וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט השלום קבע: הפסלים של אמיר כבירי יועברו להתאחדות

על פי פסק הדין, הבעלים לשעבר ייאלץ להעביר את מסמכי השעבוד על יצירות האומנות והפסלים שברשותו. וגם: כבירי מנסה לשכנע את ההתאחדות להפוך את האצטדיון המיועד בבת ים לאצטדיון לאומי

האם אמיר כבירי עומד בפני תביעה מצד ההתאחדות לכדורגל? ביום שלישי האחרון, פסק בית משפט השלום כי הבעלים לשעבר של הפועל תל אביב ייאלץ להיפרד ממסמכי השעבוד על יצירות האומנות והפסלים שברשותו, ולהעבירם להתאחדות ולבקרת התקציבים.

עוד בנושא:

אוסף הפסלים עליו הצהיר אמיר כבירי כשלו, שייך לקרן אומנות ללא מטרות רווח
הערכה במנהלת הליגה: אמיר כבירי ומני ויצמן יחזירו 550 אלף שקלים

אמיר כבירי, הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
בית המשפט פסק נגדו. אמיר כבירי/ניב אהרונסון

כזכור, בקיץ שעבר הפקיד כבירי שטר שעבוד כערבויות על סכום של כ-55 מיליון דולר. אותו שטר עבר לידיו של נאמן מצדו, עו"ד זיו סימון. לאחר שהפועל תל אביב עמדה על סף פירוק, ההתאחדות דרשה לחלט את הערבויות של כבירי, אך נתקלה בהתנגדות מצד הבעלים שלא הסכים להעביר את שטר השעבוד. כבירי עצמו טען כי עמד בכל התחייבויותיו ואף העביר מכתב לעו"ד סימון כי אם יעביר את מסמכי השעבוד הללו, יפר את ההסכם עמו והוא יהיה חשוף לתביעה.

לאחר התייעצויות במשרד, סימון החליט להעביר את המקרה לבית המשפט, ושם כאמור נקבע כי כבירי לא עמד בהתחייבויות שלו כלפי ההתאחדות לכדורגל וכלפי מספר נושים נוספים, ולכן בית המשפט הורה כי מסמכי השעבוד יועברו לידי ההתאחדות. כרגע לא ברור מה ערכם של מסמכים אלה והאם ההתאחדות יכולה לממשם, ולכן קיימת אפשרות כי היא תתבע את כבירי באופן אישי.

ממשרד עו"ד סימון עישר, פורת ושות', נמסר: "משרדנו לא ייצג ואינו מייצג את מר אמיר כבירי ו/או הראל אחזקות בכל הנוגע לענייני הבקרה התקציבית. עם קבלת פניית הבקרה למשרדנו, הועברה הבקשה להתייחסות מר כבירי אשר התנגד למסירת המסמכים. במצב דברים זה, למשרדנו, כנאמן, אין יכולת להכריע במחלוקת בין הצדדים ולכן הסוגייה הגיעה לביהמ"ש".

מסמכי השעבוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנושא אחר: כבירי ומני ויצמן מנסים לשכנע את ההתאחדות להפוך את האצטדיון המיועד בבת ים לאצטדיון לאומי, כשהמשמעות היא שיצטרך לקבל אישור מההתאחדות כי יש כוונה להשתמש באצטדיון כמגרש של הנבחרת.

ללא קשר, עיריית בת ים התבקשה להתייחס לקשר שלה עם כבירי, ומסרה בתגובה: "חברת סופרמטיסט גרופ בע"מ שזכתה במכרז להקמת האיצטדיון עמדה בכל תנאי המכרז ועומדת בכל התחייבויותיה. האצטדיון בבת ים, שיוקם על ידי אחת מחברות התשתיות והגדולות והחזקות בסין, יהיה מהמפוארים שנבנו בישראל ויתן מענה לעשרות אלפי אוהדים שיפקדו את המקום מדי שבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully