וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווריירס שוברים עוד שיאים, לו: "זו הקבוצה הכי טובה שראיתי"

גולדן סטייט השוותה את רצף הפלייאוף הטוב בהיסטוריה, מאמן קליבלנד ואירווינג נפעמים מהשטף ההתקפי: "אי אפשר לחקות את זה". קרי עם ד"ש לאייברסון, לברון מהלל את דוראנט, והציוץ המפתיע על קליי תומפסון. המספרים והתגובות

שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, קווין דוראנט חוגגים. AP
קלי קלות. דוראנט/AP

האם גם גמר ה-NBA יהיה חד צדדי? אחרי שטאטאה בקלות את יריבותיה במערב, גולדן סטייט התפנתה הלילה (בין חמישי לשישי) לאתגר הגדול באמת, כביכול, מול האלופה קליבלנד, אבל פירקה גם אותה בקלות במשחק 1 בסדרה, עם ניצחון 91:113. קווין דוראנט חזר לגמר אחרי חמש שנים ונראה כמו הפיסה החסרה עבור הווריירס: הוא קלע 38 נקודות, חילק 8 אסיסטים והוריד 8 ריבאונדים, וזה, לצד יכולת טובה של סטף קרי (28 נקודות ו-10 אסיסטים), פחות או יותר הספיק כדי להביס את הקאבס.

מספרי המשחק

* הווריירס רשמו ארבעה איבודים בלבד. זה המספר הכי נמוך שלהם אי פעם בפלייאוף, ושווה למספר הכי נמוך עבור קבוצה כלשהי במשחק גמר NBA (דטרויט ב-2005 וסן אנטוניו ב-2013 עשו זאת גם כן).

* לווריירס היו 16 איבודים פחות מלקליבלנד. זה הפרש האיבודים הכי גדול במשחק גמר מאז 1960.

* הווריירס גם עלו למאזן 0:13 מתחילת הפלייאוף, שווה לרצף הניצחונות הכי ארוך בתולדות הפלייאוף (הלייקרס ב-1989 והקאבס ב-2016 עשו זאת לפניהן). ההפרש הממוצע ב-13 המשחקים הללו? 16.7 נקודות.

* קווין דוראנט הפך לשחקן השני שקולע למעלה מ-35 נקודות ולא רושם אפילו איבוד אחד במשחק גמר. הקודם היה שאקיל אוניל, שסיים עם 41 נקודות ו-0 איבודים בגמר בשנת 2000.

* בסך הכל, גולדן סטייט ניצחה 28 מתוך 29 המשחקים האחרונים שלה.

* ההגנה של קליי תומפסון היתה מפתח עבור הווריירס. שחקני קליבלנד קלעו רק 1 מ-12 ניסיונות הזריקה שלהם עליו.

* לברון ג'יימס עומד על מאזן 7:1 במשחקי 1 בסדרות גמר בקריירה.

* עוד נתון לא מחמיא ללברון: הוא סיים את המשחק עם מדד פלוס/מינוס של 22-. זה הכי נמוך שלו במשחק גמר במדי הקאבס.

* מה הולך לקרות הלאה? ההיסטוריה מלמדת שהווריירס אמורים להמשיך מפה לתואר בסבירות גבוהה למדי. 70 אחוז מהקבוצות שניצחו במשחק 1 המשיכו לזכייה באליפות.

* כמו כן, הווריירס הם הקבוצה השמינית בתולדות ה-NBA שמנצחת את משחק בגמר ביותר מ-20 הפרש. חמש מתוך השבע הקודמות ניצחו בסדרה.

* גולדן סטייט היא הקבוצה הראשונה מאז בוסטון ב-1984 שמסיימת משחק גמר עם לפחות 50 ריבאונדים, 30 אסיסטים ו-10 חטיפות.

* עד כמה הפלייאוף הנוכחי לא תחרותי? 75 משחקים נערכו בו עד כה, 46 מהם הסתיימו בהפרש של 10 נקודות ומעלה, ו-20 בהפרש של 20 ומעלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס מאוכזב. AP
אולי בפעם הבאה. לברון/AP

התגובות

קווין דוראנט אמר בסיום ש"אני חושב שהתחלנו את המשחק קצת מתוחים ועצבניים מדי, והחטאנו די הרבה הרבה ליי אפים. נתנו להם גם כמה זריקות פנויות. אבל החל מהרבע השני חזרנו לעצמנו. היינו יכולים להיות הרבה יותר טובים ממה שהיינו היום, אבל בגמר אם אתה מנצח, אתה לוקח את זה בלי לחשוב פעמיים. לברון יעשה מה שהוא עושה תמיד, הוא לברון ג'יימס. אני מנסה לא לחשוב על המצ' אפ יותר מדי, אני מנסה לחשוב על הקבוצה ולא על שום דבר אישי".

סטף קרי הופיע למשחק עם שרוול מיוחד, וסיפר בסיום כי ההשראה לכך היתה אליל ילדותו אלן אייברסון. "תמיד רציתי להיות כמוהו, וזו היתה הדרך הכי קרובה להגיע לשם", אמר. הוא ניתח את המשחק והוסיף: "רובנו היינו בשני הצדדים, ניצחנו והפסדנו במעמדים כאלה, לכן לא תראה חגיגות מטורפות, אלא רק הנאה ממה שעשינו. כל 48 דקות הן אירוע נפרד לגמרי, עם מנטליות אחרת ומצב נפשי אחר. לא יהיה לנו קל לשחזר את מה שעשינו הלילה".

מייק בראון חילק קרדיט לסטיב קר ששוב לא ניהל את המשחק, אולם עשוי לחזור לאמן ולעמוד על הספסל בפועל במהלך הסדרה. בראון אמר ש"הייתה לנו נוסחה, והשחקנים דבקו בה כמו שצריך. אנחנו מרגישים שהיריבה שלנו צריכה 'לבחור את הרעל שלה'. הם אלה שצריכים להחליט אם להפקיר את הצבע כדי לעצור את השלשות שלנו, או שמא לצופף אותו ולתת לגארדים שלו יותר מרחב פעולה בפרימטר", בנוסף, החמיא כמובן לקווין דוראנט ואמר ש"הוא יכול לשחק בכל עמדה, מרכז ועד סנטר. לצערי הוא לא רואה הרבה דקות בעמדת הסנטר כי בוב מאיירס החתים משהו כמו 18 סנטרים, וצריך למצוא להם דקות משחק".

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, חוגג. AP
מחווה לאלן אייברסון. קרי/AP

בצד השני, קליבלנד מלקקת את הפצעים. למרות ההפסד המאכזב, לברון ג'יימס חיכה בכניסה לחדר ההלבשה ונתן צ'פחה חברית לכל אחד מחבריו לקבוצה, בניסיון לעודד אותם. קיירי אירווינג נשמע אופטימי גם כן, ואמר בסיום ש"אין זמן להיות מאוכזבים. צריך לחשוב על המשחק הבא ועל הדברים שאנחנו יכולים לתקן, הם ניצלו הרבה מהטעויות שלנו, אפשרנו להם כמה סלים במתפרצות שאי אפשר לאפשר להם. ננסה לתקן את זה. אנחנו חייבים להגביל את משחק המעבר שלהם. אם נעשה את זה, נשים את עצמנו בעמדה טובה יותר לניצחון. היינו לנו גם יותר מדי איבודים, בתור קבוצה אנחנו צריכים לעשות מאמץ כדי לא לאבד כל כך הרבה". יחד עם זאת, גם אירווינג נותר נפעם מההתקפה המופתית של הווריירס, ואמר ש"מה שהם עושים בצד ההתקפי בלתי ניתן לחיקוי".

טיירון לו נראה מאוכזב, אבל גם כן ביקש להדגיש ש"גולדן סטייט הנוכחית היא הקבוצה הכי טובה שראיתי אי פעם. אף קבוצה לא עשתה את מה שהיא עושה". יחד עם זאת, הוא אמר ש"אנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב, ונשחק הרבה יותר טוב. לא ביצענו את תוכנית המשחק כמו שצריך, ואנחנו חייבים לזכור שההתקפה היא חלק מההגנה שלנו. אם נשמור על הכדור, נוכל להגן עליהם טוב יותר".

לברון ג'יימס התייצב אחרון מול העיתונאים וכנשאל מה עשה את ההבדל במשחק, השיב בפשטות: "KD. בעונה שעברה כבר היתה להם את אחת הקבוצות הטובות והמוכשרות בהיסטוריה, ואז אתה מוסיף להם עוד כישרון התקפי גדול כזה, עוד שחקן חכם כזה, וככה זה נראה. זה מה שזה, צריך להתמודד עם זה, אבל אין ספק שזה מה שבלט במשחק הערב". הוא הוסיף ש"אני בדרך כלל מתגאה בזה שאני לא מאבד יותר מדי את הכדור, והערב עשיתי את זה יותר מדי. הם נתנו חתיכת משחק. עשינו הרבה טעויות, אבל עכשיו יש לנו כמה ימים כדי להבין טוב יותר מה הם עושים ואיך אנחנו יכולים להגיב".

סי ג'יי מקולום צייץ במהלך המשחק: "קליי ייקח עוד אליפות וימצא קבוצה שתהיה שלו. שגולדן סטייט תהנה ממנו כל עוד הוא שם"

ראסל ווסטברוק צפה במשהו אחר לגמרי בזמן המשחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully