וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת קשה על מערכת VAR שאמורה לעזור לשופטים: "חסרת ערך"

השופט בגמר גביע הקונפדרציות שלף כרטיס צהוב לגונסאלו חרה למרות שהיה חייב להרחיק אותו בעקבות צפייה בהילוך החוזר. הפרשנים רתחו: "השימוש ב-VAR הפך לבדיחה, זה מביש"

רויטרס

ביקורת קשה על השימוש של השופטים במערכת VAR ( Video assistant referee) אחרי גמר גביע הקונפדרציות. אם לאורך הטורניר ברוסיה הוצבו סימני שאלה בנוגע לשימוש במערכת, הרי שאחרי הגמר מדובר כבר בסימן קריאה. במהלך המחצית השנייה גונסאלו חרה חבט במרפקו בצורה מכוערת בטימו ורנר והשופט מילורד מאזיץ' השתמש ב-VAR. הצופים שראו את התקרית בהילוכים החוזרים היו משוכנעים שהצ'יליאני יורחק - יתרה מכך - המבט על פניו היה של מי שעומד לראות כרטיס אדום. אבל מאז'יץ' שלף צהוב בלבד.

"זה מביש. השימוש ב-VAR הפך לבדיחה הערב. זה אפילו לא אדום, זה סגול", אמר כדורגלן העבר והפרשן בהווה, לי דיקסון, וביטא זעם הולך וגדל על צורת השימוש של השופטים במערכת. שחקן ליברפול לשעבר, לואיס גרסיה, צייץ: "אני עדיין לא מבין את VAR. אם אתה צריך לעצור את המשחק, זה חייב להיות רק בשביל החלטה שמשנה אותו".

שחקן העבר דני היגינבות'אם אמר אתמול: "המערכת יכולה לעבוד רק בהחלטות עובדתיות, לא כאלו שניתנות לשיפוט. אם השופט לא נתן אדום על עבירה כל כך בוטה, המערכת הזו חסרת ערך".

השופט מילורד מאז'יץ' שולף כרטיס צהוב לשחקן נבחרת צ'ילה, גונסאלו חרה. GettyImages
אפילו חרה חשב שהוא יורחק/GettyImages

המערכת סייעה לשופטים לקבל כמה החלטות טובות לאורך הטורניר, אבל הייתה הגורם ליותר מדי טעויות. והתפקיד שלה הוא הרי לצמצם אותן.

- בחצי גמר גביע הקונפדרציות, בלם פורטוגל ז'וזה פונטה הכשיל את פרנסיסקו סילבה ברחבה. אבל השופט לא שרק לפנדל וגם לא ביקש להשתמש ב-VAR.

- במשחק בין גרמניה לקמרון בשלב הבתים, השופט הקולומביאני השתמש ב-VAR כדי לצפות בעבירה ולאחר מכך שלף אדום לסבסטיאן סיאני במקום לארנסט מאבוקה. רק אחרי מבט נוסף הוא תיקן את הטעות שלו.

- במשחק בין מקסיקו לניו זילנד בשלב הבתים המשחק הופסק לפרק זמן ארוך כדי לצפות ב-VAR במהומה בין שחקני הנבחרות. בסיום השופט שלף צהוב לשחקן אחד.

- במשחק על המקום השלישי בין פורטוגל למקסיקו, הקטור מורנו הוכשל ברחבה עמוק בתוך ההארכה. אבל השופט לא ביקש את עזרת VAR ולא שרק לפנדל. אגב, באצטדיון שודר הילוך חוזר שהראה שהייתה עבירה.

עוד באותו נושא

גרמניה ניצחה 0:1 את צ'ילה וזכתה בגביע הקונפדרציות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully