וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 אוהדי כדורגל עם לקויות ראייה יגיעו למשחק של ישראל מול אלבניה

6.6.2017 / 9:34

במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין ההתאחדות לחברת 'מהלב' והמרכז לעיוור, יחולקו לאוהדים אוזניות אלחוטיות והמשחק כולו ישודר על ידי דני דבורין. מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רתם קמר: "זו יוזמה מבורכת עם אמירה"

כ-100 אוהדי כדורגל עם עיוורון ולקויות ראייה יגיעו למשחק הכדורגל בין נבחרות הכדורגל של ישראל ואלבניה באצטדיון בחיפה (א', 11.06 בשעה 21:45) במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין ההתאחדות לכדורגל, חברת 'מהלב' והמרכז לעיוור בישראל לרגל הבליינד דיי, שיכלול את הנגשת המשחק לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. הנגשת המשחק תעשה על-ידי אוזניות אלחוטיות שיחולקו לקהל עם לקויות הראייה או העיוורון ואליהם ישודר המשחק כולו על ידי דני דבורין.

מטרת השדרן בשידור מסוג זה, בניגוד לשידורים אחרים, לצייר תמונה מלאה מילולית ככל האפשר, כולל פירוט של תיאור המגרש, השחקנים, צבעי התלבושות, תנועות והמהלכים במשחק ולהעניק לצופים את מלוא האינפורמציה. כמו כן, הותקנה מערכת שמע ייחודית לצורך המשחק, שכוללת מיקרופונים שמפוזרים ברחבי מגרש הכדורגל וביציעי הקהל ומעניקים שמיעה סטריאופונית של המתרחש על כר הדשא ובאיצטדיון הלכה למעשה. כך, למשל, הצופים יוכלו לשמוע בבירור את כיוון הכדור, ריצת השחקנים וההתקדמות שלהם לאורך המגרש, המעבר של הכדור והפעילות מצד אחד של המגרש לצדו האחר וכן קולות האווירה של הקהל, קולות העידוד והתשואות בכל רגע במהלך המשחק.

שדר הרדיו דני דבורין. ברני ארדוב
ינגיש את המשחק ללקויי הראייה. דני דבורין/ברני ארדוב

האוהדים שיגיעו למשחק הם עם עיוורון או בעלי מגבלת ראייה ברמות שונות (החל מלקות קשה ועד עיוורון מוחלט), כאשר חלקם נעזרים בכלבי נחייה, והם יישבו יחד עם הקהל כולו על מנת לחוות את האווירה במשחק הכדורגל. עבור חלקם, זאת תהיה הפעם הראשונה.

נתי ביאליסטוק-כהן, מנכ"ל המרכז לעיוור: "אין לנו ספק, שפרויקטים כדוגמת זה ייצרו שינוי תפיסתי הן בקרב אנשים עם עיוורון או לקויות ראייה והן בקרב האוכלוסייה הכללית שתיחשף לעובדה שגם אם לא רואים 6/6 או קרוב לכך אפשר לראות בעיניים עצומות. עד כה נמנעו אנשים עם עיוורון לצאת מהבית ולהגיע לאירועים המוניים מסוג זה, אך אנו מאמינים כי ככל שיונגשו יותר ויותר אירועים – כך נראה בהתאמה יותר אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מצטרפים אליהם ומשתלבים בחוויות שיש למרחב הישראלי להציע. אנו מודים מאוד להתאחדות לכדורגל על ההירתמות לפרויקט ועל פועלם למען הנגשת משחק הכדורגל למען קהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל".

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רתם קמר: "שמחנו לחבור ליוזמה כה מבורכת, שיש בה אמירה ברורה. אחת המטרות שלנו היא להביא למגרשי הכדורגל אוכלוסיות מגוונות, ללמוד על האתגרים השונים עמם הן מתמודדות ולסייע בהנגשת המשחק. כל סיטואציה בה הכדורגל מאפשר לנו להכיר את האחר, לחוות את עולמו ולפתח מודעות לנושא, היא מבחינתו הדרך הנכונה לקדם את המשחק ולהיטיב עם החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully