וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפש אותי הלילה: מכבי תל אביב רוצה למקסם את התפוקה של וידאר קיארטנסון

29.6.2017 / 15:00

"אם היו מחפשים את וידאר כמו שצריך, הוא היה גומר עם 25 שערים ולא עם 19", אומרים בסביבתו של קיארטנסון. אז ג'ורדי העביר הנחיות ברורות, את הסיפורים על חיי הלילה מצניעים וגם החלוץ מבין שקפיצת המדרגה הבאה תלויה בקמפיין האירופי. המטרות החדשות של הקרחון האיסלנדי

צילום: קובי אליהו עריכה: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לקראת טיראנה

מעט מאוד זמן פנוי היה לשחקני מכבי תל אביב במחנה האימונים באוסטריה. אפילו ארוחת הברביקיו החגיגית שתוכננה לפרידה מטל בן חיים, הפכה לארוחת ערב רגילה כיוון שהיה חשש לגשם והמנגל שהיה אמור להיות בגינה הרחבה של בית המלון בעיירה הציורית להה, בוטל. פעם אחת יצאו השחקנים לאכול יחד גלידה' ואז וידאר קיארטנסון קצת נפתח והשתחרר. רוב הזמן היה רציני במחנה. בא מהחופשה הקצרה כדי לעבוד. כל היתר כמעט ולא עניין אותו.

קר רוח הקרחון האיסלנדי של מכבי תל אביב, אבל בשנה שעברה שלוות הנפש שלו הופרה לא פעם בעיקר כששוב חיכה לכדור ברחבה וראה איך ברק יצחקי ובעיקר טל בן חיים מחפשים את השער במקום למסור לו. "וידאר הוא חלוץ רחבה", אומרים במכבי תל אביב. "אין כאן משהו אחר, ואם היה משהו אחר הוא לא היה מגיע לישראל. הוא צריך כדורים טובים והוא כבר יידע לעשות מהם שערים. כשלא מוסרים לו, הוא לא יכול לתת גול".

רק שני בישולים רשם טל בן חיים לקיארטנסון בכל משחקי הליגה. הוא גם בישל לו את שער הבכורה במכבי תל אביב, היחיד שכבש האיסלנדי בליגה האירופית (מול זניט סנט פטרסבורג), אבל לכל הדעות מדובר בכמות נמוכה מדי. ברק יצחקי, למשל, שמשחק כחלוץ שני לצד קיארטנסון, לא בישל לו אפילו שער אחד לאורך כל העונה. שני השחקנים הכי קרובים במגרש אל האיסלנדי, בישלו לו יחד כל העונה שני שערים. מעט מאוד. "אם היו מחפשים את וידאר כמו שצריך, הוא היה גומר עם 25 שערים ולא עם 19", אומרים בסביבתו של החלוץ. "אם מכבי תדע לשחק עליו יותר היא רק תרוויח והעובדה שג'ורדי מאמן עכשיו את הקבוצה, תעשה טוב לווידאר כי ג'ורדי רואה הכול. הוא כבר הנחה את השחקנים לחפש את וידאר כמה שיותר".

עוד בנושא:

21:00, ספורט1: מכבי תל אביב פותחת את הקמפיין האירופי מול טיראנה
19:45, ספורט2: בית"ר ירושלים מארחת במושבה, ללא קהל, את ושאש ההונגרית
אוהדי מכבי תל אביב מפעילים לחץ להחזרת אלירן עטר לקבוצה

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"ג'ורדי הנחה לחפש אותו כמה שיותר". וידאר קיארטנסון/ברני ארדוב

קיארטנסון היה צריך גול אחד כדי להפוך לזר הרביעי בתולדות ליגת העל שמגיע לרף 20 השערים. קדמו לו ניקולאי קודריצקי המנוח עם 20 שערים בעונת 1993/94, אנדז'י קוביקה עם 21 שערים בעונת 1998/99 וסרגיי קלשצ'נקו שכבש 22 שערים בעונת 1999/00. רוברטו קולאוטי שהיה מגדולי החלוצים שהגיעו לכאן, כבש בעונת השיא שלו במכבי חיפה ב-2004/5 19 שערים - בדיוק כמו קיארטנסון, שכזכור אפילו לא נבחר לשחקן העונה של מכבי תל אביב (פרדראג ראיקוביץ' נבחר בערב הגאלה של הקבוצה על ידי פאנל שיפוט וטל בן חיים החלוץ נבחר על ידי השחקנים).

אגב הפעם האחרונה ששחקן זר סיים כמלך שערי ליגת העל הייתה לפני תשע שנים, אז כבש סמואל יבואה 15 שערים, ארבעה פחות מהכמות איתה סיים קיארטנסון. אם צריך להציב איזשהו יעד לקיארטנסון אז 22 שערי ליגה בעונה יכול להיות מספר שמהווה מטרה עם משמעות. עם כמות כזו, הוא ישבור גם את אלה שמבקרים אותו לא מעט ויקבע את מעמדו כחלוץ הזר הכי פורה ששיחק כאן.

אך כאמור עדיין לא מדובר בקונצנזוס. יש רבים שמצפים לראות מקיארטנסון יותר, כל שכן לקראת העונה הקרובה. "אין כרגע מוציא לפועל שיכול להתקרב אליו, ואת השערים של טל בן חיים הוא יצטרך לתת עד שנמצא שחקן נוסף שיודע לתת 15 גולים בעונה", מודים במכבי תל אביב.

שחקני מכבי תל אביב ברק יצחקי, וידאר קיארטנסון. ברני ארדוב
פרגון יש, אבל מה עם איזה בישול קטן? ברק יצחקי עם וידאר קיארטנסון/ברני ארדוב

3.75 מיליון יורו (ולא 3.5 כפי שנהוג לחשוב) שילמה מכבי תל אביב עבורו. סוכן השחקנים עמית קופלמן טיפל מהצד הישראלי, אבל לקיארטנסון יש גם סוכן איסלנדי. "וידאר קיארטנסון החזיר לכדורגל הישראלי את המושג חלוץ 9 - חלוץ מטרה", אומר קופלמן, "הפועל באר שבע ומכבי חיפה מחפשות היום בדיוק שחקן כמוהו וזה לא מצרך קל להשגה. לזכותו של ג'ורדי ייאמר שהוא עובד כמו שעובדים בכדורסל האמריקאי. הכול למען הניצחון ואם צריך אז גם פותחים את הכיס ומביאים שחקן עם קבלות ולראייה הנתונים של וידאר כבר בעונה הראשונה".

קיארטנסון חתם על חוזה לארבע שנים בשכר של 900 אלף יורו נטו ומכבי תל אביב הכניסה פנימה סעיף שחרור בגובה של 6.5 מיליון יורו. לא מזמן התראיין קיארטנסון באיסלנד והודה שהמחיר גבוה ולכן יהיה לו קשה לעזוב כל כך מהר. יחד עם זה החיים בתל אביב לא רעים לו בכלל.

מעבר לשכר הגבוה, מספרים שהוא נהנה מאוד ממה שיש לעיר להציע, ולעתים אפילו קצת יותר מדי. כל מני דיווחים וחצאי שמועות הגיעו למועדון בשנה האחרונה באשר להרגלי הבילוי של קיארטנסון, והיה כבר מי שקרא לו לשיחה. בקרית שלום לא אוהבים לדבר על הנושאים הללו, אבל אמרו השבוע שהם בטוחים שהעניינים סביב קיארטנסון יהיו הרבה יותר רגועים בעונה הבאה. "לא שהיו דברים יותר מדי יוצאי דופן, אבל מה בדיוק הבעיה ששחקן אשר נותן את שלו בשבת ייצא גם לבלות? זה מקובל בכל העולם ובטח במדינות בהן וידאר שיחק", התעקש מקורב אליו.

ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב. קובי אליהו
"העובדה שעכשיו הוא המאמן, תעשה טוב לווידאר". ג'ורדי קרויף/קובי אליהו

עם כל הכבוד לשערי הליגה של קיארטנסון, השער הבודד שלו מול זניט בליגה האירופית סידר לו את ההתעניינות מהקבוצה הרוסית וגם מקבוצות אחרות שכאמור נרתעו מסעיף השחרור שלו. בסיבובי המוקדמות שלפני שנה הוא לא היה במכבי תל אביב והגיע ממאלמו רק לקראת פתיחת העונה בישראל. היה לו חשוב שבבית באיסלנד יידעו להעריך את הליגה בישראל ולכן בכל הזדמנות סיפר עד כמה הליגה חזקה וקשה. גם העובדה שהבלם הולמאר אילופסון לא הצליח כאן במכבי חיפה, עזרה מן הסתם לקיארטנסון להראות אצלו באיסלנד שהוא כובש שערים רבים בליגה לא רעה בכלל. בכל מקרה, זה לא עזר לו להשתייך לסגל של איסלנד במשחקים האחרונים החודש.

"את הקפיצה לתחנה הבאה שלו יעשה וידאר באמצעות שערים באירופה", אומרים במכבי תל אביב. "טל בן חיים יצא לספרטה פראג בגלל השערים בנבחרת ובעיקר מול בופון וגם וידאר יודע שהוא צריך להיות חד בכל משחק". מול טיראנה הערב זו לא צריכה להיות משוכה יותר מדי גבוהה ואם מכבי תל אביב תעבור את הקבוצה האלבנית, עשויה לחכות לה בסיבוב הבא רייקיאויק האיסלנדית במפגש שיהפוך מאוד פיקנטי עבור קיארטנסון. אבל את העתיד שלו ושל מכבי תל

אביב יקבעו המשחקים שאחרי זה בהם יצטרך החלוץ לסחוב לפעמים את מכבי תל אביב על הגב שלו. "יש הרבה מאוד אנשים במכבי תל אביב שהעונה הקרובה תהיה העונה החשובה בקריירה שלהם", אומרים במכבי תל אביב. "ג'ורדי הוא כנראה הראשון, וידאר מעט אחריו. עונה גדולה שלו תעיף אותו למקומות אחרים אבל כדי שזה יקרה, הוא יצטרך כדורים. כדי שמישהי תקנה ממכבי תל אביב את סעיף השחרור הגבוה שלו, הוא צריך להיות ממש טוב והוא יודע את זה יותר טוב מכולם".

חלוץ מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון. ברני ארדוב
"את הקפיצה הבאה יעשה בעזרת שערים באירופה". וידאר קיארטנסון מול זניט בעונה שעברה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully