וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות איוון דאנקן: המחסום שנבן ספאחיה ינסה לנפץ במכבי תל אביב

27.6.2017 / 7:00

הוא המאמן הזר הראשון שמקבל הזדמנות שנייה מהצהובים, והראשון שנוחת ביד אליהו אחרי שכבר הגיע לפיינל פור עם קבוצה אחרת. אבל לפני הכל ינסה הקרואטי לעמוד באתגר הבא: 25 קדנציות של מאמנים זרים היו בישראל, ורק אחת - לפני כמעט 40 שנה - נמשכה שנתיים

one

בווידאו: תקציר המשחק האחרון של מכבי תל אביב

עשר שנים ו-27 ימים חלפו מאז משחקו האחרון של נבן ספאחיה כמאמן מכבי תל אביב. חמש שנים, שלושה חודשים ו-29 ימים חלפו מאז משחקו האחרון ביורוליג. שלוש שנים, שבעה חודשים ו-14 ימים חלפו מאז משחקו האחרון כמאמן ראשי. ביום ראשון הקרוב הוא יוצג שוב כמאמן ראשי, ביורוליג, במכבי תל אביב - ומה אומרים המספרים על מינויו של הקרואטי? לא מעט, מתברר.

עוד בנושא:
מכבי תל אביב במשא ומתן עם ג'ייק כהן
רשמית: נבן ספאחיה מונה למאמן מכבי תל אביב
לעמוד הפייסבוק של אהרל'ה ויסברג, מאחורי הק?ל??עים

* 25 קדנציות היו למאמנים זרים בליגה הבכירה בישראל. 22 מהן הסתיימו אחרי עונה או פחות, ורק מאמן אחד שרד שנתיים מלאות בתפקידו; זה קרה אי אז בעונות 1978/79 ו-1979/80, ויחיד הסגולה היה איוון דאנקן בהפועל רמת גן. הכל, כמובן, בהנחה שלא תתרחש הפתעה של הרגע האחרון וסימונה פיאניג'אני אכן יעזוב את הפועל ירושלים.

* ספאחיה הוא אחד מתשעה מאמנים זרים שעברו במכבי תל אביב. הוא הראשון שחזר לקדנציה שנייה; ומכיוון שחתם לשנתיים מובטחות (עם אופציה לשנה שלישית), הוא ינסה להיות גם הראשון שמחזיק יותר מעונה אחת בתפקיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

* זו העונה השלישית ברציפות שבה יהיה למכבי תל אביב מאמן זר, אחרי ז'אן טבק ואיינארס בגאצקיס בשנתיים החולפות. הפעם האחרונה שבה פתחו הצהובים את העונה עם מאמן שאינו ישראלי התרחשה לפני 11 שנים תמימות, וגם אז היה זה ספאחיה שעמד על הקווים.

* ספאחיה הוא המאמן הראשון שמגיע למכבי תל אביב אחרי שכבר הצעיד קבוצה אחרת לפיינל פור האירופי (באסקוניה ב-2008); פיאניג'אני עשה זאת עם קבוצה זרה, סיינה, לפני שנחת אשתקד בירושלים.

* ספאחיה הוא המאמן השני מבין ה-18 שאימנו בארץ שמקבל הזדמנות נוספת באותו מועדון שבו עבד כבר בעבר. גם במקרה הזה קדם לו דאנקן, שהדריך את הפועל חולון ב-1985 וב-1989. שישה מאמנים הועסקו בשתי קבוצות שונות.

* מעטים המאמנים שבאו מה-NBA לאירופה. אטורה מסינה חזר לצסק"א מוסקבה אחרי ששימש כיועץ בלוס אנג'לס לייקרס והגיע איתה לגמר היורוליג; דיוויד בלאט נחת בדרושפאקה אחרי שאימן את קליבלנד ונעצר ברבע הגמר; אלכסנדר דז'יקיץ', בדומה לספאחיה, התקמבק אחרי שהיה עוזר מאמן בארה"ב (הוא עבד במינסוטה) והספיק לנצח במשחק אחד מארבעה לפני שהודח עם לובליאנה.

* ספאחיה אוהב להחתים שחקנים שהוא כבר מכיר היטב, ובמהלך הקריירה שלו כמאמן ראשי היו לא פחות מחמישה שאיתם שיחזר שיתופי פעולה מהעבר. סימאס יסאיטיס, הילד שכבר מלאו לו 35 ושהופיע בעונה החולפת בפזארו, הוא היחיד שעבר איתו בשלוש תחנות שונות - ריטאס וילנה ב-2006, מכבי תל אביב ב-2007 ובאסקוניה ב-2008. עוד ברשימה: ג'יימי ארנולד (נובו מסטו ומכבי), מאטה סקלין (ציבונה זאגרב ונובו מסטו), מאט נילסן (ריטאס וולנסיה) וזוראן פלאניניץ' (ציבונה ובאסקוניה), אותו רצה גם בישראל.

* שבעה שחקנים שהופיעו תחת ספאחיה בתחנותיו הרבות באירופה הגיעו אחר כך כזרים לליגה הישראלית: טרנס קינזי וקרטיס ג'רלס (פנרבחצ'ה), טאנג'י אווג'ובי, ארתור לי, מאט ג'נינג ואנדריאה ז'יז'יץ' (ציבונה) וג'יימס סינגלטון (באסקוניה).

סימאס יסאיטיס מכבי תל אביב מול עידו קוזיקרו עירוני נהריה (עמי שומן). עמי שומן
יסאיטיס מול קוז'יקרו ב-2007. אז יאללה, עוד קאמבק?/עמי שומן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully