וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ינובילי: "לא הגבנו להיעדרות של קוואי", סטיב קר דרבן את גולדן סטייט

הספרס התרסקו ללא הכוכב הגדול שלהם (כל המספרים - בפנים), שבספק למשחק 2. פופוביץ': "לא יודע מה מצבו". מאמן הווריירס נאם במחצית ועזר להביא את השינוי, וגם: האם קליבלנד תודיע על פרידה מדייויד גריפין?

שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, קווין דוראנט. AP
אנחנו כבר לא יכולים לחכות למשחק מספר 2. קרי ודוראנט/AP

פתיחת גמר המערב בין סן גולדן סטייט וסן אנטוניו עמדה בכל הציפיות. כנגד כל הסיכויים הספרס כבר הובילו ב-25 הפרש ונראו בדרך לניצחון ענק, אלא שברבע השלישי נפצע קוואי לאונרד פעם שנייה בקרסול שמאל שלו, דידה לחדרי ההלבשה ולא חזר. סגנית האלופה ניצלה זאת כדי לצאת לריצת 0:18, לנצח בסופו של דבר 111:113, ולעלות ל-0:1. הנה כמה מספרים מהקאמבק הענק:

* על פי המדדים הסטטיסטיים של ESPN, לגולדן סטייט היה שלושה אחוז סיכוי לנצח כשקוואי נפצע, 7:53 דקות לסיום הרבע השלישי.

* מדובר בקאמבק הגדול ביותר בגמר איזורי מאז שבוסטון חזרה מ-26 הפרש מול ניו ג'רזי ב-2002.

* כשקוואי היה על הפרקט, סן אנטוניו ניצחה ב-23 נקודות. כשהיה בחדר ההלבשה, גולדן סטייט ניצחה ב-25 נקודות.

* עם לאונרד על הפרקט, הווריירס קלעו ב-40 אחוז מהשדה. בלעדיו, הם קלעו ב-58 אחוז מהשדה.

* עם קוואי, הספרס קלעו ב-55 אחוז מהשדה. בלעדיו, זה צנח ל-37 אחוז.

* עם קוואי, הספרס קלעו ב-47 אחוז מחוץ לקשת. בלעדיו, לא קלעו ולו שלשה אחת עד תום המשחק (0 מ-7).

* עם לאונרד על הפרקט, הווריירס רשמו יותר איבודים (12) מאסיסטים (11). בלעדיו, גם זה התהפך (11 אסיסטים לעומת 7 איבודים).

* גם אצל הספרס הסיפור זהה: עם לאונרד, היו יותר אסיסטים (15) מאיבודים (9). בלעדיו - 8 איבודים לעומת 4 אסיסטים.

* ללא קוואי, קווין דוראנט החל להתחמם וקלע 20 נקודות ב-20 דקות, ב-7 מ-10 מהשדה.

* לאחר הפציעה, הווריירס ניצחו את הספרס 2:20 בהתקפות מתפרצות.

* לפני הפציעה, סן אנטוניו ניצחה 19:24 בקרב הריבאונדים. אחריה, הווריירס ניצחו 13:24.

* למרכוס אולדריג' רשם חמישה מששת האיבודים שלו ב-20 הדקות האחרונות.

* קבוצות שניצחו את המשחק הראשון בסדרת הטוב מ-7 מנצחות את הסדרה בהסתברות של 76 אחוז. אם מדובר בקבוצת שניצחו 65 משחקים או יותר בעונה הסדירה, כמו גולדן סטייט, הרי שהסטטיסטיקה הזו משתפרת ל-3:43 (ואילו, דבר דומה קרה לווריירס בגמר של העונה שעברה, אותו הפסידו בסופו של דבר).

שחקני סן אנטוניו ספרס פאו גאסול, קוואי לאונרד. AP
שונה לגמרי, איתו ובלעדיו. לאונרד עם גאסול/AP

לאונרד צפוי לעבור בדיקת MRI שתקבע את חומרת הפציעה שלו בקרסול - אותו קרסול שגרם לו להיעדר ממשחק 6 מול יוסטון. הפעם זה קרה כשדרך בטעות על רגלו של חברו לקבוצה דייויד לי, ומספר רגעים לאחר מכן על רגלו של זאזה פאצ'וליה. "זה כואב מאוד", הודה כוכב הספרס, שנמצא בספק למשחק השני בסדרה. "האם זאזה עשה זאת במכוון? לא, הוא ניסה לחסום את הזריקה שלי". פאצ'וליה עצמו הסכים: "פשוט ניסיתי לחסום את הזריקה, לא שמתי לב מה קרה". קווין דוראנט התעקש: "זאזה לא שחקן מלוכלך, הוא לא שחקן שכזה. שחקנים משחקים חזק וחבל שזה מה שקרה".

"התכנית היא להבריא", הוסיף לאונרד. "אני סומך על החברים שלי לקבוצה ונראה מה יהיה במשחק מספר 2". גרג פופוביץ' התייחס לפציעה ואמר: "אני לא יודע מה מצבו כרגע".

חבריו של לאונרד לקבוצה כאבו את הפציעה והסיטואציה. "היה קשה לראות אותו מדדה החוצה", אמר פאו גאסול. "הוא היה נהדר עבורנו. אנחנו מקווים שהוא יוכל לחזור לעזור לנו, בינתיים ננסה להישאר ביחד. זה אתגר גדול עבורנו, לשחק ללא קוואי וללא טוני פארקר".

מאנו ג'ינובילי השמיע דברים דומים: "קוואי כל כך חשוב עבורנו. שיחקנו טוב מאוד, וכשהוא נפצע הווריירס העבירו הילוך, הרגישו טוב עם עצמם ולחצו עלינו. התקשנו מאוד בלי קוואי, וזה כואב. לא הצלחנו להגיב להיעדרות שלו".

למרכוס אולדריג' הוסיף: "כמובן שזה יהיה קשה, קוואי הסקורר המוביל והגו-טו-גאי שלנו. אבל שחקנים אחרים יצטרכו לשאת במעמסה". פאטי מילס סיכם: "עדיין יש לנו הזדמנות בלתי רגילה עם השחקנים שנמצאים כאן. אסור לבכות על מה שקרה, זה לא יעזור לנו. צריך למצוא את התשובות, ביחד אפשר לעשות את זה".

על ההפסד עצמו אמר פופוביץ': "ביצענו יותר מדי טעויות ונגד קבוצה כזאת, אתה לא יכול לעשות את זה. הריבאונדים מאוד פגעו בנו. זה הפסד קשה, היתה הזדמנות מצוינת והיא חמקה מאיתנו".

עוד באותו נושא

לאונרד נפצע, גולדן סטייט ניצחה 111:113 את הספרס במשחק 1 בגמר המערב

לכתבה המלאה
קוואי לאונרד, סן אנטוניו ספרס, פצוע. GettyImages
לא מאשים את פאצ'וליה. לאונרד/GettyImages

ומכאן, לצד המנצח. גיבור הערב היה סטפן קרי, שלהט עם 40 נקודות, כולל השלשה שקבעה שוויון קצת פחות משתי דקות לסיום. "זה הפלייאוף, צריך לצפות להכל", אמר ה-MVP לשעבר. "זה לא היה פשוט, הם הקשו עלינו מאוד ולקח לנו זמן להבין מה קורה אחרי המנוחה הארוכה. צריך לנצל את זה ולפתוח את משחק מספר 2 הרבה יותר טוב".

אחת הסיבות לקאמבק ההיסטורי ככל הנראה היתה נעוצה בסטיב קר, שהגיע לאורקל ארינה לראשונה זה שבועיים. אף שלא עמד על הקווים, המאמן כינס את שחקניו בחדר ההלבשה, בפיגור 20 נקודות, ונשא נאום שהפיח בווריירס רוח חדשה. "תרוצו כמו משוגעים", אמר בין היתר, "בואו נשיג שלוש עצירות ברציפות ונגביר את הקצב. תירגעו, והכל יהיה בסדר".

קרי אמר על הקאמבק של המאמן: "בכל פעם שאנחנו שומעים את הקול שלו או חווים את הנוכחות שלו, זה גדול. הוא המנהיג של הקבוצה הזאת. זו היתה נקודת מבט חדשה של מישהו שראה את המשחק מזווית אחרת. זה היה ענק עבורנו".

"זה היה משחק ראשון מושלם", התעקש דריימונד גרין. "שולחים לך אגרוף לפה, ובכל זאת אתה מצליח לנצח". קווין דוראנט הסביר את הפתיחה הרעה: "היינו קצת רגועים מדי. לפעמים זה טוב כשדברים כאלה קורים.

אנדרה איגודאלה, שסובל מכאבי ברכיים ושיחק 10 דקות במשחק הראשון, יעבור בדיקת MRI ונמצא בספק למשחק השני.

שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי. AP
היו רגועים מדי בפתיחה. קרי/AP

* קליבלנד הודיעה כי תמסור הערב "הודעה משמעותית" במסיבת עיתונאים מיוחדת בה ישתתפו המנכ"ל לין קומורובסקי והג'נרל מנג'ר דייויד גריפין. על פי שמועות, ההודעה עשויה להיות קשורה לעתידו של גריפין בקבוצה. ה-GM המוערך מסיים חוזה בקיץ וכבר הוזכר כמועמד להצטרף לאורלנדו מג'יק, שסימנה אותו וחיזרה אחריו בתקופה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully