וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רוברטו קרלוס השתמש בחומרים אסורים לקראת מונדיאל 2002?

במהלך סרט דוקומנטרי שחקר את השימוש בסמים בספורט הברזילאי, סיפר רופא שהוקלט בסתר: "טיפלתי ברוברטו קרלוס, הוא הגיע אלי כבר בגיל 15 ופיתחתי לו את שרירי הרגליים". מגן העבר הכחיש

שחקן נבחרת ברזיל לשעבר רוברטו קרלוס. GettyImages
הסתבך. רוברטו קרלוס/GettyImages

האם רוברטו קרלוס השתמש בחומרים אסורים במהלך מונדיאל 2002? סרט דוקומנטרי גרמני, שחקר את השימוש בסמים בספורט הברזילאי, כלל הקלטות שהוקלטו בסתר כאשר יוצרי הסרט הלכו לרופא ספורט במדינה והעמידו פנים כי הם מעוניינים לקבל חומרים משפרי יכולת. "טיפלתי ברוברטו קרלוס", אמר דוקטור אלבס, "הוא הגיע אלי כבר כשהיה בן 15. הוא היה ילד צנום. פיתחתי לו את שרירי הרגליים, אני הפכתי את הירכיים שלו למה שהן היום".

על פי הסרט, מגן הסלסאו וריאל מדריד לשעבר הוא אחד מלפחות שני כדורגלנים שביקרו אצל דוקטור אלבס לקראת מונדיאל 2002, בו זכתה ברזיל. תחקירנים חשאיים שמו את ידם על חומרים אסורים מהדוקטור, וטענו כי סיפק חומרים לעשרות ספורטאים ברזילאים במשך למעלה מעשור.

מרקו אאורליו קליין, ששימש עד לא מזמן כיושב ראש הארגון למניעת סמים בספורט בברזיל, סיפר כחלק מהסרט כי בשנת 2015 הוגשו לתובעים במדינה מספר מסמכים המתעדים ביקורים של ספורטאים במרפאתו של דוקטור אלבס. אחד מאותם מסמכים גרס כי רוברטו קרלוס היה אצלו בשנת 2002, מספר שבועות לפני תחילת הטורניר ביפן ודרום קוריאה.

יוצרי הסרט, שנקרא "סודות הסימום: המשחק המלוכלך של ברזיל", לא הצליחו להשיג תגובה ממגן העבר, וכן לא הצליחו לקבל אישור של דוקטור אלבס לדבריו שהובאו בסרט ללא ידיעתו.

בסופו של דבר, לאחר פרסום הסרט, רוברטו קרלוס פרסם בפייסבוק תגובה להאשמות, והכחיש אותן באופן גורף: "אני מתנגד נחרצות להאשמות חסרות האחריות שנעשו על ידי יוצרי הסרט. לעולם לא צרכתי אף חומר שעזר לי לנצל את חברי למקצוע. הסרט מצטט דוקטור שלא פגשתי אף פעם, ועורכי הדין שלי התבקשו להתמודד עם האשמות השווא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully