וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנרבחצ'ה הביסה את אולימפיאקוס 64:80 וזכתה ביורוליג לראשונה בתולדותיה

ערב היסטורי לכדורסל הטורקי: ז'ליקו אוברדוביץ' הוליך קבוצה טורקית ראשונה לזכייה בתואר היוקרתי עם תצוגת תכלית במשחק הגמר באיסטנבול. בוגדאנוביץ' וקאליניץ' חגגו עם 17 נקודות כל אחד, 10 נקודות ו-5 חסימות לאודו, שנבחר ל-MVP של הפיינל פור

שחקני פנרבחצ'ה חוגגים זכיה ביורוליג. רויטרס
יש אליפות. שחקני פנרבחצ'ה חוגגים/רויטרס

היסטוריה באיסטנבול: פנרבחצ'ה זכתה הערב (ראשון) לראשונה בתולדותיה ביורוליג אחרי ניצחון מוחץ על אולימפיאקוס 64:80 במשחק הגמר. לעיני יציעים מפוצצים באוהדים משולהבים, פנר יצאה לפרקט כמו מלוע של תותח ופתחה יתרון מבטיח עליו שמרה לאורך כל המשחק, למרות ניסיון קאמבק של היוונים ברבע השלישי. ז'ליקו אוברדוביץ', המאמן הכי מעוטר ביורוליג, שהוליך את פנר לגמר גם אשתקד, רושם לעצמו תואר תשיעי בקריירה ומעניק לטורקיה זכייה היסטורית במפעל למרות הון עתק שמשקיעות הקבוצות הגדולות לאורך השנים.

שלושה שחקנים חתומים יותר מכולם על הניצחון הגדול הזה. הראשון הוא ניקולה קאליניץ' שקלע 12 נקודות כבר ברבע הראשון המצוין מתוך 17 שהיו לו במשחק כולו. השני הוא בוגדן בוגדנוביץ', כוכב העל הסרבי שקלע גם הוא 17. אולם, ה-MVP של המשחק הזה ושל הפיינל פור כולו הוא ללא ספק אקפה אודו הסנטר האמריקאי הנפלא של פנר שאחרי שהיה קרוב לטריפל דאבל בחצי הגמר, רשם הערב שורה סטטיסטית של 10 נקודות, 9 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-5 חסימות. פנרבחצ'ה, שלא הייתה הקבוצה הכי טובה לאורך העונה הסדירה ואפילו הפסידה פעמיים למכבי תל אביב, השיגה אליפות מתוקה מאוד הרבה מאוד גם בזכות המאמן האדיר שלה וגם בזכות הקהל המטורף שלה שהיה השחקן השישי שלה בשני המשחקים בפיינל פור הזה.

* במשחק על המקום השלישי הביסה צסק"א מוסקבה 70:94 את ריאל מדריד. קייל היינס קלע 14 למנצחת, ארון ג'קסון ונאנדו דה קולו הוסיפו 13 כל אחד. יונאס מאצ'יוליס וגוסטבו איון קלעו 11 כל אחד לבלאנקוס.

מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. רויטרס
אגדה. אוברדוביץ'/רויטרס

מהלך המשחק

כמו בחצי הגמר, גם הפעם פנרבחצ'ה פתחה את המשחק בטירוף עם האנרגיה של הקהל שלה כשניקולה קאליניץ' תפר שתי שלשות ודיקסון הוסיף עוד אחת בדרך ליתרון משמעותי מאוד של 8:16 אחרי חמש דקות. קאליניץ' הלוהט תפר שלשה שלישית וסל קשה של בוגדנוביץ' על הבאזר קבעו 18:26 לפנרבחצ'ה בסיום הרבע.

הקצב הואט מאוד ברבע השני כששתי הקבוצות הרבו להחטיא, אך מי שיצא ראשון מההלם היה בוגדן בוגדאנוביץ' שתפר שני סלים רצופים כולל שלשה גדולה והעלה את פנר ליתרון 25:34 כשאנחנו 3.34 דקות לסיום הרבע השני. אולם, נקודת המפנה הגיעה דקה לפני ההפסקה כשבוגדנוביץ' ביצע עבירה שלישית והוחלף על ידי דיקסון במצב של 28:37 לפנר. היוונים ניצלו זאת כדי לצמק ל-37:32 בלבד ו-34:39 בלבד לפנר בהפסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ואסיליס ספאנוליס אולימפיאקוס מול בובי דיקסון פנרבחצ'ה. רויטרס
במעמד הזה בפעם האחרונה? ואסיליס ספאנוליס/רויטרס

פנר חזרו מההפסקה עם שלשה של בובי דיקסון אבל ונגליס מנצאריס ענה עם שתי צ'אקות משלו והיתרון של פנר קוזז ל-40:44 כשאנחנו שלוש דקות בתוך הרבע. אבל פנרבחצ'ה לא התכוונה לתת ליוונים לחזור למשחק והגיבה עם ריצת 0:8 שהטיסה אותם ליתרון 44:57 כשנותרו שלוש דקות לסיום הרבע. דאטומה הוסיף עוד סל קשה ואודו הוסיף עוד חסימה לאוסף (חמש במשחק) שלו ופנר סיימה את הרבע ביתרון מבטיח של 48:60.

אולימפיאקוס מומחית ידועה לקאמבקים אבל פנרבחצ'ה אותתה לה כבר בפתיחת הרבע האחרון שהיא ממש לא מוכנה לתת לתסריט צסק"א לפגוע בה כששתי שלשות של דאטומה הנהדר ופרו אנטיץ' הסנטר המקדוני קבעו יתרון שיא לטורקים: 50:68 כשאנחנו שתי דקות ברבע. אולימפיאקוס, שידועה כקבוצה קשוחה שלא נשברת, התרסקה מול הקהל העויין וראתה את קאליניץ' ובוגדנוביץ' מעלים אותה ליתרון 61:80 דקה לסיום. היוונים קלעו שלשה שממש לא שינתה ובסיום: 64:80 לפנרבחצ'ה שזוכה באליפות אירופה!

שחקני פנרבחצ'ה חוגגים זכיה ביורוליג. רויטרס
היסטוריה. פנר חוגגת/רויטרס

קלעו לפנרבחצ'ה: בוגדן בוגדאנוביץ' 17 נקודות ו-5 ריבאונדים, ניקולה קאליניץ' 17, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, לואיג'י דאטומה 11 ו-6 ריבאונדים, אקפה אודו 10, 9 ריבאונדים, 5 חסימות ו-4 אסיסטים, יאן וסלי 8 ו-8 ריבאונדים, בובי דיקסון 8, פרו אנטיץ' 4, קוסטאס סלוקאס 3 ו-5 אסיסטים, ג'יימס ננאלי 2. מליח מחמוטוגלו (01:12 דקות), אחמט דובריוגלו (01:12) ואנתוני בנט (01:12) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לאולימפיאקוס: קם בירץ' 14 נקודות, ניקולה מילוטינוב 10, ואנגליס מנצאריס 9, ואסיליס ספאנוליס 9 (2 מ-12 מהשדה) ו-8 אסיסטים, יורגוס פרינטזיס 7, ואסיליס טוליופולוס 3, קוסטאס פפאניקולאו 3 ו-5 ריבאונדים. פטריק יאנג (03:08 דקות), יאניס פפאפטרו (12:06), דימיטריוס אגרבאניס (13:18) שותפו, אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully