וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט: "אובדן האליפות עם הפועל פתח תקוה, זה נושא שירדוף אותי כל החיים"

4.6.2017 / 23:30

אברהם גרנט השיק יחד עם אבי נמני מרכז לחדשנות בספורט, נזכר בהחלטות של ליפקוביץ' ("יכולתי להיות עם עוד אליפות") והצהיר: "עוד שנתיים אקבל החלטה אם לשוב לישראל". וגם: פרגוסון, זידאן, רונאלדו וטרי. ראיון

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

זה היה טבעי שבערב בו הוא משיק ביחד עם אבי נמני חממה לסטרטאפיסטים צעירים שרוצים לפתח יוזמות חדשות בתחום הספורט והטכנולוגיה, יאמר אברהם גרנט שהוא בעד שימוש בטלוויזיה כשיש מחלוקות בכדורגל. "לא הייתי רוצה שהמשחקים יופסקו להרבה זמן, אבל היום כבר יש לשופטים אוזניות ואפשר ללחוש להם אם ההחלטה שלהם היתה שגויה", אומר גרנט. "אני הייתי בצ'מפיונס ליג. הרי מושקע שם כסף רב. עשרות מיליונים נמצאים על הכף ובהחלטת שופט לא נכונה, מועדון יכול להפסיד הרבה כסף לכן אם אפשר לסייע כדי לצמצם את טעויות האנוש למינימום אז קדימה. צריך להשתמש בטלוויזיה בכדורגל".

אברהם גרנט. קובי אליהו
"צריך להשתמש בטלוויזיה בכדורגל". אברהם גרנט/קובי אליהו

כבר הרבה זמן שגרנט ונמני מתכננים להקים יחד חברה שתיתן ליזמים צעירים את כל מה שדרוש כדי לפתח רעיונות חדשים בתחום הספורט. הערב (ראשון) הפרויקט יצא לדרך בתל אביב וגרנט שהיה רק אתמול באירוע פרטי בקייב הגיע כדי לדבר.

"כפי שיודעים אני ואבי נשארנו בקשרים טובים גם אחרי הכדורגל", מסביר גרנט. "הייתי שותף סוד להרבה דברים שהוא עושה, אבל לא שותף עסקי. במיזם הזה הוא וגיא פרימור שגם היה שחקן שלי במכבי תל אביב, אמרו לי שהם פותחים מיזם לחדשנות. אני מאוד קרוב לעניין הזה כי כל הזמן חיפשתי דברים חדשים בספורט. אני מצטרף אליו כי אלה הדברים החשובים באמת. חדשנות בספורט היא זו שיכולה לשנות את התחום. הפרויקט הזה הוא פרויקט נהדר. יש היום הרבה מאוד הצעות לסטרט-אפ בספורט ואין מישהו אחד שיכול לכוון אותם. יש כאלה שצריכים עזרה כלכלית ויש כאלה שצריכים כמו שחקני כדורגל, מאמן שיגיד להם מה לא טוב. כאן החלטנו להקים מרכז כדי שייתן להם את התמיכה והעזרה כדי לפתח את הסטרט-אפ שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אברהם גרנט עם אבי נמני. קובי אליהו
"חדשנות בספורט יכולה לשנות את התחום". אברהם גרנט עם אבי נמני/קובי אליהו
""זה נושא שירדוף אותי כל החיים. משחק העונה ההוא מול מכבי חיפה זה משהו שאני לא שוכח ובאמת הפסדנו את האליפות אחרי שהשופט חיים ליפקוביץ' והקוון בני כהן פסלו לנו שני שערים"

יש כבר טכנולוגיה שצדה את עיניך?

"יש כמה. כל הטכנולוגיות מעניינות אותי. מאחר שאני מאמן אני מחפש מה יכול לסייע לי כמאמן. זה לא כל כך פשוט. פעם הייתה לי שיחה עם אלכס פרגוסון שאמר לי: 'תראה איזה יופי. הכול התקדם. עכשיו אני מקבל את החוברת עם כל הנתונים על המצב של השחקנים'. שאלתי אותו: ואיך זה? אז הוא אמר שחצי מזה הוא לא מבין. אבל זה עדיין עוזר כי זה לא בא על חשבון ההופעה. תראה את העיצוב של התלבושות שמקל על השחקנים. הכדור שהוא יותר קל. היה עכשיו מחקר על כל השחקנים ששיחקו בנבחרת אנגליה ב-1966 וסובלים עכשיו מזעזוע מוח כתוצאה מהנגיחות. אגב אני קיבלתי כבר כשאימנתי בהפועל פתח תקוה מחקר מאוניברסיטה בארה"ב שקבעה שלא צריך לעשות יותר מ-15 נגיחות באימון ואז אמרו לי מה אני מבלבל במוח. המדע יכול לעזור לספורט".

עם הטכנולוגיה שמפתחים היום אולי היית לוקח אליפות אז עם הפועל פתח תקוה.

"זה נושא שירדוף אותי כל החיים. משחק העונה ההוא מול מכבי חיפה זה משהו שאני לא שוכח ובאמת הפסדנו את האליפות אחרי שהשופט חיים ליפקוביץ' והקוון בני כהן פסלו לנו שני שערים. בערב, ב'משחק השבת', הראו שלא היה נבדל ויכולתי להיות היום עם עוד אליפות. אין שום ספק שהטכנולוגיה תסייע לכדורגל והכדורגל יודע להשתנות כי פעם יכולת להכשיל שחקן מאחור ולא היית מקבל כרטיס צהוב, והיום אתה מקבל אדום אם הוא בדרך לשער".

אברהם גרנט. קובי אליהו
"כל הטכנולוגיות מעניינות אותי". אברהם גרנט באירוע הפתיחה/קובי אליהו
"זידאן עושה שתי אליפויות ועושה אליפות בספרד נגד ברצלונה. אנחנו לא מעריכים את זה היום כפי שצריך להיות. הדבר שזידאן עשה ייזכר לדורות"

הגמר בין ריאל מדריד ליובנטוס הוא הטוב בכל הזמנים של ליגת האלופות?

"אני לא חושב. אל תשכחו את הגמר שלי. רונאלדו אמנם החטיא נגדי פנדל, אבל הוא הבקיע שער מדהים בנגיחה. היה גמר גדול. אנחנו תמיד ביום שאחרי משחק אוהבים לתת סופרלטיבים או לקטול. בוא לא נשכח מה אמרו אחרי הגמר בין ליברפול למילאן. אני חושב שהגמרים בשנים האחרונות טובים יותר מבעבר בגלל השיפור באיכות השחקנים ובכושר הגופני. כאב לי הלב על בופון שהוא שוער נהדר ואדם מיוחד, אבל הטובים ביותר ניצחו".

אם ג'ון טרי לא מחליק אז בגמר, היו לך ולאלכס פרגוסון אותו מספר של זכיות בצ'מפיונס.

"אמרתי את זה פעם לפרגוסון, אז הוא אמר לי: 'תאשים את דרוגבה שקיבל כרטיס אדום'. הוא באמת אמר לי את זה. היינו יותר טובים באותו משחק, אבל אנלקה החמיץ".

כמאמן, מה אתה אומר על ההישג של זינדין זידאן?

"מדהים. פשוט מדהים. לעשות בשנתיים ראשונות מה שהוא עשה, זה יוצא דופן. אני יודע מה זה להיות מאמן בקבוצת כוכבים ומה זה לנהל את הכוכבים הכי גדולים בעולם עם סיפורים בתוך חדר הלבשה שאנשים אפילו לא מודעים אליהם. עקבתי אחרי ההתנהלות של זידאן ולא הייתי בטוח שהוא יצליח. ידע בכדורגל יש לו, אבל צריך לדעת להעביר את הידע הזה. אבל הוא עשה דברים מדהימים וניהל את כל הכוכבים והגיע איתם לרמת משחק כל כך גבוהה. זידאן לקח החלטות כל כך קשות, כולל אתמול כשהושיב את בייל על הספסל ולא הלביש את חאמס רודריגס. אלה החלטות שבאות אחרי מחשבה ארוכה. כשאני לא הלבשתי את שון רייט פיליפס בגמר הצ'מפיונס כאב לי עליו מאוד. כאב לי על כל החמישה שלא הלבשתי אז ודיברתי עם כל אחד באופן אישי. זידאן עושה שתי אליפויות ועושה אליפות בספרד נגד ברצלונה. אנחנו לא מעריכים את זה היום כפי שצריך להיות. הדבר שזידאן עשה ייזכר לדורות".

יובל נעים מאמון הפועל אשקלון. קובי אליהו
גם הוא הגיע להתרשם מהחדשנות בספורט. יובל נעים/קובי אליהו

אתה תחזור לאמן בכדורגל הישראלי?

"התשובות שלי משתנות עם השנים. בחיים הפרטיים שלי אני לא יודע מה יקרה. לגבי הכדורגל הישראלי, אני ממש לא יודע מה יהיה. בתקופה הקרובה זה בהחלט לא יקרה כי אני עדיין רוצה למצות את החוויה העולמית שלי. אני מניח שעוד שנתיים אקבל החלטה אם לשוב לישראל".

אתה מעדיף לחזור לאמן בקבוצות?

"למען האמת, בנבחרת גאנה הרגשתי שאני רוצה את חיי היומיום. הכוח שלי הוא ביומיום עם השחקנים. אני לא פוסל נבחרת, אבל עבודה בקבוצה יותר מתאימה לי. הבעיה שמה שאני רוצה לא מציעים לי, ומה שמציעים לי זה בעדיפות שנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully