וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: אנדי מארי בשמינית הגמר אחרי קרב גדול

המדורג 1 בעולם נזקק לשעתיים ו-53 דקות כדי לנצח 6:7 (8), 5:7, 0:6 את חואן מרטין דל פוטרו. חמישה ספרדים בשמינית. נשים: ניצחונות להאלפ, קורנה וגרסיה. משחקים רבים נדחו למחר בשל הגשם

מארי חוגג/GettyImages

הסיבוב השלישי ברולאן גארוס, אצל הנשים והגברים, מגיע לסיומו היום (שבת).

סביב השעה 18:00 שעון ישראל כל המשחקים ששוחקו הופסקו ויימשכו מחר במצב להלן:
קיי נישיקורי - יון צ'ונג 5:7, 4:6, 7:6 (4), 3:0
רישאר גאסקה - גאל מונפיס 6:5
ג'ון איזנר - קארן חצ'אנוב 7:6 (1)

כמו כן, ארבעה משחקי נשים בכלל לא יצאו לדרך: אנסטסיה סבאסטובה מול פטרה מארטיץ', קרולינה פלישקובה נגד קרינה ויטהופט, ורוניקה ספדה מול מיריאנה דוקווה מריניו ואלינה סביטולינה נגד מגדה לינט.

חואן מרטין דל פוטרו טניסאי ארגנטינאי. AP
התקשה פיזית. דל פוטרו/AP

גברים

אנדי מארי אמנם הצליח לנצח בשלוש מערכות, 6:7 (8), 5:7, 0:6 את חואן מרטין דל פוטרו (30), אבל המדורג ראשון בעולם נאלץ לעבוד קשה מאוד כדי לעשות את זה. הבריטי נזקק לשעתיים ועוד 53 דקות על מנת לנצח את דלפו ולשפר את מאזן הראש בראש שלו מולו ל-3:7. המערכה הראשונה הייתה הצמודה מכולן וארכה לא פחות משעה ו-22 דקות. לדל פוטרו היו כבר ארבע נקודות מערכה, אבל מארי הצליח להציל כל אחת ואחת מהן וגם השיג שבירה מוקדמת במערכה השנייה. הארגנטינאי עוד החזיר שבירה, אבל מארי שבר מיד בחזרה, שמר על ההגשות שלו וזכה במערכה השנייה עם 5:7. במערכה השלישית דל פוטרו כבר בקושי עמד על הרגליים ולא ממש היווה יריב לבריטי, שנראה הרבה יותר רענן ממנו ולא הפסיק להוציא לו את הנשמה עם דרופ שוטים. זה בייגל ומארי מרוויח את הכרטיס לשמינית הגמר. מארי יפגוש בשמינית הגמר את ג'ון איזנר (21) או קארן חצ'אנוב הרוסי, שהדהים בסיבוב השני את תומאש ברדיך.

סטן ואוורינקה, אלוף 2015 והמדורג שלישי בטורניר, התקשה במערכה הראשונה מול פאביו פוניני (28), אבל ניצח אותו 6:7 (2), 0:6, 2:6 אחרי שעה ועוד 51 דקות בלבד בדרך לשמינית הגמר תוך כדי שהוא זוכה ב-16 מ-19 המשחקונים האחרונים במשחק. לוואוורינקה מחכה יריב לא פשוט בשמינית הגמר והוא ייצא מהדרבי הצרפתי בין גאל מונפיס (15) לרישאר גאסקה (24). שני הטניסאים המצוינים האלה, שנולדו בפער של חודשיים וחצי ובקרוב יחגגו 31, נפגשו 13 פעמים בעבר כשמונפיס מוביל 6:7.

מארין צ'יליץ' הקרואטי (7), שמעדיף משטחים מהירים, נראה טוב גם על החימר והביס 1:6, 3:6, 3:6 את פליסיאנו לופס הספרדי בן ה-35, שמדורג 36 בעולם. צ'יליץ', שטרם שמט יותר משלושה משחקונים במערכה כלשהי בטורניר, ישחק בשמיניח הגמר נגד קווין אנדרסון הדרום אפריקאי בן ה-31 (56 בעולם), שהשווה את הישג השיא שלו בקריירה עם עלייה לשמינית הגמר ברולאן גארוס. אנדרסון עשה את זה אחרי משחק קשה מאוד ו-7:6 (8), 6:7 (4), 7:5, 1:6, 4:6 מול קייל אדמונד הבריטי בן ה-22 (49 בעולם).

לא רק דרבי צרפתי מחכה לנו בסיבוב השלישי, אלא גם דרבי אסייתי בין קיי נישיקורי היפני (8) ליון צ'ונג הקוריאני. המפגש הזה מצטלב עם לא אחר מאשר פרננדו ורדסקו בשמינית. אחרי רפא נדאל, פאבלו קרניו בוסטה, רוברטו באוטיסטה אגוט ואלברט ראמוס, גם ורדסקו הוותיק והטוב הצליח לעלות לשמינית הגמר ולהפוך לספרדי החמישי בין 16 הגדולים. ורדסקו בן ה-33, המדורג 37 בעולם, ניצח בקלות מפתיעה 2:6, 1:6, 3:6 את פאבלו קואבס האורוגוואי (22) ונמצא בטורניר חלומי אחרי שהדיח את סשה זברב (10) בסיבוב הראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סימונה האלפ טניסאית רומנייה. רויטרס
בכושר טוב. האלפ/רויטרס

נשים

אליזה קורנה, אחת התקוות האחרונות שנותרו למארחת צרפת בטורניר, התעללה באגניישקה רדוואנסקה הפולנייה (9) עם 2:6, 1:6 מוחץ. זה היה בסך הכול הניצחון השני של קורנה בתשעה מפגשים מול רדוואנסקה והיא תפגוש בשמינית הגמר את קרולין גרסיה (28) לדרבי צרפתי מסקרן. זאת לאחר שגרסיה ניצחה 4:6, 6:4, 7:9 את סו וויי הסייה הטייוואנית בתום משחק שארך שעתיים ו-39 דקות. אגב, עם קיקי מלאדנוביץ', גרסיה וקורנה, יש לצרפת שלוש נציגות בשמינית גמר רולאן גארוס. זו הפעם הראשונה שיש לצרפת ייצוג של שלוש טניסאיות בשמינית הגמר זה 23 שנה, כשהפעם האחרונה הייתה 1994. אז היו אלה מארי פירס, אלכסיה דשום בארלט וז'ולי הלאר.

אלינה סביטולינה האוקראינית (5) זכתה השנה כבר בארבעה תארים ונראית מצוין גם ברולאן גארוס. היא תשחק מול אחת מהפתעות הטורניר, מגדה לינט הפולנייה (94) שלראשונה בקריירה שלה הצליחה לעבור את הסיבוב השני בטורניר גרנד סלאם ורושמת בסך הכול הופעה שלישית בטורניר הפריסאי. השתיים לא נפגשו מעולם. המנצחת תפגוש בסיבוב הבא את אנסטסיה סבסטובה (17) או פטרה מארטיץ' המתקמבקת.

עוד מועמדת בכירה לזכייה בתואר היא סימונה האלפ. הרומנייה, המדורגת שלישית, שרוצה להגיע לפחות לגמר שני בקריירה בפריס אחרי ההפסד במשחק על התואר ב-2014, עשתה את העבודה שלו בדרך לשמינית הגמר עם 0:6, 5:7 מול דריה קסטקינה הרוסייה בת ה-20, שדורגה 26 בטורניר. האלפ תפגוש בשמינית הגמר את קרלה סוארס נבארו הספרדייה (21), שניצחה 4:6, 4:6 את אלנה וסנינה (14).

קרולינה פלישקובה הצ'כית (2) היא לא בדיוק חובבת חימר גדולה ואין ספק שסגנון המשחק שלה וההגשות האדירות מתאימים הרבה יותר למשטחים מהירים. עם זאת, פלישקובה רואה הזדמנות גדולה בהיעדרות של מריה שראפובה, אנג'ליק קרבר שהודחה וכמובן סרינה וויליאמס. בסיבוב השלישי מחכה לה פגישה עם קרינה ויטהופט, שהיא הגרמנייה האחרונה שנותרה בטורניר גם אצל הנשים וגם אצל הגברים. המנצחת ביניהן תשחק נגד המנצחת בדרבי הדרום אמריקאי בין מריאנה דוקווה מריניו הקולומביאנית לוורוניקה ספדה הפרגוואית.

במשחק שהופסק אתמול עקב החשיכה והגשם וחודש הערב הצליחה קרוליין ווזניאקי (11) לנצח 2:6, 6:2, 3:6 את סיסי בליס האמריקאית בת ה-18.

אגניישקה רדוואנסקה טניסאית פולניה. AP
לא נעים בכלל. רדוואנסקה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully