וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנים צבועות בשחור ובננות על הכתף: התמונה הגזענית לפני גביע הקונפדרציות

סוצ'י, אחת ממארחות הטורניר, ערכה מצעד חגיגי בהובלת ראש העיר. בקבוצת צועדים שדימתה את אוהדי נבחרת קמרון, שני אנשים סיפקו תמונה שיצרה סערה: "הם פשוט לא מבינים מה לא בסדר"

אנשים מחופשים לאוהדי קמרון במצעד בסוצ'י, רוסיה לקראת גביע הקונפדרציות. AP
התמונה המסעירה/AP

הבחירה ברוסיה כמארחת מונדיאל 2018, שיתקיים בקיץ הבא, אומנם לא ספגה את אותה כמות ביקורות כמו הבחירה בקטאר כמארחת של 2022, אולם גם לגבי הטורניר הקרוב עלו לא מעט חששות, בעיקר לנוכח גילויי חוליגניזם ואלימות קשים מצד אוהדים רוסים בשנים האחרונות.

אם לשפוט על סמך מה שאירע ברחובות אחת הערים המארחות, סוצ'י, במצעד חגיגי שנערך השבוע לקראת הטורניר המקדים למונדיאל, גביע הקונפדרציות שייצא לדרך בעוד כשבועיים וחצי, הרי שהחששות הללו מתגלים כאמיתיים ביותר.

לרחובות העיר, שם נבנה אצטדיון מפואר לכבוד אולימפיאדת החורף שנערכה במקום, אצטדיון שייארח בגביע הקונפדרציות ארבעה משחקים כולל את אחד מחצאי הגמר, יצאו כ-3,000 צועדים, חוגגים ומחופשים בהתאם לנבחרות השונות שצפויות להגיע במהלך יוני לסוצ'י. את התהלוכה הזו הוביל ראש העיר ותמונות מתוכה אף פורסמו באתר הרשמי של עיריית סוצ'י.

אחת התמונות שפורסמו יצרה את הסערה הגדולה, שכן נראים בה שני צועדים, מחופשים ל"אוהדי נבחרת קמרון". שניהם לבושים במדי הנבחרת ושניהם צבעו את הפנים שלהם בצבע שחור, כדי לדמות את אנשי המדינה האפריקאית. אם לא די בכך, אחד מהם מחזיק תוף ועל צווארו של השני תלויות בננות, לא פחות. אגב, כאשר עברה קבוצת צועדים שדימתה את נבחרת מקסיקו, אחד מאנשיה צעד עם סומבברו ושפם שחור מודבק.

עיתונאי ניגרי בשם לולאדה אדווי, שתיעד את המצעד, ניסה להסביר: "הם פשוט לא מבינים את המשמעות של זה. מבחינתם אין עם זה שום בעיה". עיריית סוצ'י מצדה סירבה להתנצל, אך הורידה את התמונות מהאתר שלה: "זו הייתה חגיגה של היבשות השונות ועדות לגישה הפתוחה של רוסיה לתרבויות מרחבי הגלובוס", נכתב באתר העירייה, "בשום אופן מטרת הקרנבל לא הייתה להעליב מישהו. להיפך, האירוע אורגן במטרה ידידותית ומתוך ניסיון לייצר אווירה חיובית. אנחנו מקבלים את נבחרת קמרון ואוהדיה בזרועות פתוחות".

סוצ'י תארח ב-19 ביוני את המשחק בין אוסטרליה לגרמניה וב-21 את המפגש בין מקסיקו לניו זילנד, לפני שקמרון תגיע לעיר ב-25 ביוני, למשחק נגד גרמניה. הטורניר כולו ייפתח ב-17 ביוני עם משחק של המארחת רוסיה נגד ניו זילנד ויסתיים ב-2 ביולי עם משחק הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully