וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: מכבי חיפה וראשון לציון רוצות מקום בפיינל פור

3.6.2017 / 17:35

הירוקים יכולים לרשום היסטוריה, ולהפוך לקבוצה הראשונה מהמקום השמיני שמדיחה את המקום הראשון, אם תגבור על הפועל חולון ברוממה (21:00, ספורט 5). האלופה תנסה להשלים עלייה שלישית לפיינל פור על חשבון אילת (19:00, 5+ לייב)

משחקי רבע גמר הפלייאוף יימשכו מחר (ראשון) עם משחקי מספר 4 בשתי סדרות. מכבי חיפה תוכל להעפיל למשחק חצי גמר הפיינל פור, שם מחכה לה מכבי תל אביב, אם תגבור על הפועל חולון במשחק הרביעי ברוממה (1:2 לחיפה בסדרה, 99:104 לחולון במשחק הראשון בביתה, 70:101 לחיפה במשחק השני בביתה, 77:78 לחיפה במשחק השלישי בחולון). האלופה, מכבי ראשון לציון, תוכל להעפיל לפיינל פור שלישי ברציפות ולקטוע רצף של ארבעה פיינל פורים רצופים של הפועל אילת, אם תגבור על הקבוצה הדרומית במשחק הרביעי בבית מכבי (1:2 לראשון לציון בסדרה, 83:93 לאילת במשחק הראשון בביתה, 73:97 לראשון לציון במשחק השני בביתה, 63:70 לראשון לציון במשחק השלישי באילת).

ג'ון דיברתולומאו מכבי חיפה. ברני ארדוב
עוד ניצחון אחד בדרך לפיינל פור. דיברתולומאו/ברני ארדוב

מכבי חיפה - הפועל חולון (1:2 לחיפה בסדרה, 21:00, ספורט 5)

לאורך כל הסדרה נגד הפועל חולון מציגה מכבי חיפה יכולת טובה יותר, ואלמלא איבוד יתרון במשחק הראשון, היו מסיימים את העניינים נגד הפועל חולון בשלושה משחקים. אבל בקבוצה מהכרמל לא מתכוונים להיות חמדנים מדי, ויסתפקו בכרטיס לפיינל פור, כרטיס שחמק להם בשתי ההופעות האחרונות במשחקי כניסה לפיינל פור בשנתיים האחרונות. במשחק הקודם בסדרה הציג ווילי וורקמן את היכולת הטובה ביותר שלו עד כה בישראל, וחיפה על יכולת לא מרשימה של גרגורי ורגאס שרושם עד כה בסדרה רק 10 נקודות לצד 7.3 אסיסטים בממוצע. כ-4,000 ירוקים צפויים להעניק לקבוצה של עופר רחימי אווירה ביתית, בניסיון לעזור לקבוצה להפוך לראשונה בהיסטוריה של הפלייאוף בליגה הבכירה שמגיעה מהמקום השמיני ומדיחה קבוצה מהמקום הראשון.

אחרי עונה סדירה יוצאת מן הכלל, הטובה ביותר שלה מאז עונת האליפות, הפועל חולון מתקשה לשחזר את יכולותיה בפלייאוף ונמצאת על סף הדחה מוקדמת. הקבוצה של דן שמיר נפגעת עד כה מיכולת לא משכנעת של הזרים שלה ג'יימס בל (8.3 נקודות למשחק) וג'ורדן טיילור (9.6 נקודות למשחק) שמשאירים את מלאכת קליעת הנקודות בעיקר לטו הולוואי, שאף מוביל את קלעי ליגת העל בפלייאוף עם 25.3 נקודות למשחק. אם בל וטיילור לא יחזרו ליכולת הרגילה שלהם מהעונה, תתקשה חולון להחזיר את הסדרה למשחק חמישי בבית. ההערכות הן שכ-600 חולונים לפחות יעשו את הדרך לרוממה.

אלישי כדיר מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
כדיר רוצה כרטיס לפיינל פור/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון - הפועל אילת (1:2 לראשון לציון בסדרה, 19:00, 5+ לייב)

בשלוש מארבע העליות הקודמות שלה לפיינל פור, מכבי ראשון לציון עשתה זאת ללא יתרון הביתיות, כשפעמיים היא מסיימת את העניינים במשחק הרביעי אצלה בבית, בדיוק אותה הזדמנות שניתנת לכתומים גם הפעם. הקבוצה של שמוליק ברנר הציגה משחק לחימה במשחק השלישי באילת, ועל אף בעיית עבירות קשה של השחקנים הגבוהים שלה הצליחה לזכות ביתרון הביתיות, כשקמרון לונג קולע 18 נקודות חשובות. בעיר היין נחושים להשלים את המשימה כבר במשחק הביתי ולא להסתבך כמו בעונה שעברה, כשהפסידו את ההזדמנות לנעולת את הסדרה נגד מכבי חיפה, ונאלצו לעשות זאת דווקא ברוממה. עידן זלמנסון, שנפצע במשחק הקודם בקרסול, נמצא בספק להתמודדות. ההערכה היא שכ-2,300 צופים יגדשו את "בית מכבי" מחר.

אחרי חלק שני מדהים של העונה, שבה יצאה הפועל אילת מתחתית הטבלה ועד להובלתה בשלבים המכריעים של העונה, קרובה הקבוצה של עודד קטש לסיום מוקדם של העונה. לאילת היו לא מעט טענות לצוות השופטים במשחקים השני והשלישי, אך את עיקר הטענות הם צריכים להפנות לשחקנים הזרים המובילים של הקבוצה לאורך העונה, פייריה הנרי ולנדון מילבורן, שמלבד המשחק הראשון בסדרה, פשוט נמצאים בכושר ירוד לעומת העונה הסדירה. למרות המצב הלא פשוט, באילת לא מתכוונים לוותר על הסדרה, ומקווים להתעלות של השחקנים, כשבדיוק בסיטואציה הזאת בעונה שעברה, הוביל חנן קולמן את מכבי חיפה למשחק חמישי נגד ראשון לציון. רפי מנקו צפוי להמשיך להעדר בעקבות הפציעה שלו בקרסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully