וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת אחרון בכלא? או ג'יי סימפסון חוגג 70, רגע לפני שחרור אפשרי

כוכב העבר, שהואשם לפני למעלה מ-20 שנה ברציחתם של אשתו לשעבר וחברה וזוכה בהחלטה שנויה במחלוקת, מרצה מאסר ממושך בשל עבירה אחרת, אך עשוי לקבל חנינה בעוד כשבוע וחצי

AP

בווידיאו: הדקות הדרמטיות בזיכוי של או ג'יי סימפסון ב-1995

אחד הספורטאים הכי גדולים והכי שנויים במחלוקת בתולדות ארצות הברית, או ג'יי סימפסון, חוגג ממש היום (ראשון) את יום הולדתו ה-70 והוא עושה זאת בבית הכלא בנבאדה, בו הוא מוחזק מאז הורשע בחטיפה ושוד מזוין ב-2008. יחד עם זאת, ייתכן שזה יום ההולדת האחרון ש"Juice" יחגוג מאחורי סורג ובריח.

סימפסון, שגדל לילדות קשה בסן פרנסיסקו ונבחר במקום הראשון בדראפט ה-NFL של 1969 על ידי בפאלו בילס, נודע תחילה בשל יכולתו הכבירה על המגרש, שהביאה לו בין היתר את פרס ההייזמן לשחקן המצטיין במכללות ב-1968 (במדי מכללת USC), תואר ה-MVP ושחקן ההתקפה של העונה ב-NFL ב-1973, כמו גם חמש בחירות רצופות לפרו בול (האולסטאר של הפוטבול) ולאול פרו (נבחרת העונה) בין 1972 ל-1976.

כעשור וחצי לאחר שפרש התפרסם סימפסון, שעד אז הספיק להופיע גם בשלל סדרות טלוויזיה וסרטים בתפקידים קטנים, בצורה הרבה יותר שלילית, כאשר הואשם בדקירתם למוות של אשתו לשעבר ניקול בראון סימפסון ושל חברה, רון גולדמן, בביתם בלוס אנג'לס. ב-17 ביוני 1994 התנהל אחריו המרדף המיתולוגי בכבישי LA, תוך שהוא נוסע במכונית פורד ברונקו ומאיים להתאבד והמשטרה בעקבותיו, כל זאת בשעה שמשחק 5 בגמר ה-NBA בין יוסטון לניו יורק ניקס מתקיים במקביל ושידורו נקטע לטובת המרדף.

עוד בנושא:

"לא אשם": 20 שנה ליום הזיכוי של או ג'יי סימפסון במשפט הרצח

או ג'יי סימפסון בפאלו בילס 1977. Anonymous, AP
בהתחלה הוא היה רק שחקן פוטבול אדיר. סימפסון בימי בפאלו/AP, Anonymous

באוקטובר 1995, בתום משפט ממושך, שכלל כמה רגעים מפורסמים ביותר ובשיאם, הכפפה שלא תאמה את היד של סימפסון ("If it doesn't fit, you must acquit", אמר אז בחוכמה אחד מעורכי הדין של סימפסון, ג'וני קוקרן, שייצג אותו במשפט אחרי שגם רוברט שפירו ורוברט קרדשיאן, אבי המשפחה המפורסמת וחברו הטוב, עשו זאת בין היתר), שחקן העבר זוכה בהחלטה שנויה במחלוקת של חבר מושבעים שהורכב ברובו מאפריקאים-אמריקאים ופעל בתקופה סוערת לשחורים בארצות הברית.

שנה וחצי אחרי אותו זיכוי, סימפסון הורשע בבית משפט אזרחי ונדרש לשלם 33.5 מיליון דולר, אך בפועל שילם למשפחות הנרצחים סכום זעום. בסופו של דבר, לאחר אי אילו הסתבכויות קטנות עם החוק, הוא הורשע ב-2008 ונשלח ל-33 שנות מאסר כאמור. יחד עם זאת, באותה הרשעה נקבע כי כעבור תשע שנים הוא יוכל להגיש בקשה לחנינה והתאריך הגורלי הזה יגיע בעוד 11 ימים בלבד, ב-20 ביולי, אז אמריקה כולה תגלה האם או ג'יי יוצא לחופשי.

הוא זקוק להסכמתם של ארבעה מתוך שבעת חברי ועדת השחרורים ואם זה אכן יקרה, הוא ישתחרר ב-1 באוקטובר הקרוב. בכלא אגב, הוא משמש כשרת בחדר הכושר וכשופט במשחקי הסופטבול ופועל גם כמורה לחיים עבור אסירים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully