וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: ריבריקובה "לא מאמינה", ונוס עושה היסטוריה, פלישקובה ראשונה בעולם

הנשים שחוגגות בווימבלדון: ריבריקובה הנרגשת ("סיפור אגדות") המומה מחצי הגמר, ונוס בת ה-37 ממשיכה במסע נהדר, ופלישקובה איכשהו מצאה את עצמה בפסגה העולמית: "משמעות גדולה עבורי"

AP

סיפור הסינדרלה נמשך: הסלובקית מגדלנה ריבריקובה העפילה אתמול (שלישי) לחצי גמר ווימבלדון אחרי שגברה 3:6, 3:6 על קוקו ואנדוויי, במשחק שנדחה והופסק בגלל הגשם, והושלם תחת הגג במגרש המרכזי. ריבריקובה, המדורגת 87 בעולם, תיארה בעצמה את המסע שלה בווימבלדון כ"סיפור מהאגדות", אך עדיין הצליחה להתעלות ולהשלים את הניצחון, ולהפוך למדורגת הכי נמוכה בעשור האחרון שמגיעה לחצי הגמר (שם תשחק מול גרבינייה מוגורוסה הספרדייה.

הטניסאית הסלובקית מגדלנה ריבריקובה. רויטרס
התמונה אומרת הכל. ריבריקובה לא מאמינה/רויטרס

ריבריקובה בת ה-28 הופכת את ווימבלדון לגרנד סלאם ה-17 ברציפות שבו טניסאית רושמת הופעת בכורה בחצי הגמר. לא רע עבור טניסאית שבחודש מארס השנה דורגה במקום ה-483 בעולם, וכעת תעלה לפחות למקום ה-33 בעולם. "אני לא מאמינה", היא אמרה בסיום, מתקשה להסתיר את התרגשותה, "אני פשוט לא מאמינה שאני בחצי גמר ווימבלדון, אני צריכה לישון כדי להבין מה קרה פה".

עוד בנושא

ווימבלדון: קונטה ניצחה את האלפ ותפגוש את ונוס בחצי הגמר
עקשן כמו שור: לרפאל נדאל הגיע לסיים את דרכו בווימבלדון
רביעי בווימבלדון: התותחים הכבדים ומולר הסנסציוני מחפשים חצי גמר

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

קרולינה פלישקובה הצ'כית תעלה למקום הראשון בעולם בעקבות ההתפתחויות, וזאת בעקבות ההפסדים של אנג'ליק קרבר וסימונה האלפ. הרומנייה, שהפסידה גם בגמר הרולאן גארוס את האפשרות לעלות למקום הראשון, פספסה הזדמנות נוספת להעפיל לפסגה כשהפסידה אתמול לג'ו קונטה ברבע הגמר.

וכך באופן מוזר למדי פלישקובה, שדורגה 3 בווימבלדון והפסידה בסיבוב השני לריבריקובה, הצליחה לעלות למקום הראשון בזכות ההצלחה העקבית שלה השנה, שכללה בין השאר חצי גמר רולאן גארוס וזכיות בבריסביין, דוחא ואיסטבורן. היא הצ'כית הראשונה שעושה זאת מאז שהוחל הדירוג המודרני ב-1975 (מרטינה נברטילובה הצ'כית ייצגה את ארה"ב). "אומנם אני לא חוגגת עכשיו על המגרש, אבל עליתי למקום הראשון, ולמען האמת יש לזה משמעות גדולה עבורי", כתבה באינסטגרם, "אני לא מאמינה על ההישג הזה".

הטניסאית הצ'כית קרולינה פלישקובה. רויטרס
בלי לשחק. פלישקובה/רויטרס

שחקנית נוספת שממשיכה מסע נהדר היא ונוס וויליאמס, שגברה 3:6, 5:7 על ילנה אוסטפנקו והפכה למבוגרת ביותר שעלתה לחצי הגמר ב-23 השנים האחרונות (מאז נברטילובה בת ה-37, שהפסידה בגמר ב-1994). ונוס, שבחודש שעבר מלאו לה 37 שנים, לא נבהלה מהאגרסיביות של הלטבית, שהגיעה לרבע הגמר אחרי שחבטה 121 ווינרים. האמריקאית הוותיקה, שכבר ניצחה שתי בנות עשרה בדרך לרבע גמר גרנד סלאם 38 שלה, הצליחה להעפיל לחצי גמר עשירי בווימבלדון ב-20 ההופעות שלה בטורניר. היא כעת רחוקה שני ניצחונות מזכייה ראשונה בגרנד סלאם מאז 2008.

"היא הלכה חזק על המכות שלה", אמרה ונוס על יריבתה הלטבית, שנולדה ב-1997, כמה שבועות לפני שוונוס ערכה הופעת בכורה בווימבלדון, "מעולם לא שיחקתי נגדה, לא ידעתי למה לצפות, כך שאני ממש שמחה שהצלחתי להתעלות מעל למכשול הזה". כעת ונוס תשחק מול ג'ו קונטה, שתגיע למשחק עם תמיכה של 15 אלף בריטים נלהבים בלונדון. "אני בטוחה שהיא מלאת ביטחון ונחושה מאוד", אמר ונוס על יריבתה, "היא כנראה מתמודדת עם לחץ גדול כאן בבית, אבל עד עכשיו היא מתמודדת איתו היטב".

ונוס הגיעה לטורניר אחרי שהייתה מעורבת בתאונת דרכים קטלנית, שגרמה למותו של אדם (המשטרה כבר פרסמה צילום שבו הוכח שוונוס לא עברה על החוק ונכנסה בצורה חוקית לצומת). כשנשאלה על התאונה השבוע, ונוס פרצה בבכי. "היא אמרה שהיא תנסה להתתרכז בטניס כל יום ויום, וזה מה שהיא עושה", אמר מאמנה.

טניסאית אמריקאית ונוס וויליאמס. רויטרס
בגיל 37, במיטבה. ונוס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully