וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיכאון גדול להשראה גדולה: מרטין קרמנצ'וצקי ירגש את המכביה

20.6.2017 / 9:00

האתלט הארגנטינאי בן ה-43, עיוור ובעל בעיות שמיעה ואיזון, סבל מדיכאון כבד בעברו, אך גילה שככל שהוא עושה יותר ספורט - כך הכל משתפר. לקראת השתתפותו ב"מכבי-מן", זה הזמן לקבל השראה מסיפורו המיוחד

האתלט מרטין קרמנצ'וצקי. האתר הרשמי של מרטין קרמנצ'וצקי, אתר רשמי
האתלט מרטין קרמנצ'וצקי/אתר רשמי, האתר הרשמי של מרטין קרמנצ'וצקי

המכביה ה-20 תצא לדרך ב-6 ביולי, בטקס פתיחה מרהיב שייערך באיצטדיון טדי. המשחקים עצמם בענפים השונים ישוחקו בין ה-4 ל-18 ביולי, ואין ספק כי אחד הסיפורים שיעוררו הכי הרבה השראה יגיע מכיוונו של מרטין קרמנצ'וצקי הארגנטיני, שישתתף ב'מכבי-מן' - תחרות אופניים נגד השעון, ריצת חצי מרתון, טריאתלון אולימפי ולקינוח - שחיית 5 ק"מ במים פתוחים. מדובר במשימה לא פשוטה לכל ספורטאי באשר הוא, אך זה יהיה מקום לא רע לציין שקרמנצ'וצקי הינו אתלט עיוור, ובעל בעיות שמיעה ואיזון.

בנוסף להיותו ספורטאי מן השורה, מרטין בן ה-43 הוא גם מהנדס מערכות, הסובל מתסמונת אשר גורמת לאובדן שמיעה ולאובדן ראייה הדרגתי. כיום הוא עיוור ובעל בעיות שמיעה ואיזון, אולם על אף המכשולים שהחיים הציבו לו, הוא הצליח להתגבר עליהם ולהתקדם, פעם אחר פעם, כנגד מרבית הסיכויים.

"כשהייתי עיוור היה לי דיכאון עמוק", הודה קרמנצ'וצקי. "כשהגעתי לתחתית התהום הבנתי שצריך לפעול, ובאותו הרגע הנחתי את הנכות וחיי השתנו לעד". וכך, ברגע שהפסיק לרחם על עצמו ולבכות את מר גורלו, הוא גילה שיש גם חיים מחוץ לדיכאון, ושככל שהוא עושה יותר ספורט ומרחיב אופקים, כך נדחק הדיכאון לשוליים.

בשנים האחרונות מילא את זמנו בריצה, שחיה, חתירה, רכיבה על אופניים בעלי שני מושבים, צניחה, צלילה וסקי, כמו גם בריקוד, למידת תיאטרון, כלי הקשה וטעימות יינות. "רחוק ממה שחשבתי, יש עולם של אפשרויות לעיוורים", אמר.

האתלט מרטין קרמנצ'וצקי. האתר הרשמי של מרטין קרמנצ'וצקי, צילום מסך
האתלט מרטין קרמנצ'וצקי/צילום מסך, האתר הרשמי של מרטין קרמנצ'וצקי

בספטמבר 2010 הוא רץ את המירוץ הראשון שלו - חצי המרתון של בואנוס איירס, בו הצליח לסיים שלישי בקטגוריה שלו. כפרס, זכה בבקבוק אלכוהול וכשחזר הביתה, בנו טוטו לא ידע את נפשו מרוב אושר. משם, החל לסמן מטרות חדשות: ריצות ל-10 ק"מ, ומרתונים של 21 ו-42 ק"מ. קרמנצ'וצקי היה חלק מנבחרת ארגנטינה בחתירה, השתתף בתחרות IronMan בברזיל ב-2015, ואף זכה בה במקום הראשון. "הבנתי כי עם האתגרים השונים שאני מתמודד, אני מסוגל להעביר מסרים חיוביים בלי כוונה לעשות זאת, וזה עודד אותי ללכת יותר", סיפר. "הרעיון הוא לשלב מיומנויות ולהוכיח שאתה יכול, על ידי הגדרת הדוגמא".

אבל הוא לא רק מעורר השראה ומהווה דוגמא לצעירים, כי אם גם ממש מסייע לאנשים עם נכויות. בעבר רץ עם כסא גלגלים שעליו ישב ארי פרננדס, נער בעל שיתוק מוחין; בהזדמנות אחרת פעם בצורה דומה עם נער בעל תסמונת דאון, בשם ראמירו קטאני. מטרתו המוצהרת היא לעודד ולהעלות את המודעות של לקויי ראייה, ולהוכיח שהם מסוגלים לעשות מה שהם רוצים על מנת לקיים את חייהם באופן מלא ושלם.

בכך, הפך למרצה מבוקש בארגנטינה ומחוצה לה, בפרט בבתי ספר, ובהרצאותיו השונות הוא דואג להעביר את המוטו לפיו "שום דבר בלתי אפשרי".

"כשראיתי שאני מתלונן לא נהניתי ממה שעשיתי, ולא הערכתי את מה שהיה לי", אמר על התקופה הקשה שעבר. "עכשיו, כשאני עיוור, אני הרבה יותר מאושר מאשר קודם. לא שאני מעדיף להיות עיוור, אבל הנכות נתנה לי את האפשרות לחוות וללמוד דברים רבים שמאפשרים לי להעריך וליהנות מהחיים בצורה אחרת. עכשיו אני רואה דברים שלא יכולתי לראות קודם!"

בבלוג שלו הוא כותב באופן קבוע על חוויותיו השונות, על הלקחים שלמד במהלך חייו הלא פשוטים ועל המירוצים הרבים בהם הוא לוקח חלק ברחבי העולם. לאחרונה, למשל, השתתף בתחרות IronMan בדרום אפריקה, ובשנה שעברה השתתף במירוץ של 42 ק"מ בניו יורק.

כעת גם אנחנו נזכה ליהנות ממנו. "אנו מאוד שמחים כי במכביה הזו מרטין יצטרף, יתחרה וייצג בפעם הראשונה את הספורטאים הפראלימפיים", אמר מנהל אגף הספורט וסמנכ"ל המכביה ה-20 רואי הסינג. "אנו תקווה שנמצא לו מתחרים ישראלים ברמתו. סיפור חייו של מרטין מהווה השראה ומודל לדוגמא לכל ספורטאי, עם וללא מגבלה. אנו מאחלים לו הנאה גדולה והצלחה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
האתלט מרטין קרמנצ'וצקי. האתר הרשמי של מרטין קרמנצ'וצקי, אתר רשמי
האתלט מרטין קרמנצ'וצקי/אתר רשמי, האתר הרשמי של מרטין קרמנצ'וצקי
וואלה! NEWS בשיתוף המכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully