וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה ביוון: המשחק פוצץ ע"י אוהדי אולימפיאקוס, פאו זכתה באליפות

שתי דקות לסיום, כשאולימפיאקוס בפיגור 17 מול היריבה השנואה, החלו אוהדי הקבוצה המפסידה להשליך חזיזים אל עבר שחקני פאו. המשחק הופסק וחודש, ובסופו האורחים זכו באליפות עם ניצחון 51:66

ואנגליס מנצאריס, אולימפיאקוס, מול ג'יימס פלדיין, פנאתינייקוס. טוויטר, צילום מסך
אולימפיאקוס שוב פישלה במשחק מכריע. פרינטזיס מול פלדיין/צילום מסך, טוויטר

ימים ספורים לפני פתיחת גמר הפלייאוף היווני, מייק ג'יימס הלהיט את הרוחות כשזלזל בוואסיליס ספאנוליס ואמר ש"הוא אפילו לא בטופ 5 של השחקנים שפגשתי בקריירה". אז אולי גארד פנאתינייקוס הפריז, אבל לפחות הערב (ראשון), בסופה של הסדרה, הוא זה שיצא גדול. הרכז כיכב עם 11 נקודות, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים והיה אחד הגורמים המרכזיים של פאו בדרך לניצחון 51:66 הגדול במשחק החמישי והמכריע באולם האחווה, בעוד הגארד האגדי של היריבה המושבעת בקושי הופיע וסיים עם 9 נקודות בלבד, כולל 2 מ-11 מהשדה.

פאו התייצבה למשחק בתור אנדרדוג מובהק. אולימפיאקוס, אלופת השנתיים האחרונות, ידעה שיתרון הביתיות אמור לעשות עבורה חצי מהעבודה - הרי 11 פעמים גמר הפלייאוף היווני נגרר למשחק חמישי ומכריע, ובעשרה מהם ניצחה המארחת. אבל הלילה הזה היה כל כולו פנאתינייקוס. אולימפיאקוס עוד פתחה טוב ועלתה ליתרון 8 אחרי שתי דקות, אבל מאז פאו הידקה את ההגנה, שיתקה לגמרי את ספאנוליס ונהנתה מיום מצוין של הגארדים שלה. פרט למייק ג'יימס, גם ניק קלאתיס היה במיטבו עם 12 נקודות, 4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, וכך גם קיי סיי ריברס (13 נקודות) וניקוס פאפאס (10).

לא חשבנו שזה יסתיים אחרת

בזמן שהחזיזים נזרקו לכל עבר, שחקני פאו כבר חגגו אליפות

ככה זה נראה ברגעים שגרמו לפיצוץ המשחק

השורה התחתונה היא שפאו שוב אלופה, לראשונה מאז 2014, למרות עונה הפכפכה ומלאת משברים, ששיאה היה נסיעת האוטובוס המפורסמת מאיסטנבול לאתונה בעקבות ההדחה מרבע גמר פלייאוף היורוליג. דווקא אולימפיאקוס, שנתנה עונה מרשימה, שלטה בליגה ברוב שלבי העונה ואף הגיעה לגמר היורוליג, מסיימת אותה ללא תארים ועם שתי אכזבות גדולות.

וביוון כמו ביוון, אי אפשר בלי התפרעות אוהדים מכוערת. כשתי דקות לסיום המשחק, אוהדי אולימפיאקוס המאוכזבים החלו להשליך רימונים וחזיזים אל עבר הספסל של פנאתינייקוס, והמשחק הופסק. כעבור דקות ארוכות, אחרי שכל האוהדים התפנו מהאולם והיציעים נותרו ריקים לחלוטין, המשחק חודש והסתיים כסדרו.

שחקני פנאתינייקוס מייק ג'יימס. GettyImages
ניצחון ענק. שחקני פאו חוגגים/GettyImages

מהלך המשחק

אולימפיאקוס פתחה את המשחק בסערה: שתי שלשות של מנצאריס ועוד אחת של פפאניקולאו הקפיצו את הביתיים ל-3:11, אבל צ'אבי פסקואל לקח פסק זמן, וממנו פאו חזרה מפוקסת יותר וצימקה ל-11:10. יאניס בורוסיס המשיך לשמור את פאו בעניינים, בעוד ספאנוליס, שקצת התקשה ברבע הראשון, חתם אותו עם קליעת עונשין שקבעה 14:17 לאולימפיאקוס. הדקות הראשונות של הרבע השני התנהלו בשליטה של פנאתינייקוס, שהמשיכה להצר את צעדיו של ספאנוליס וראתה את ניק קלאתיס מתחמם ונותן להם יתרון 21:25, שש וחצי דקות למחצית. פאו המשיכה לשלוט בקצב ושלשה של פוטסיס כבר נתנה לה יתרון 7, 23:30. היתרון קפץ לדו ספרתי לראשונה במשחק כשפאו המשיכה לצלוף מחוץ לקשת, אבל סל שדה ראשון של ספאנוליס קבע 27:36 לפאו בהפסקה.

הרבע השלישי נפתח בדיוק באותו אופן בו הסתיים הרבע השני: פאו שלטה בצורה מוחלטת, ההגנה עבדה בצורה נהדרת, ורק אחרי ריצת 0:11 ופיגור 20 נקודות, יאניס ספרופולוס הזעיק פסק זמן. גם זה לא עורר את אולימפיאקוס, שקלעה נקודות ראשונות ברבע ארבע דקות לסיומו, עם ליי אפ של מילוטינוב. הפעם הגיע תורם של אוהדי אולימפיאקוס לנסות לעורר את שחקניהם עם פריצה של כמה מהם למגרש והפסקה כפויה של כמה דקות למשחק. כך או כך, קיי סי ריברס המשיך ללהוט ושמר את היתרון של פאו גבוה מאוד. 37:57 לירוקים עם הכניסה לרבע האחרון. ספאנוליס ואולימפיאקוס קצת התעוררו עם פתיחת הרבע האחרון, ושלשה של הגארד האגדי צימקה ל-11 הפרש בלבד, אבל ריברס ענה עם שלשה בצד השני שהוציאה את הרוח מהמפרשים של המארחים. מכאן ואילך החל גארבג' טיים, וכצפוי, שתי דקות לסיום ביתרון 49:66 לפאו, אוהדי אולימפיאקוס החלו להתפרע ולהשליך חזיזים לעבר ספסל שחקני היריבה, והמשחק הופסק. כעבור דקות ארוכות הוא חודש ללא אוהדים ביציעים, ובסיום 51:66 לפאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully