוס ואחרים התלוננו באופן תדיר על קריאות גזעניות שהופנו לעברם מהיציעים.

צפו באירוע המכוער

בהקשר זה זכורה במיוחד תקרית שהתרחשה באפריל 2011, כאשר אוהד של זניט סנט פטרסבורג הגיש בננה לעברו של רוברטו קרלוס שהיה אז שחקנה של אנז'י מחצ'קאלה.

יש לציין כי חלק מהפרשנים ברוסיה מקלים ראש בתופעה ואינם מייחסים לה חשיבות מיוחדת. כך למשל, לאחר התקרית הנוכחית, טען חלק מהפרשנים שיש להתייחס בסלחנות לאוהדי ספרטק שבסך הכול ביקשו "להקניט את השוער ולהוציא אותו משיווי משקל כחלק ממאבק פסיכולוגי".

אגב, ייתכן שאוהדי ספרטק הצליחו במשימתם שכן קבוצתם ניצחה 1:2 וחגגה זכייה בסופראפ על חשבונו של גילרמה. השוער עצמו סרב בכל תוקף להגיב על האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully