וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלם לוריין וחלוץ קוריטיבה במגעים עם בית"ר ירושלים

14.7.2017 / 6:42

אחרי ה-1:1 המאכזב מול פלובדיב, בית"ר מתמקדת בחיזוק זר: לינדזי רוז הצרפתי ואוונדרו הברזילאי מועמדים להצטרף בהשאלה, קלאודמיר או הייסטר עשויים לעזוב. בקבוצה מחפשים מנהיג: "האישיות של רואדה ואיינבינדר חסרה"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. הכישלון האירופי הופך למוחשי

בית"ר ירושלים ירדה מאוכזבת מאוד מכר הדשא אחרי התיקו 1:1 אמש (חמישי) מול בוטב פלובדיב, אבל למרות זאת כל השחקנים שידרו ביטחון בכך שהם הולכים לחזור ממשחק הגומלין בבורגס עם כרטיס לסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. בדרך לחדר ההלבשה שחקנים עוד עודדו את עידן ורד (שבכה בסיום והאשים את עצמו בתיקו) ואריק סאבו השליך בקבוק מרוב עצבים, אך לאחר זמן מה כבר היו אנרגיות אחרות. הקפטן איתי שכטר חיזק את השחקנים ואמר להם: "חבר'ה, כולם להרים את הראש, אנחנו קבוצה חזקה, נבוא לשם וננצח כמו שאנחנו יודעים, כולם כאן שחקנים עם אופי".

הפרצופים של אלי אוחנה והמאמן שרון מימר אמרו אחרת. השניים נראו מודאגים מאוד מכך שאפשרות ההדחה המוקדמת הפכה למוחשית. עבור בית"ר הדחה בשלב זה תיחשב כישלון, במיוחד ברמה הכלכלית. היום תיערך הגרלת הסיבוב השלישי שתהיה רלוונטית עבור בית"ר רק אם תעפיל בשבוע הבא.

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים סיימה ב-1:1 מאכזב בבית מול בוטב פלובדיב
אכזבה בבית"ר, עידן ורד דמע בסיום: "אני אשם בתיקו הזה"
בית"ר מול מילאן או ויין רוני? לקראת הגרלת הסיבוב השלישי

אנתוני וארן שחקן בית"ר ירושלים תופס את הראש, ברקע טל כחילה. ברני ארדוב
בבית"ר חוששים מהפגיעה הכלכלית אחרי התיקו/ברני ארדוב

2. "חסרה לנו האישיות של רואדה ואיינבינדר"

מאז שהסתיימה העונה הקודמת בית"ר ירושלים מנסה להבין מהן נקודות התורפה הסגל, אולם בפועל הקבוצה הגיעה לא מוכנה למשחקים באירופה. לפתע גם השינויים שבוצעו בקיץ מוטלים בספק. לחסוס רואדה, למשל, היו לא מעט מתנגדים בקרב השחקנים בשל אישיותו, אך אתמול אמר אחד מהם: "רואדה היה מנהיג של הגנה. הייתה לו בעיית מהירות, אבל כשלא היה הולך הוא היה דוחף קדימה את עצמו ואת כולם. חסרה לנו האישיות שלו, כמו זאת של איינבינדר באמצע, עם כל הכבוד לקלאודיו וסאבו".

בעוד מרבית הביקורות בקבוצה מופנות לבלמים, אבל בבית"ר אמרו אתמול: "מי שראה איך מרסל הייסטר שיחק בהגנה מבין שהוא חייב לרדת לספסל, לא יכול להיות שזר יהיה נקודת התורפה הכי גדולה בהגנה, יותר מדי בקלות הוא מקבל את המקום בהרכב".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מרסל הייסטר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"לא יכול להיות שזר יהיה נקודת התורפה של ההגנה". הייסטר/ברני ארדוב

3. הפתרון לבעיות בהגנה: קונטה יוסב לבלם?

כל זה מחזיר אותנו לסוגיית הבלם הזר של בית"ר. עוד מסוף העונה שעברה בקבוצה מדברים על האפשרות שאנטואן קונטה ישחק כבלם. כל הזמן הייתה התלבטות אם להסיט אותו למרכז ו"להפסיד" אותו כמגן. אחרי המשחקים של הקבוצה באירופה, בקבוצה כבר מודים שכל עוד לא מגיע בלם זר, צריך ללכת עם קונטה בעמדה זו. גורם במועדון אמר: "הוא המגן הימני הטוב בארץ ולאורך זמן הוא צריך לשחק בתפקיד הזה, אך במצב הנוכחי יכול להיות שבלם טוב חשוב יותר ממגן טוב. אנחנו סובלים מיותר מדי בעיות בהגנה".

אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
יוסט למרכז ההגנה? קונטה/ברני ארדוב

4. בלם לוריין וחלוץ קוריטיבה מועמדים להצטרף

למרות שטרם קיבלה החלטה סופית בנוגע לעמדות בהן דרוש חיזוק זר, במועדון לא פוסלים את האפשרות שיצורפו גם בלם וגם חלוץ, כאשר קלאודמיר או מרסל הייסטר עשויים למצוא את עצמם בחוץ.

לינדזי רוז, צרפתי בן 25 מלוריין, הוא האופציה המועדפת לעמדת הבלם. לשחקן חוזה לשלוש עונות נוספות בלוריין וכרגע בבית"ר מדברים על האפשרות לשאול את השחקן עם אופציה לרכישה. בבית"ר מוכנים לצרף את רוז רק אם ההשאלה תהיה ללא תמורה, משום ששכרו ממילא גבוה ומגיע לכ-200 אלף יורו.

יחד עם זאת, גם בעמדת החלוץ בית"ר ממשיכה לבדוק אופציות. אוונדרו, ברזילאי בן 20 ששייך לקוריטיבה, נמצא על הכוונת של בית"ר. בצוות המקצועי התלהבו מהשחקן ובמועדון החלו במגעים לצירופו. השחקן משחק בקוריטיבה מאז 2015 וברזומה שלו שלושה שערים ב-21 הופעות בעונתו הראשונה. בעונה האחרונה הוא הבקיע שער אחד ובינואר עבר לליגה המחוזית בהשאלה. בעבר נמנה על סגל נבחרת ברזיל עד גיל 20 ובשנה שעברה נכלל היה אחד מחמישה כישרונות צעירים שהוזמנו להתאמן עם הנבחרת הבוגרת. בשלב זה קבוצתו מוכנה להשאילו, אך דורשת אופציית רכישה במיליון יורו, סכום שבבית"ר מנסים להפחית. סוכנו ברנרדו לארה צוטט בתקשורת הברזילאית באומרו: "יש לאוונדרו הצעות מבית"ר ירושלים, אפואל ניקוסיה ולגיה ורשה. הוא מעדיף להגיע לירושלים, אך אנחנו ממתינים לסיכום בין המועדונים".

אוונדרו לצד שחקני נבחרת ברזיל מרסלו, ניימאר. באדיבות המצולמים
כישרון גדול. אוונדרו, מימין למרסלו למעלה ומשמאל לניימאר למטה/באדיבות המצולמים

5. ושוב: תגרות אלימות בין אוהדי בית"ר ביציע

בבית"ר היו מרוצים מכך שהמשחק עבר בשלום בכל הקשור להתנהגות הקהל ולשירים בעלי אופי גזעני, אך ביציע המזרחי התרחשו תגרות אלימות בין אוהדים שקשה היה להתעלם מהן. אפילו משקיף המשחק הבחין בעימותים האלימים בתוך יציעי בית"ר. אחד האוהדים סיפר: "גועל נפש מה שהיה בתוך היציע, אוהדים מרביצים מכות לאוהדים כי לא מיישרים איתם קו, הגיע הזמן שהמועדון יתערב ויעשה שם סדר, הוציאו להרבה מאוד אנשים את החשק מהמשחק אתמול".

בלם לוריין לינדזי רוז מול חלוץ פריס סן ז'רמן ז'אן קווי אוגוסטין. AP
רזומה לא רע בכלל. לינדזי רוז, משמאל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully