וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובר את השוק: בלוג הקיץ על משמעות הבחירה של עומר אצילי במכבי תל אביב

5.7.2017 / 14:30

אלונה ברקת ניסתה להשפיע, ברק בכר התקשר והפועל באר שבע הייתה מוכנה לנפץ את תקרת השכר שלה, אך סגניתה היא זו שזכתה בשובר השוויון הכי משמעותי בשוק השחקנים הישראלי. בלוג הקיץ, והפעם: אופיר סער מסביר מדוע עומר אצילי יכול לעשות את ההבדל עבור מכבי תל אביב

אתר רשמי

בווידאו: השער של עומר אצילי במשחק ההכנה של מכבי תל אביב מול ספרטק טרנבה

המלפפון: בזמן שמכבי תל אביב ומכבי חיפה מחפשות זרים, מכבי פתח תקוה ניצלה בצורה מבריקה את שוק השחקנים החופשיים והנחיתה גם את תומאש סיבוק, קפטן נבחרת צ'כיה. גם הציפיות עולות בהתאם.

הצנון: אחרי כל הרעש והצלצולים, בני יהודה מסרבת לנטוש את עמדת האחות הקטנה של מכבי תל אביב. אחרי שהכשירה עבור הצהובים את יונתן כהן ושון גולדברג, הפעם היא לקחה בהשאלה את מתן חוזז ומאוויס צ'יבוטה, והיד עוד נטויה. בית"ר תל אביב רמלה של ליגת העל?

עוד בנושא:

מכבי תל אביב המריאה לאלבניה, ג'ורדי קרויף: "הסיפור לא גמור"
מאוויס צ'יבוטה האריך חוזה במכבי תל אביב והושאל לבני יהודה
יואב זיו מונה למנהל מכבי תל אביב: "מרגיש כאילו לא עזבתי מעולם"

עומר אצילי מכבי תל אביב. קובי אליהו
גם בבאר שבע הבינו שזה השחקן הישראלי היחיד שיכול לעשות את ההבדל. עומר אצילי/קובי אליהו

הפועל באר שבע הפכה עולמות בקיץ. האלופה עשתה כל מאמץ כדי לגנוב ברגע האחרון את עומר אצילי ממכבי תל אביב. אלונה ברקת פגשה אותו כדי לספר על הפרויקט ולנסות להשפיע, ברק בכר התקשר לא מעט פעמים ובנוסף הופעלו מספר אנשי קשר שניסו לשכנע את הקשר לעשות את המעבר לבירת הנגב. יתרה מכך, באר שבע אף הייתה מוכנה לשלם לאצילי את הסכומים שסירבה לשלם למאור בוזגלו. זאת אומרת, לשבור את תקרת השכר עליה דיברה רק חודשיים קודם לכן. אצילי שמע, חשב, התלבט, אך בסוף החליט שהמעבר לקרית שלום הוא הכי נכון עבורו.

ומדוע האלופה הייתה כל כך להוטה? כי למרות שנה עם מעט מאוד כדורגל ולמרות טראומת גרנאדה על הגב, ביום שאחרי פציעת בוזגלו, אצילי הוא שובר השוויון הישראלי הכי משמעותי שיש. לא קל לחזור לשחק אחרי שנה, פיזית ולא פחות מנטאלית, אחרי שכבר מגשימים את החלום ויוצאים לספרד. סביר להניח שהקשר יעבור לא מעט עליות וירידות וגם עונה חלשה זאת אופציה, אך לטווח הארוך מכבי תל אביב החתימה את השחקן שיוכל לעשות אצלה את ההבדל. באר שבע ידעה שבוזגלו בחוץ, מאור מליקסון לא נהיה צעיר יותר והיא מתקשה לקבל אותו לאורך עונה שלמה, ומיכאל אוחנה וניב זריהן עדיין על תקן של שחקנים מוכשרים אך לא שוברי שוויון, במיוחד לא תחת לחץ להוביל. פרט לאצילי, לא נותר אף אחד בשוק.

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר עם הבעלים אלונה ברקת. יוסי ציפקיס
ניסו להשפיע, אך ללא הצלחה. אלונה ברקת עם ברק בכר/יוסי ציפקיס

בבית"ר ירושלים יש לא פחות לחץ ממכבי תל אביב. זהו לחץ שאצילי עמד בו, ואפילו בהצלחה יתרה. בשלוש שנים הוא הפך משחקן שלא נספר לכוכב הגדול, קפטן הקבוצה ושחקן נבחרת עם הצעות מליגות בכירות באירופה. בעונתו האחרונה בבית"ר זוכרים כולם את הפיצוץ עם אלי טביב והייבוש על הספסל, אך הסטטיסטיקה שלו עד לאותו אירוע אומרת הכול. ב-25 משחקים עד אז, הוא כבש 7 שערים ובישל 9. למעשה, אצילי היה מעורב ב-16 מתוך 36 שערים של בית"ר ירושלים. בית"ר צברה 64 אחוזי הצלחה עד הפיצוץ עם אצילי ו-37 אחוזים בלבד לאחר מכן. בית"ר שאחרי הפיצוץ עם אצילי חוותה ירידה משמעותית כמעט בכל נתון אפשרי.

בתחילת העונה שעברה, כשבית"ר התקשתה לייצר מומנטום לאחר עזיבת אצילי אמר הבלם חסוס רואדה: "אצילי חסר לנו בעיקר נגד הקבוצות שמסתגרות. הוא לא רואה בעיניים, לוקח את הכדור 20 פעם עד שמצליח לפרוץ את ההגנה ולייצר מצבים, אם זה באחד על אחד, בכדור חכם או ביכולת למשוך איתו כמה שיותר שחקני הגנה. הוא עושה דברים לא צפויים".

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
רוצה להוכיח גם לגולדהאר שהיה שווה להשקיע. ג'ורדי קרויף/קובי אליהו

אצילי הוא לא מנהיג באישיות שלו, גם לא בחדר ההלבשה. הוא רק רוצה את המגרש. שימו אותו מול מצלמות או בראיון והוא ייראה ילד מובך. אם זה היה תלוי בו, היה מעדיף לוותר על התענוג. שימו אותו על הדשא, תנו לו ביטחון והוא הופך לבן אדם אחר. גיא לוי, אצלו עשה אצילי את הפריצה בבית"ר ירושלים, אמר עליו לאחרונה: "למרות שלא שיחק שנה הוא יחזור כמו גדול כי הוא כוכב. הוא ודסה הם מסוג השחקנים שלא רואים בעיניים, שמים מטרה וכשעולים לדשא לא רואים אף אחד. הוא נראה הילד הטוב, אבל על המגרש הוא בא להיות קילר".

מעבר לכך זה, אצילי גם עובד על המגרש. לאורך כל השנים היו לו נתונים עם ממוצע ניידות של מעל 10 ק"מ למשחק וקרוב ל-20 פעולות לחימה וקרבות מגע - נתונים שלא מתאימים ל"כוכבים" בליגת העל. עד היציאה לגרנאדה, אצילי עבר בבית"ר ירושלים תהליך של התקדמות הדרגתית בכל שנה. ההתקדמות נעצרה ברגע שפשוט הפסיק לשחק. שוב, השנה הקרובה לא צפויה להיות פשוטה. הוא אמנם עבד בספרד גם כשלא שיחק, אך לחזור לקצב משחק, ביטחון, חדות ואנרגיות כפי שהיו לו לפני כשנה זה עניין שמצריך זמן וסבלנות. אם מכבי תל אביב תעניק לו את הזמן הזה, היא תרוויח את שובר השוויון הישראלי הכי גדול שלה בניסיון להחזיר לעצמה את הכתר.

"ילד פלא" - כך כונה אצילי על ידי חבריו לאורך השנים. עכשיו ג'ורדי קרויף מחכה לראות את כל הכישרון הזה מתפוצץ גם אצלו ומוכיח שהעסקה עליה נלחם רבות עד ששכנע מיטש גולדהאר ללכת עליה, אכן הייתה כדאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully