וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלומי הרוש: "התאכזבתי מאוד, חושב שמגיע לי להיות בנבחרת"

8.7.2017 / 6:30

ההדחה המוקדמת ("הרגשנו שאפשר לעשות משהו מיוחד, קשה להסביר מה קרה"), העתיד ("רוצה לסיים את הקריירה בחולון") וגיא פניני ("בטוח שייקשר אלינו מהר"). שלומי הרוש עוד מתאושש מסיום העונה, ולא מאמין שלא זומן ע"י המאמן הלאומי: "אני יכול להוכיח את עצמי בכל מקום"

one

בווידאו: תקציר משחק ההדחה של חולון מהפלייאוף

"התאכזבתי מאוד. נמאס לי לא להגיד את זה, מאוד התאכזבתי. לפי העונה שנתתי, ולא רק אני, אנשים ברחוב ניגשים אליי, אומרים לי - סיימתם מקום ראשון, 33 מחזורים, אתה הישראלי הבכיר בקבוצה, אז לא הבנו איך הזימונים לנבחרת עובדים. אנשים ברחוב באים ואומרים לי את זה. אני ממשיך לעבוד, אהיה יותר טוב בעונה שעברה, ומקווה שזה יגיע מתישהו. אני מאוד מאוכזב, אנשים ברחוב אפילו יותר מאוכזבים ממני. אני חושב שמגיע לי להיות בנבחרת. אם יתנו לי את הצ'אנס אני אוכל להוכיח את עצמי ולהגיע לאנשהו, אבל עד שזה יגיע, אין הרבה יותר מדי לעשות עם זה".

seperator
"באילת הקבוצה לא הייתה בנויה טוב בשבילי, סגנון המשחק היה אינדיבידואלי וזה לא מתאים לי. שם נפלתי. אבל אם הייתי בסיטואציה שלא פעלה לטובתי, זה אומר שצריך לזכור את זה בנבחרת?"

לשלומי הרוש נמאס. בגיל 29 הוא נתן את העונה הכי טובה בקריירה עד כה, עם ממוצעים של 11.1 נקודות, 4.2 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים. הוא היה הישראלי המוביל של הפועל חולון, הקבוצה שסיימה במקום הראשון את העונה הסדירה. 22 ניצחונות ב-33 מחזורים. ובכל זאת, 21 שחקנים זומנו לסגל הרחב של נבחרת ישראל, והרוש לא היה אחד מהם. כמה ימים לאחר מכן, כשנבחרת ישראל הובסה בידי אלבניה בכדורגל הוא כתב בפייסבוק, חצי בייאוש, חצי בצחוק: "אולי לנבחרת בכדורגל יש לי סיכוי?". מאמנו, דן שמיר, שמשמש גם עוזר מאמן נבחרת ישראל הגיב עם סמיילי מחייך: "אני אלך גם לשם ואמנע את זה".

"דיברנו יום אחרי. דן אמר שהשם שלי עלה, אבל בסוף הוחלט שלא", מספר הרוש על השיחה עם שמיר ומגיב לטענה שאולי הוא פורח רק בחולון, ולראייה חוסר ההצלחה בעונה שעברה באילת. "ומה עם כפר סבא? לא הייתי טוב בכפר סבא? לא חושב שיש לזה קשר. באילת הקבוצה לא הייתה בנויה טוב בשבילי, סגנון המשחק היה אינדיבידואלי וזה לא מתאים לי. שם נפלתי. אבל אם הייתי בסיטואציה שלא פעלה לטובתי, זה אומר שצריך לזכור את זה בנבחרת? בנבחרת האולימפית הלך לי טוב, בכפר סבא הלך לי טוב, בחולון הולך לי טוב, אז לזכור לי את המקום שלא הלך לי טוב?".

הצלקות של הפלייאוף עדיין שם. הפועל חולון שלו כאמור סיימה במקום הראשון, אבל הודחה ברבע הגמר נגד מכבי חיפה. מכל אירועי הפיינל פור הוא ראה רק את המחצית השנייה של הגמר, "קשה מאוד להתאושש מסיום כזה, כי אתה מסיים במקום הראשון ופתאום אחרי עשרה ימים אתה מוצא את עצמך בבית. לקבל את זה היה מאוד פתאומי, וזה לא היה בתוכניות של אף אחד, עד היום, אפילו לפני שלושה או ארבעה ימים, פגש אותי מישהו שלא ראיתי ארבעה שבועות ואמר לי איך פספסתם. כל פעם שמזכירים דבר כזה, זה חוזר שוב".

שלומי הרוש שחקן הפועל חולון. לירון מולדובן
חולם על הנבחרת. הרוש/לירון מולדובן
"אני אף פעם לא מרוצה ממה שאני עושה, נתתי את העונה הכי טובה בקריירה אבל אני תמיד רוצה עוד. הרעב הזה זה מה ששומר אותי עוד בליגת העל, זה לא מובן לי מאליו שאני שחקן ליגת העל, זה לא בא לי בקלות, כל שנה אני צריך להוכיח את עצמי שאני מתאים"

הבנת כבר מה לא עבד בסדרה נגד חיפה?

"חיפה היו הרבה יותר טובים מאיתנו בסדרה הזאת. אנחנו כקבוצה לא הופענו, והם כן. שחקנים שם התעלו ברמה מטורפת, הכפילו ממוצעים, הכפילו אחוזים משלוש, כל משחק מישהו אחר היה שם. במשחק הראשון זה היה שמחון, במשחק השני דיברתולומיאו, בשלישי וורקמן, במשחק הרביעי מנדס ואלדס. בכל משחק אתה מנסה לשים מטרה, שחקן או שניים, ועליהם להתמקד, ופתאום בא השחקן השלישי והרביעי והחמישי. וזה לא היה אצלנו, כקבוצה לא הגענו בזמן הנכון ביכולת הנכונה. סיימנו את העונה במחזור האחרון באחד המשחקים הטובים שלנו בגלבוע, מאוד קשה לי להסביר מה בדיוק קרה לנו".

ובאופן אישי, אתה מרגיש שנתת מספיק מעצמך?

"אני אף פעם לא מרוצה ממה שאני עושה, נתתי את העונה הכי טובה בקריירה אבל אני תמיד רוצה עוד. הרעב הזה זה מה ששומר אותי עוד בליגת העל, זה לא מובן לי מאליו שאני שחקן ליגת העל, זה לא בא לי בקלות, כל שנה אני צריך להוכיח את עצמי שאני מתאים. גם בסדרה עצמה אני כן חושב שהייתי בסדר, אבל יכולתי לעשות יותר. גם אם לא על המגרש, לנסות לחבר את החבר'ה מחדש, להגיע טוב יותר ממשחק 2, כי כקבוצה לא הופענו שם".

לא הייתה איזו נקודה בעונה שיכולתם לדעת שזה יקרה, שתיעצרו בפלייאוף?

"סיימנו את העונה עם שני ניצחונות רצופים על ראשון לציון בבית וגלבוע/גליל בחוץ. ראשון קבוצה שעשתה פיינל פור והצלחנו לנצח אותה בהפרש גדול, והרבה קבוצות נפלו בגלבוע. המשחק הזה נתן לנו הכנה טובה לחיפה, כי הם משחקים באותו סגנון. גם אנחנו היינו קבוצה אגרסיבית שהיה קשה לשחק מולה, לא הרגשנו משחק מסוים שמנבא נפילה בפלייאוף, ובגלל זה כולנו היינו מופתעים. מכבי חיפה פשוט התעלתה על עצמה, כל השחקנים הרימו את הרמה שלהם".

גרגורי ורגאס מכבי חיפה מול שלומי הרוש. ברני ארדוב
כלום לא עבד. הרוש מול ורגאס/ברני ארדוב
"כולם היו משותקים אחרי ההדחה, גם פיזית וגם נפשית. זה היה מאוד קשה לשבת ולסכם עונה למרות שחשבת שבעוד עשרה ימים תשחק בפיינל פור"

לאורך כל העונה חולון והרוש קיבלו הרבה מאוד פרגונים. ההצלחה, לטענתו, באה בזכות חיבור קבוצתי ייחודי. "כל העונה הרגשנו את המשהו מיוחד הזה. אני לא יכול להסביר את זה, כי פשוט הרכב השחקנים והכימיה שהייתה בינינו בתחילת העונה הייתה מטורפת. הרגשנו שאנחנו יכולים לעשות משהו, שאנחנו משחקים טוב ביחד. מאוד הפתיע אותי שגם אחרי שלושה ניצחונות רצופים, בדרך כלל יש ירידה, ואצלנו זה לא היה ככה".

איך הצלחתם לשרוד את הפציעות של פול דילייני וקאליף וואייט?

"ראו כבר בתחילת העונה שרצנו טוב איתם. קאליף היה בכושר מדהים, הוא נהנה וכולם ראו את זה. כולם היו מחוברים אליו והוא הוביל אותנו קדימה, אבל הפציעה שלו באה בעיתוי הכי גרוע, לפני חצי גמר הגביע. הרגשנו שנעשה משהו גדול בגביע, וזה פתאום נפל עלינו. הייתה הרגשה לא נעימה, אחרי הפציעה הזאת הוכחנו שאנחנו קבוצה, וכמה שקאליף היה השחקן הכי טוב, וכמה שפול היה מאוד משמעותי, שיחקנו ביחד וזה אפיין אותנו כל העונה, ועדיין המשכנו והצלחנו לסיים במקום הראשון את הליגה".

דן שמיר סיפר בראיון על הארוחה שאחרי ההדחה, איך זה היה מהזווית שלך?

"כולם היו משותקים אפשר לומר, גם פיזית וגם נפשית. זה היה מאוד קשה לשבת ולסכם עונה למרות שחשבת שבעוד עשרה ימים תשחק בפיינל פור. זה היה מאוד קשה כי הרגשתי שהשנה גם אני בכושר טוב וגם הקבוצה רצה טוב, הרגשתי שאנחנו יכולים לעשות משהו גדול. פחות דיברתי, נתתי לגוני לדבר".

למרות הסיום הכואב, ובזכות ויתורה של ראשון לציון, חולון תשחק בעונה הבאה בליגת האלופות ותחזור לאירופה אחרי חמש שנים. בפעם הקודמת חולון השתתפה ביורוצ'אלנג' והתרסקה במקביל בליגה. "הזיכרון האחרון שלי מאירופה לא טוב, אז הפעם אני בטוח שיהיה הרבה יותר טוב ונעשה משהו מיוחד גם באירופה, שיקחו את זה בצורה רצינית ולא כמו בפעם שעברה. מרגש לשחק בעוד מפעל. שני משחקים בשבוע זה טוב מאוד בשבילנו".

אתה יכול כבר להציב מטרות לעונה הבאה? אפשר להשיג יותר ממקום ראשון בעונה הרגילה?

"הרבה מתנחמים במקום הראשון הזה, אבל אני לא כזה. אלה החוקים של הליגה, יש רבע גמר פלייאוף ופיינל פור. אז אני הולך שוב למינימום, חצי גמר גביע ולהגיע לפיינל פור. אירופה? אני כן רואה כדורסל אירופי ועוקב, אבל אני לא בקיא ברמה של הליגה. נראה לי שלעבור את הסיבוב הראשון חייב להיות אחד היעדים שלנו".

שחקן הפועל חולון גיא פניני. פייסבוק רשמי הפועל חולון, אתר רשמי
יתחבר במהירות? פניני/אתר רשמי, פייסבוק רשמי הפועל חולון
"ברגע שההנהלה מחתימה שחקן כמו פניני, זה מראה לי שהיא עושה הכל כדי שנתקדם כקבוצה"

נראה שהחיבור שלך עם חולון טבעי. יש לך חוזה לעוד שנתיים. זו התחנה האחרונה שלך בקריירה?

"אי אפשר לדעת מה יהיה, אני שמח וכיף לי בחולון, רוצה להישאר בקבוצה ולסיים את הקריירה פה, אבל הייתי בטוח בזה גם לפני שנתיים וזה לא הסתדר והלכתי לאילת, אז אי אפשר לדעת".

ועכשיו יש לך שותף חדש לחדר ההלבשה, גיא פניני.

"אני בטוח שגיא ייקשר מהר מאוד למועדון הזה, ושהקהל יעניק לו קבלת פנים חמה ואוהבת. ברגע שההנהלה מחתימה שחקן כזה מהשורה הראשונה, זה מראה לי שהיא עושה הכל כדי שנתקדם כקבוצה. גם ההליכה לאירופה מראה שהמועדון מתבסס חזק. נקווה שנעשה יחד משהו יפה, לא רק בליגה, אלא גם בפלייאוף".

אתה מכין כבר איזה טראש טוק עסיסי לאימונים?

"לא לא, זה רחוק מאיתנו. את הטראש טוק שומרים למשחקים, לא לאימונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully