וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר מנהיגות: האם ג'ורדי קרויף באמת פתר את הבעיה של מכבי תל אביב?

13.7.2017 / 12:50

ג'ורדי קרויף סיפר בעונה שעברה לאנשים בענף שהבעיה הכי גדולה של מכבי תל אביב היא מחסור בשחקנים עם אישיות שיודעים להוביל ולהתמודד עם הלחץ של המועדון. לא בטוח שהקיץ הוא מצא את הפיתרון. בלוג הקיץ, והפעם: אופיר סער על הבחירה שתכריע את עתידו של מאמן הצהובים

צילום: יוסי ציפקיס עריכה: שניר דבוש

המלפפון: אם קאיו אכן יסגור במכבי חיפה, אי אפשר להתעלם מקשר עם מספרים דו ספרתיים בארבע השנים האחרונות בשוויץ. אם יגיע, אולי יהיה ההפתעה האמיתית של מכבי חיפה העונה.

הצנון: שרון גורמזאנו. יובל נעים אוהב להמר על שחקנים שאף אחד לא נותן להם סיכוי בליגת העל. הפעם הוא החזיר את גורמזאנו שעשה חיל בליגות הנמוכות, אבל קשה להאמין שהוא יוכל לתרום לו יותר מדי בליגת העל.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב: שגיב יחזקאל ויגור פיליפנקה לא בסגל לרייקיאוויק
בהפועל באר שבע טוענים: חסר לנו חלוץ עם נוכחות פיזית
מכבי חיפה הודיעה: דקל קינן וגל אלברמן ישמשו כקפטנים העונה

seperator

סיפור של קיץ

לאחר המשחק הראשון בבית נגד טיראנה, נשאל ג'ורדי קרויף במסיבת העיתונאים על התחושה כי הוא צריך שחקנים טובים יותר כדי להצליח העונה. השאלה התמקדה ביכולת של שירן ייני כקשר אחורי, אבל לא רק. קרויף ידע איך לצאת מזה, אך התשובה האמיתית אותה היה רוצה לענות טמונה בכלל ברמת המנהיגות הכוללת במכבי תל אביב. העובדה היא שמשנה לשנה יותר ויותר שחקנים בעלי אישיות דומיננטית במגרש ובחדר ההלבשה עזבו את המועדון, ומכבי תל אביב הורידה את קרויף מהיציע בדיוק כדי לחפש את השינוי בעניין הזה.

כאשר ייני הגיע למכבי תל אביב בינואר של השנה שעברה, הפנטזיה הרטובה של קרויף לא הייתה לראות אותו בקישור. בדיוק לשם כך הגיע באותו הזמן מרסלו בהרבה מאוד כסף. קרויף שילם קרוב לשני מיליון דולר ובנה על מרסלו כדבר הבא בקישור - התשובה לג'ון אוגו של באר שבע, שחקן אחרון בקישור שיוכל לעשות את השינוי. בפועל, מרסלו אפילו לא מתקרב לוובה בראון. בין אם מדובר בהתאקלמות או בין בנפילה מקצועית, הוא לא יהיה שחקן שיוביל במכבי תל אביב.

עוד בעונה שעברה, כאשר מכבי תל אביב התקשתה בתקופת ארבלדזה וכולם היפנו את הטענות למאמן, קרויף סיפר לאנשי מקצוע בארץ כי הבעיה הכי גדולה במועדון היא מחסור בשחקנים עם אופי ואישיות שיידעו להוביל ברגעים קשים. אם בעונה שעברה דיברו על שרן ייני, ערן זהבי ויואב זיו שלא נמצאים, מינואר החל תהליך חדש של קרויף שנועד להחזיר כאלה שיוכלו להשפיע ולהיות דומיננטיים, הן בחדר ההלבשה והן על המגרש.

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב: שגיב יחזקאל ויגור פיליפנקה לא בסגל לרייקיאוויק

לכתבה המלאה
ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
ירד לספסל כדי לפתור את בעיית המנהיגות. קרויף/יוסי ציפקיס

טל בן חיים הבלם הוא אחד שיוצאים איתו למלחמה. קרויף היה עושה טעות קשה אם היה מוותר גם עליו, בנוסף לשמות שציינו קודם. ברמת האישיות של השחקן הישראלי היום, גם בקבוצות הבכירות, בן חיים הבלם הוא נכס. לא במקרה קרויף בחר להשאיר את ברק יצחקי ואולי אף למנות את יואב זיו למנהל. הוא יודע מה המשמעות של שחקנים שיכולים לייצר לו שקט וביטחון בחדר ההלבשה ברגעים שהוא יצטרך אותם. במיוחד במרקם החדש שנוצר לו.

רק שכאן פחות או יותר נגמרים העוגנים של מכבי תל אביב ברמת המנהיגות, מה שאומר שקרויף יצטרך לחפש אותם אצל הזרים. להולנדי אין מקום לטעות או להביא כישרונות צעירים אך לא בשלים כמו מרסלו, אלא כאלה מוכחים שהובילו במקומות ראויים. כריסטיאן באטוקיו עדיין צעיר אך עבר את התהליך הנכון בקריירה עבור מה שמכבי תל אביב צריכה ממנו, כולל שתי עונות לא רעות בכלל בליגה השניה בצרפת עם מספרים סבירים לחלוטין. על הנייר הוא עומד בקריטריון. זה לאו דווקא ענין של הרבה כסף, אלא לבחור את השחקנים הנכונים שבאמת בנויים ורוצים לבוא, להתמודד ולהוביל במכבי תל אביב.

אגב, כשגיא לוזון צירף את אלברמן וקוסטדינוב למכבי חיפה הוא עשה זאת מסיבה דומה. היו לו ברשימה שחקנים מוכשרים יותר, אך אלברמן היה מספר 1 ברשימה שלו ואילו בקוסטדינוב הוא העדיף את האופי והאישיות מאשר כישרון של שחקנים כמו ואצק שהולכים לאיבוד בלחץ של מכבי חיפה. קרויף יקום או ייפול על סוגיה דומה.

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים. ברני ארדוב
במצב הנוכחי של המועדון, הוא נכס. טל בן חיים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully