וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק השתלם: בית המשפט בריו סגר את התיק הפלילי נגד ריאן לוכטה

השחיין שעמד במרכזה של פרשה מביכה בריו וצולם כשהוא משחית תחנת דלק, זוכה מאישום של "דיווחים כוזבים" על נסיבות המקרה ויחזור לפעילות אחרי 10 חודשי השעייה. עורך דינו: "הצדק נעשה"

ריאן לוכטה שחיין אמריקאי. רויטרס
יכול לנשום לרווחה. ריאן לוכטה/רויטרס

ריאן לוכטה הוא אחד השחיינים המעוטרים בהיסטוריה, אך הטורניר האולימפי בריו הותיר בו צלקת עמוקה אחרי שזה צולם כשהוא משחית תחנת דלק בריו יחד עם שלושה שחיינים נוספים. לוכטה הואשם גם בדיווח שיקרי על נסיבות המקרה אבל כעת הוא קיבל בשורות טובות מבית המשפט בריו דה ז'ניירו שחקר את המקרה והחליט לסגור את התיק נגדו וזיכה אותו מאישום של דיווח שקרי למשטרה.

ב-"או גלובו" הברזילאי דיווחו שבית המשפט ביטל את האישומים נגד לוכטה משום שהראיון שהוא ערך לרשת NBC יממה לאחר המקרה לא כלל מידע שקרי. "אנחנו שמחים שבית המשפט סוף סוף סגר את התיק הפלילי נגד לוכטה ובאותו זמן הכיר בכך שהוא לא ביצע כל פשע. זו הייתה שנה ארוכה, אבל בסופו של דבר הצדק נעשה", כך אמר בתגובה עורך דינו של לוכטה ג'ף אוסטרו.

לוכטה ספג השעייה של 10 חודשים מהוועד האולימפי האמריקאי בעקבות מעורבותו בתקרית. ארבעת השחיינים טענו במהלך המשחקים האולימפיים כי נשדדו בתחנת דלק בריו, מה שתפס כמובן את הכותרות ברחבי העולם. לוכטה ספג ביקורות קשות גם מהציבור האמריקאי בעיקר בגלל הטענות שהוא שיקר והטעה הציבור האמריקאי שתמך בו.

לוכטה היה אמור לחזור לפעילות עם נבחרת השחייה של ארה"ב השבוע לראשונה אחרי ההשעייה, אך הוא דחה את חזרתו בעקבות לידת בנו. כעת, אחרי ששמו נוקה בבית המשפט, הוא יכול להתכונן בראש שקט למשימה הבאה שלו - טוקיו 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully