וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצול הטבח במינכן, טוביה סוקולסקי, הלך לעולמו

גדול מאמני ענף המשקולות בכל הזמנים נפטר בגיל 75 ממחלה. אימן את הנבחרת באולימפיאדת מינכן 1972 בה נרצחו אחד עשר מחברי המשלחת ביניהם שלושת ספורטאי נבחרת המשקולות

טוביה סוקולסקי. יח"צ,
סוקולסקי בצעירותו/יח"צ

טוביה סוקולסקי, ניצול אולימפיאדת מינכן 1972 וגדול מאמני ענף המשקולות בישראל בכל הזמנים, נפטר היום (ראשון) בשל מחלה. בן 75 היה במותו, והשאיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הלוויתו תצא מחר (שני) בשעה 18:00 מבית הקברות תל רגב.

סוקולסקי היה לאחד מהאנשים המזוהים ביותר עם ענף המשקולות הישראלי, וזכור במיוחד כמאמנה של נבחרת ישראל באולימפיאדת מינכן 1972, בה נרצחו אחד עשר מחברי המשלחת ובינהם שלושת ספוראטי נבחרת המשקולות.

המאמן נולד בגטו לבוב, פולין, בשנת 1942. מרבית משפחתו נספתה בשואה אך הוא שרד, ובשנת 1958, בהיותו בן 16, זכה באליפות פולין בהרמת משקולות לנוער במשקל של עד 56 ק"ג. הוא עלה לישראל בשנת 1959 והחל לשרת בצה"ל, כשבמקביל הוא התאמן בקבוצת הפועל קרית חיים ולימים הפך למאמנה. בשנת 1971 מונה סוקולסקי למאמן נבחרת ישראל בהרמת משקולות, ולאחר שנים כמאמן הנבחרת, עבר לאמן את מכבי חיפה. שימש גם כשופט בינלאומי להרמת משקולות עד שפרש סופית מהספורט בשנות ה-90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully