וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני יונייטד הקדישו את התואר לנרצחי הפיגוע: "זה מעבר לספורט"

תמונות מרגשות בשבדיה אחרי הזכייה בליגה האירופית: מוריניו בכה מאושר, פוגבה ויתר השחקנים "נתנו תשובה הולמת לטרור". התגובות, הציוצים והמספרים מהגמר האמוציונלי, כולל זלאטן שגנב את ההצגה

אימג'בנק GettyImages

מנצ'סטר יונייטד סגרה הערב (רביעי) עונה מאכזבת בצורה משמחת מאוד. השדים האדומים זכו בליגה האירופית אחרי 0:2 מול אייאקס באצטדיון החברים בשטוקהולם, שבדיה. פול פוגבה כבש את הראשון עם לא מעט מזל וכדור שפגע באחד משחקני ההגנה ושינה כיוון בדקה ה-18, הנריך מחיטריאן הכפיל בדקה ה-48 והשדים האדומים השיגו את התואר האירופי והכרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2016/17.

עוד בנושא:
מנצ'סטר יונייטד זכתה בליגה האירופית

ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
אוהב משחקי גמר אירופים. מוריניו/GettyImages

המספרים

* פול פוגבה כבש בשני משחקים ברציפות, אחרי שהרשית גם מול קריסטל פאלאס בראשון האחרון. בכך הוא שבר בצורת של 19 משחקים ברציפות.

* מתייס דה ליכט בן ה-17 ו-285 ימים הוא הכדורגלן הצעיר ביותר ששותף אי פעם בגמר אירופי.

* אייאקס עלתה עם הרכב שממוצע הגילאים שלו הוא 22 ו-282 יום, הצעיר ביותר אי פעם בגמר אירופי.

* חמישה מששת השערים האחרונים של מחיטריאן עבור יונייטד היו בליגה האירופית. אגב, הארמני כבש שישה שערים בליגה האירופית העונה לעומת ארבעה בליגה.

* זה גמר אירופי רביעי בקריירה של ז'וזה מוריניו, בכולם הוא ניצח.

* מוריניו הצטרף לרפא בניטס ואודו לאטק כאחד משלושת המאמנים היחידים שזכו בתואר אירופי עם שלוש קבוצות שונות.

* פוגבה הוא הצרפתי השלישי שכובש בגמר של מפעל אירופי אחרי זינדין זידאן וקווין גמיירו.

* אמין יונס הוא הגרמני השלישי שמופיע בגמר הליגה האירופית אחרי מרקו מארין עם סביליה ב-2014 ואמרה ג'אן עם ליברפול בעונה שעברה.

* זו שנה שנייה ברציפות שפטר בוס מסיים במקום השני בליגה ומפסיד בגמר. בעונה שעברה זה קרה לו עם מכבי תל אביב כשגם הפסיד בגמר הגביע 1:0 למכבי חיפה.

* מרכוס רשפורד בן ה-19 ו-205 ימים הפך לאנגלי הצעיר ביותר שמשותף בגמר אירופי.

* מנצ'סטר יונייטד הפכה לקבוצה החמישית שזוכה בכל אחד משלושת התארים האירופים: ליגת האלופות, הליגה האירופית וגביע המחזיקות. קדמו לה באיירן מינכן, צ'לסי, יובנטוס ואייאקס עצמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פול פוגבה אמר אחרי המשחק: "עשינו את זה. אנחנו גאים מאוד. אף אחד לא יכול לדבר. אמרו שהייתה לנו עונה רעה, אבל זכינו בשלושה תארים. פתיחת המשחק הייתה חשובה ואחרי השערים שלטנו במשחק. הופעה נהדרת של כולם בקבוצה". על התקפת הטרור על מנצ'סטר, שהייתה שלשום, אמר פוגבה: "הדברים האיומים האלה מתרחשים בכל העולם, בלונדון ובפריס. הגענו למשחק כדי לנצח וזכינו בשביל מנצ'סטר ובשביל המדינה".

קשר השדים האדומים חואן מאטה אמר: "זכינו בגביע שהמועדון לא זכה בו מעולם ואנחנו מאושרים מאוד. זה אומר המון כי זה התואר האירופי הראשון שלי עם יונייטד ואחרי מה שקרה בעיר שלשום זה נחמד מאוד להביא גביע בחזרה למנצ'סטר. זה היה שבוע קשה לעיר מנצ'סטר ואנחנו שמחים שזכינו בשביל כל האנשים שסבלו".

קשר יונייטד הנריך מחיטריאן, שכבש את השער השני, אמר: "כולם אמרו לי שאני הולך לכבוש. מאז חצי הגמר חלמתי לכבוש בגמר ועשיתי את זה. זה כל כך מהנה. נלחמנו בפרמיירליג ובליגה האירופית כדי להגיע לגמר. לא הצלחנו לעשות את זה בליגה, אבל הצלחנו לעשות את זה הלילה".

דייויד בקהאם כתב באינסטגרם: "הלילה היה יותר חשוב מרק ספורט. כן, זה לילה גדול למנצ'סטר יונייטד, אבל אפילו גדול יותר עבור העיר ועבור המדינה. בזמן בו אנחנו מתאבלים עם המשפחות שאיבדו את היקרים להן, יש לנו את הספורט שגורם קצת אושר בזמנים קשים".

המחווה של השחקנים לעיר מנצ'סטר

מאמן יונייטד ז'וזה מוריניו אמר: "זה הסוף של עונה קשה מאוד, אבל עונה טובה מאוד מאוד. העדפנו להגיע לליגת האלופות בדרך הזו מאשר לסיים במקום הרביעי, השלישי או השני. השגנו את המטרה, אנחנו בחזרה בליגת האלופות דרך זכייה בתואר, בתואר חשוב. למועדון יש עכשיו את כל התארים בעולם הכדורגל. נלחמנו קשה בשביל זה מההתחלה. תמיד חשבנו שאנחנו יכולים לזכות בליגה האירופית ואנחנו שמח מאוד. שיחקנו בצורה חכמה ועשינו את זה בצורה בטוחה. היינו הרבה יותר חזקים מהם. אם אתה דומיננטי בכדורי הגובה, אתה הולך רחוק. יש הרבה משוררים בכדורגל, אבל משוררים לא זוכים בהרבה תארים.

"ידענו איפה אנחנו חזקים יותר מהם וניצלנו את זה. הגיע לנו לנצח. אני כל כך מאושר לראות את השחקנים על הקביים עם הגביע ועכשיו אני בחופשה. אני לא רוצה לראות משחקי ידידות בינלאומיים, אני אנוכי, אני לא יכול לעשות את זה. בשבילי, מספיק זה מספיק. היו כמה חודשים אחרונים קשים מאוד, היינו קצרים בשחקנים. שלושה גביעים בעונה אחת ועלייה לליגת האלופות. אני שמח מאוד לסיים כך את העונה הקשה ביותר שלי כמאמן".

על הרכש שצפוי למועדון בקיץ, אמר מוריניו: "לאד וודוורד יש את הרשימה שלי, מה שאני רוצה, מה שאני רוצה כבר יותר מחודשיים. אז עכשיו זה תלוי בו ובבעלים. אבל אני לא דואג לכדורגל עכשיו. ויין רוני היה מוכן לשחק ושקלתי לפתוח איתו, אבל לא היינו צריכים התקפה ביתרון 0:2. אמרתי לו אתמול שהוא יכול להיות איש המפתח, אבל הוא יכול בהחלט להיות פה גם בעונה הבאה. הוא שחקן חשוב מאוד בשבילנו. אם הוא יישאר איתנו בעונה הבאה, אהיה שמח מאוד".

אנדר הררה, שנבחר על ידי אופ"א לאיש המשחק, אמר: "אנחנו שמחים מאוד. גביע אירופי! הפסדתי בגמר אירופי לפני ארבע שנים עם אתלטיק בילבאו. אני רוצה להקדיש את זה לקורבנות הפיגוע במנצ'סטר. אנחנו מייצגים את המועדון האדיר ביותר באנגליה ואחד הטובים בעולם אז הציפיות הן תמיד גבוהות. זה היה משחק העונה בשבילנו, עכשיו אנחנו מדברים על עונה נהדרת, זכינו בשלושה תארים. שיחקנו כמו מועדון גדול, בצורה חכמה מאוד נגד מי שהייתה קבוצה גדולה. המאמן אמר לנו שהדבר היחיד שיכולנו לעשות אחרי יום שני היה לזכות בגביע הזה. זה רק משחק כדורגל, זה רק גביע, אבל זה משהו".

זלאטן עם סלפי ליד השלט המעודן הזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully