וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטראומה של לואיס אנריקה וריאל מדריד: בספרד מוכנים למחזור הסיום

שלוש פעמים (מתוך שישה מקרים בתולדות הליגה) שמטה ריאל מדריד את האליפות במחזור האחרון, למרות שהגיעה אליו כמוליכה. שלוש פעמים ברצלונה עשתה מהפך. ואיך לואיס אנריקה קשור לזה?

one

בווידיאו: ה-1:4 של ריאל אצל סלטה

הליגה הספרדית תוכרע ביום ראשון הקרוב (21:00), כאשר ריאל מדריד תוכתר כאלופה בפעם ה-33 בתולדותיה או לחלופין, ברצלונה תעשה זאת בפעם ה-25, והשלישית ברציפות.

הבלאנקוס, שהוליכו את הטבלה במשך 26 מתוך 37 המחזורים שכבר חלפו העונה, נמצאים בעמדה מבטיחה וזקוקים לנקודה אחת בלבד במשחק החוץ שלהם ברוסאלדה מול מלאגה, על מנת לזכות בתואר בפעם הראשונה מזה חמש שנים. אלא שאם הם יפסידו, ניצחון של ברצלונה בבית מול אייבר יעניק לה את האליפות, בזכות יתרון במפגשים הפנימיים בין הקבוצות (1:1 בקאמפ נואו, 2:3 לבארסה בברנבאו).

למרות שעל הנייר הקבוצה של זינדין זידאן אמורה להשלים את המשימה, בוודאי אחרי שנראתה מצוין אמש והביסה 1:4 בחוץ את סלטה ויגו, הרי שבברצלונה לא מרימים ידיים ותולים תקוות בשלושה מקרים בעבר, בהם ריאל הגיעה ראשונה למחזור הסיום ואיבדה את האליפות.

עוד בנושא:

רונאלדו הפך לגדול הכובשים בליגות הבכירות: "זידאן הציל אותי"

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד מתקל את ליאונל מסי שחקן ברצלונה. GettyImages
על כל הקופה/GettyImages

בסך הכול, התרחשו 35 מקרים בתולדות הליגה הספרדית בהם האליפות הוכרעה רק במחזור הסיום. בשישה מתוך אותם המקרים, זהות המוליכה השתנתה ברגע האחרון והקבוצה שהובילה את הטבלה ערב המחזור לא זכתה בתואר. כאמור, בחצי מהמקרים הללו, הקבוצה שבכתה בסיום הערב הייתה ריאל.

ב-1982/83, ממש כמו העונה, ריאל הגיעה לגמר גביע אירופה (גמר גביע המחזיקות, הפסידה שם לאברדין של סר אלכס פרגוסון הצעיר). בתקופה בה היו מוענקות רק שתי נקודות עבור כל ניצחון, הבלאנקוס התייצבו במסטאייה למפגש מול ולנסיה במחזור הסיום של העונה והפסידו 1:0, בעוד אתלטיק בילבאו דרסה 1:5 את לאס פלמאס וחגגה אליפות שביעית בסך הכול וראשונה מזה 27 שנים.

תשע שנים חלפו והסיוט הגדול של ריאל, זה שכולם ייזכרו בו בימים הקרובים, החל. במחזור הסיום של עונת 1991/92 ריאל הגיעה למשחק אצל טנריפה כשהיא מובילה בנקודה על ברצלונה. הבלאנקוס כבר הובילו 0:2 אחרי 28 דקות משערים של היירו וגאורגה חאג'י, אך חטפו בדקות 36, 77 ו-78, הפסידו 3:2 וראו את בארסה מנצחת 0:2 את בילבאו מצמד של חריסטו סטויצ'קוב וחוגגת אליפות. מי עלה באותו משחק מהספסל בריאל? לואיס אנריקה כמובן.

לואיס אנריקה ריאל מדריד 1993. GettyImages
לואיס אנריקה, במדי ריאל, בהלם/GettyImages

שנה חלפה והשחזור היה מושלם. שוב מחזור אחרון, שוב ביקור אצל טנריפה והפעם, הפסד 2:0 שאפשר לברצלונה, בזכות ניצחון 0:1 על סוסיאדד (עוד גול של סטויצ'קוב). הפעם, לואיס אנריקה פתח בהרכב של ריאל באותו יום עצוב מבחינתה.

אגב, עוד עונה עברה ובפעם השלישית ברציפות בארסה השיגה את האליפות במחזור האחרון, למרות שלא הגיעה אליו כמוליכה (שלוש פעמים מתוך שישה מהפכים בסך הכול שייכים לקטאלנים). הפעם הייתה זו דפורטיבו שנפלה, עם 0:0 ביתי מול ולנסיה, בעוד בארסה ריסקה את סביליה עם 2:5 (אחרי פיגור 2:1 בהפסקה), בדרך לאליפות רביעית ברציפות ואחרונה עם יוהאן קרויף על הקווים. סטויצ'קוב, מלך מחזורי הסיום הדרמטיים, כבש עוד צמד וגם רומאריו, מיכאל לאודרופ ובאקרו מצאו את הרשת, בעוד דייגו סימאונה ודאבור שוקר כבשו לסביליה.

זה היה גם המהפך האחרון במחזור הסיום, כאשר מאז היו עוד שבע עונות בהן האלופה הוכרעה עם הבאזר ובכל שבעת המקרים, המוליכה גם שמרה על מקומה וזכתה בתואר. הפעם האחרונה הייתה בעונה שעברה, אז בארסה הביסה 0:3 את גרנאדה וסיימה עם נקודה יותר מריאל, שניצחה 0:2 את לה קורוניה. ב-2013/14, בארסה הגיעה לאחרונה למחזור הסיום מהמקום השני ועם הזדמנות לזכות, אך סיימה ב-1:1 ביתי מול אתלטיקו מדריד, שלקחה את האליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully