וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגביע האבוד: למה "כאן11" לא מראים לנו את כל משחקי גביע הקונפדרציות?

18.6.2017 / 11:30

בקיץ כל כך שחון מבחינה ספורטיבית, להראות בשידור חי רק שישה מבין 16 משחקי הטורניר ה"גדול" ולוותר על משחק הפתיחה זו פגיעה בצופה. עידן ויניצקי לא מבין למה הוא צריך לחפש לינקים

שחקני נבחרת רוסיה חוגגים. רויטרס
היה משחק טוב? אה, לא ראיתם? רוסיה חוגגת נגד ניו זילנד/רויטרס

לפני שבועיים בדיוק, כמה שעות אחרי שחגיגות גמר ליגת האלופות החלו לדעוך, העלנו כאן באתר אייטם בשם "בלילות הקיץ החמים, שום דבר אינו קורה?". בקיץ בלי מונדיאל, בלי יורו, בלי משחקים אולימפיים, ניסינו לעזור לכם (ולעצמנו) קצת ולהציג את כל אירועי הספורט שבכל זאת אפשר למצוא בקיץ 2017 המשעמם.

אפשרנו לכם להצביע ולבחור מה הכי מעניין אתכם ולחלק העליון של אותה רשימה התברג בין היתר גמר גביע הקונפדרציות, רגע של טיפת כדורגל בפגרה הזו. נכון, זה לא בדיוק הטורניר הכי יוקרתי בעולם, סוג של גביע הטוטו של הנבחרות, הכנה לדבר האמיתי שייערך בקיץ הבא ברוסיה ובכל זאת, אם זה מספיק טוב לכריסטיאנו רונאלדו, שהתייצב אחרי עונה מטורפת ובשיאה של תקופה אישית מטורפת, ואם זה מספיק לאלכסיס סאנצ'ס, ארתורו וידאל ויוליאן דראקסלר, זה מספיק גם לנו. או לפחות לרובנו, כך מסתבר.

כי את משחק הפתיחה של גביע הקונפדרציות לא ראינו, לפחות לא בטלוויזיה. וגם את רוב משחקי הטורניר לא נראה, זאת למרות שיש לנו כרגע לא פחות מתשעה ערוצי ספורט ישראלים (בין ערוץ 50, ערוצי צ'רלטון ואלה של ערוץ הספורט). למה? כי ב"כאן11", שם מחזיקים בזכויות לטורניר, החליטו שהם משדרים רק שישה משחקים מתוך ה-16 שייערכו.

הערב למשל, הם ישדרו את פורטוגל נגד מקסיקו. באמת שאחלה משחק ליום חם ורדום ספורטיבית, בו ההיילייטס האחרים הם שלב הבתים ביורו לנבחרות צעירות, הגמר של דודי סלע בצ'לנג'ר נוטינגהאם ומשחק 5 בגמר הפלייאוף האיטלקי בין ונציה לטרנטו.

רוצים לראות את המשחק השני של היום בקונפדרציות, בין אלופת דרום אמריקה פעמיים ברציפות, צ'ילה עם שלל כוכביה הנהדרים לבין הנבחרת הכי ססגונית בטורניר, קמרון שהדהימה באליפות אפריקה האחרונה, תחזרו לחפש לינקים.

עוד בנושא:

גביע קונפדרציות: רוסיה ניצחה 0:2 את ניו זילנד במשחק הפתיחה
ראשון בגביע הקונפדרציות: פורטוגל - מקסיקו, קמרון - צ'ילה
"כריסטיאנו רונאלדו רוצה אתגר חדש. 150 מיליון יורו יספיקו לעסקה"

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
להראות לנו את רונאלדו זה נחמד, אבל מה עם כל השאר? משעמם לנו/רויטרס

משחקי פתיחה של טורנירים בינלאומיים נוטים להיות משעממים (זה של אתמול, בין רוסיה לניו זילנד, דווקא היה די סבבה. נשבע, ראיתי אותו באינטרנט), אבל לא לשדר אותם זה לפגוע בחובבי הספורט. לא מעניין אתכם? לא בראש מעיינכם בשעה שאתם מנסים להשכיח מאיתנו את הערוץ הראשון ולהקים משהו חדש? אין בעיה, הכל מובן והכל מקובל, אבל למה לא למצוא פיתרון שיעביר את כל הזכויות, או לפחות חלק מהן, למי שכן רוצה לשדר ולמי שצמא לכמה משחקים שימלאו לו קצת את לוח השידורים?

צ'רלטון למשל, רצו לקנות את הזכויות אבל המשא ומתן בין הצדדים נפל. ומדובר בצ'רלטון, שקנו בשנים האחרונות כמה שיותר טורנירי כדורגל (הם משדרים כרגע את יורו הצעירות) ובקיץ שחון כל כך, היו שמחים כנראה לעוד טיפה אקשן. הבעיה מצד "כאן 11" היא ששידור הטורניר הוא התחייבות שהייתה עוד לרשות השידור, התחייבות שעברה אליהם ולא התאפשר להם על ידי פיפ"א להעביר אותה הלאה. זו סיבה הגיונית כמובן מבחינתם ועדיין, נפתרו פה כבר ענייני זכויות מסובכים מאלה. בערוץ החליטו שרק אירועי ספורט בעלי "אופי לאומי" (נבחרת ישראל, אליפויות עולם עם ישראלים וכו') או בעלי חשיבות בינלאומית גדולה (מונדיאל, אולימפיאדה) ישתלטו בצורה מלאה על לוח השידורים שלהם. גביע הקונפדרציות לא נכנס לרשימה ואנחנו, חובבי הספורט, סובלים מזה.

בעוד שנה ייצא לדרך המונדיאל. "כאן11", שמחזיק בזכויות לטורניר היוקרתי מכולם, כנראה יעשה חגיגה שלמה, עם אולפנים מפוארים, פרשנים וכל מה שצריך. ובטח כולנו נשב ונראה, כי זה מה שאנחנו עושים כשיש מונדיאל.

אבל הפגיעה עכשיו עדיין משפיעה, ותשפיע גם בעתיד. כי אנחנו לא רק חובבי ספורט, אנחנו גם צרכני טלוויזיה ואם בתאגיד רוצים למשוך אותנו אליהם על חשבון ערוצים אחרים, זו לא ממש הדרך לעשות את זה.

* כל משחקי הטורניר ישודרו בדיגיטל של כאן: http://www.kan.org.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully