וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות פסיקת הבורר: מכבי פתח תקוה תתבע את אליסון דוס סנטוס

9.7.2017 / 17:22

אף שישחק במכבי חיפה, פסק הבורר חושף התנהלות לא תקינה של הבלם. עו"ד רויזן קבע כי המועדון יוכל לתבוע אותו את הברזילאי והסביר: "אמינה בעיני עדותו של מר לוזון. השחקן התנהל בחוסר תום לב והשלה את הקבוצה". במועדון טוענים: "נקבל מאות אלפי יורו"

אליסון דוס סנטוס מכבי חיפה. האתר הרשמי של מכבי חיפה, אתר רשמי
"נתן לנו מילה שהוא נשאר". דוס סנטוס במדים הירוקים/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי חיפה

אחרי פסיקת הבורר בעניינו של אליסון דוס סנטוס (ראו ידיעה נפרדת) שחייב את מכבי פתח תקוה לשחרר את אליסון דוס סנטוס למכבי חיפה, הלוזונים לא מתכוונים לשתוק: במועדון טוענים כי בהתאם לפסיקת הבורר הם מתכוונים לתבוע, באמצעות עו"ד יוסי גייר, את הבלם הברזילאי על נזקים שנגרמו למועדון וכן בגין ניהול משא ומתן בחוסר בתום לב. יש לציין כי מכבי חיפה הודיעה מוקדם יותר כי אליסון דוס סנטוס יעבור לשורותיה על פי פסק הבורר, אולם זוהי קביעה חלקית בלבד. על פי פסק הבוררות, מתברר כי הלוזונים יוכלו לתבוע את השחקן.

"אליסון מרוויח מספיק כסף במכבי חיפה, אנחנו בטוחים שמכבי חיפה תוכל במקומו על הנזקים שגרם. נתבע אותו ואת מכבי חיפה במאות אלפי יורו", אמרו במועדון. שם טוענים כי הבטיח להם שישחק במכבי פתח תקוה אם יחליט להישאר בישראל, ובמקביל סיכם במכבי חיפה. "הוא נתן לנו מילה שהוא נשאר במועדון, ולכן עד שלא עזב לא חיפשנו בלם אחר במקומו. הוא גרם לנו נזק כי בנינו עליו ולכן הוא יצטרך לשלם על זה", אמרו.

בפסק הבוררות שהגיע לידי וואלה! ספורט, נכתב: "בפגישה בינואר 2017 סוכם עם השחקן שככל שיישאר בישראל, שכן אשתו התלבטה אם להישאר בישראל, הוא ישחק בקבוצה בעונת 2017/18 בשכר של 200 אלף יורו נטו לעונה. כן נענתה הקבוצה לבקשתו לדירה מרווחת וגדולה יותר שתאפשר אירוח בני משפחה מברזיל, ארץ מולדתו, פעלה להסדיר את הסדרי הויזה של אשתו ולהוציא אבורם ביטוח בריאות. במהלך הפגישה מר לוזון הכין 'נייר מסכם' אך השחקן סירב לחתום עליו. עם זאת הנוכחים לחצו ידיים והשחקן הצהיר כי לחיצת ידו ודיברתו כי אם יישאר בארץ ישחק בקבוצה, תוקפם בהסכם... לאחר חודש ינואר לא התקיימו עוד פגישות פורמאליות... ביום 9.4.2017 הודיע התובעת (מכבי חיפה) לנתבעת, כנדרש, כי היא מנהלת מו"מ עם השחקן.

"ביום 12.4.2017 השיבה הנתבעת כי כבר סיכמה עם השחקן ואין בכוונתה לשחררו. ביום 20.4.2017 הודיעה התובעת כי לאחר הצהרת השחקן אין בין הנתבעת לשחקן סיכום והוא רשאי להשתחרר". בסיכום הדברים כתב הבורר צבי רויזן: "לאחר שקלול העדויות, אני קובע כי בפגישה בינואר 2017 הוסכם בעל פה בין הצדדים כי ככל שהשחקן יישאר בישראל הוא ישחק בשורות מכבי פתח תקוה בשכר של 200 אלף יורו. אך אמינה בעיני עדותו של מר לוזון כי השחקן אישר כי לחיצת ידו מהווה הסכמתו לתנאים אשר סוכמו". עוד כתב הבורר: "אני קובע כי השחקן התנהל בחוסר תום לב כאשר השלה אותה לחשוב כי ישחק בשורותיה בעונת 2017/18, בהציגו מצג כי לחיצת ידו מחייבת כהסכם, בקבלה, ללא כל הערה, הדירה החדשה ובהצהרתו". הבורר סיכם כי: "הקבוצה רשאית להגיש תביעה נגדית למימוש זכויותיה כלפיו על ידי צירופו כנתבע נוסף, והן למימוש זכויותיה כלפי התובעת ככל שהיא טוענת לכך".

עוד בנושא:

הבורר קבע: דוס סנטוס שחקן מכבי חיפה

שחקן מכבי פתח תקוה גיא מלמד. יוסי ציפקיס
עוד פגישות בדרך. מלמד/יוסי ציפקיס

בנושא אחר: נציגי החלוץ גיא מלמד, גלעד קצב ועידן כסיף, נפגשו עם ראשי ויטסה ארנהם אך צפויות פגישות עם קבוצות נוספות. גם אוסטריה וינה בתמונה. במכבי פתח תקוה עדיין לא קיבלו הצעה רשמית עבור השחקן, אבל מודעים לחיזורים גם מצד מכבי תל אביב. "אם גיא לא ישחק באירופה, סביר להניח שהוא יהיה במכבי תל אביב", אמרו בסביבתו של השחקן.

הבלם תומאש סיבוק ינחת מחר בבוקר בישראל וייתכן שייכלל בסגל למשחק האימון שייערך בשעה שש בערב, מול הפועל נצרת עילית. ביום חמישי תארח הקבוצה את הפועל רמת גן ובראשון תמריא לאוסטריה עם סגל כמעט מלא. המטרה של קובי רפואה היא לצרף חלוץ זר ברמה גבוהה, ובכך לנעול את סגל הזרים שלו שכולל את ז'והאן מרסיאל, סיבוק, רישאר סומא ורומאריו פירס. סער בנבנישתי ששוחח בשבוע שעבר עם המאמן והחל בהתרשמות עשוי לצאת למחנה. "נביא לכאן חלוץ ברמה גבוהה, שם גדול ברמה של סיבוק. נהיה חייבים להתחזק בהתקפה אחרי שלא מעט שחקנים עזבו אותנו", אמרו במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully