וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגות לכדורגל פרסמה את חלוקת הכספים לקבוצות ליגת העל

המרוויחה הגדולה מהעונה שעברה: סגנית האלופה, מכבי תל אביב, ומיד אחריה האלופה בפועל באר שבע. המנהלת גם פרסמה את לוח תאריכי שלב הפלייאוף בליגת העל והלאומית בעונה הבאה

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

כחלק ממחויבויות מנהלת הליגות לכדורגל לשקיפות ולניהול מקצועני, פרסמה המנהלת היום (רביעי) את חלוקת כספי זכויות השידור לקבוצות ליגת העל. המרוויחה הגדולה מהעונה שחלפה היא סגנית האלופה, מכבי תל אביב, שאחריה הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים.

במנהלת מספרים שחלק לא מבוטל מהכסף "הושקע מחדש" מתוך ראייה עסקית של שימוש בהכנסות לשם שיפור המוצר והגדלת ההכנסות בטווח הארוך. השנה, בפעם הראשונה, חולקו תקבולי זכויות השידור (בהיקוף של כ-126.6 מיליון שקל) בהתאם לנוסחה שהוצגה על ידי המנהלת, ואושרה בהסכמת הקבוצות החברות בה באופן שמשקף, מצד אחד, את תרומתה הכלכלית של כל קבוצה להכנסות ומאפשר, מן הצעד השני, סולידריות ושמירה על תחרותיות בליגה.

לוח משחקי הפלייאוף העליון בליגת העל 2017/18. מנהלת הליגות לכדורגל, מערכת וואלה! NEWS
לוח משחקי הפלייאוף העליון בליגת העל 2017/18/מערכת וואלה! NEWS, מנהלת הליגות לכדורגל

כדי לקבוע את אופן החלוקה, ערך צוות המנהלת מחקר השוואתי אשר סקר 19 ליגות אירופאיות שונות. בסיומו של המחקר גיבש רואה חשבון רוג'ר מיטשל, איש עסקים וכלכלן המתמחה בכלכלת ספורט את המלצותיו, מתוך כוונה לענות על הצרכים של הכדורגל המקצועני בישראל ותוך ראיית פיתוחו בעתיד.

במסגרת הסקירה ביצע מיטשל פילוח של הפרמטרים המשמשים לחלוקת כספים בליגות השונות. כך, הסתבר כי ברוב הליגות מתבצעת החלוקה על סמך הישגים ספורטיביים (ב-18 ליגות), רכיב חלוקה שוויונית (ב-14 ליגות) ופרמטר שיקולי רייטינג (ב-9 ליגות). מיטשל המליץ לאמץ פרמטרים עיקריים אלו – הישגים ספורטיביים, שיקולי רייטינג ורכיב שוויוניות גם לגבי החלוקה בישראל.

בנוסף לכך, המנהלת פרסמה היום גם את לוח תאריכי שלב הפלייאוף בליגת העל ובליגה הלאומית לעונת 2017/18. הפלייאוף העליון והתחתון בליגת העל יחל ב-17/03/18. המחזור האחרון במסגרת הפלייאוף התחתון יתקיים ב-12/05, ושל העליון ב-20/05.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
לוח משחקי הפלייאוף התחתון בליגת העל 2017/18. מנהלת הליגות לכדורגל, מערכת וואלה! NEWS
לוח משחקי הפלייאוף התחתון בליגת העל 2017/18/מערכת וואלה! NEWS, מנהלת הליגות לכדורגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully