וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א דחתה את ההצעה הפלסטינית. נתניהו: "ניצחון בקרב על מעמד ישראל"

11.5.2017 / 13:22

ברוב של 73 אחוזים מול 27 הצליח נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו להוריד את הצעת רג'וב להשעיית ישראל מסדר היום של הקונגרס הנערך בבחריין, לפחות עד אוקטובר. עופר עיני: "ניתן לפוליטיקאים לעסוק בגבולות"

רויטרס

קונגרס פיפ"א נמשך היום (חמישי) בבחריין, כשאחד מהדיונים התמקד בקבוצות אליצור עירוני יהודה, הפועל אורנית, הפועל בקעת הירדן, בית"ר עירוני אריאל, בית"ר גבעת זאב ובית"ר מעלה אדומים. שש הקבוצות הללו ממוקמות מעבר לקו הריקו ומשחקות תחת ההתאחדות לכדורגל של ישראל. ההתאחדות הפלסטינית דורשת כבר כמה שנים שהקבוצות הללו לא יורשו לשחק מעבר לקו הירוק. היום, הניסיון הפלסטיני להעביר הצבעה בנושא ולקדם את השעיית ישראל מפיפ"א נחל כישלון, לאחר שחברי הארגון קבעו שלא להצביע בנושא במהלך הקונגרס ובמקום זאת, דחו את ההחלטה עד אוקטובר לכל הפחות.

תחילה עלה לדבר יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, שאמר: "זו הפעם החמישית בה אני פונה לקונגרס בתור יו"ר ההתאחדות הפלסטינית. פלסטין צריכה לקבל זכויות דומות לכל חברה אחרת בפיפ"א. מאז 2015, ההתאחדות הפלסטינית נאבקת על הכרתה. על פי חוקי פיפ"א, אסור למועדונים לשחק על אדמה של מועדון אחר ללא רשות. ההתאחדות הישראלית, בעידוד הממשלה, מעודדת את זה ואף ניסתה ללחוץ על פיפ"א.

בקונגרס שעבר הגשנו הצעה להשעות את ישראל ומשכנו אותה בתמורה להקמת ועדה שתטפל בבעיה. אנחנו לא מבקשים כעת השעיה, אבל כן החלטה שתמנע ממועדונים ישראלים לשחק על אדמה פלסטינית, או על אדמה שנגנבה מהפלסטינים.

ראש הממשלה הישראלית נתניהו התקשר לנשיא פיפ"א אינפנטינו וביקש להוריד את הנושא מסדר היום של הקונגרס. אני מודה לנשיא פיפ"א שסירב לבקשה. האם יש התערבות גדולה מזו של ממשלה בענייני הכדורגל? התאחדויות אחרות הושעו בשל כך בעבר. אני קורא לפיפ"א לממש את השאיפה שלה לשמירה על זכויות אדם. אף פעם לא נפסיק להילחם על זכויותיהם של השחקנים הפלסטינים. אני רוצה לשים סוף לסבל של השחקנים שלי ולהפרת זכויות האדם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההצבעה בפיפ"א/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לדברי רג'וב עלה לבמה יו"ר ההתאחדות הישראלית, עופר עיני, שאמר: "שמעתי את הנאום של מי שאני עדיין קורא לו ידידי, ג'יבריל, נאום פוליטי מהתחלה ועד הסוף. כל המטרה של ההצעה הזו היא שבמקום שפיפ"א תתעסק בכדורגל, תתעסק בגבולות כאלה ואחרים. סכסוכים כאלה קיימים בעוד מדינות. בואו ניתן לפוליטיקאים לעשות את עבודתם ואנחנו פה נתעסק בכדורגל. אני לא מתכוון להחזיר נאום שנאה בחזרה. דרכי, כמו שראיתם לפני שנתיים בקונגרס, היא לנסות שכדורגל יקרב לבבות.

הצעתי בתוך הוועדה, גם לטוקיו וגם לג'יבריל, בואו נעשה משחק כדורגל בין פלסטין לישראל ונקרא לו 'משחק השלום'. ניקח את ההכנסות לבניית אקדמיה לילדים. ישבנו כשנתיים וקידמנו הרבה נושאים בוועדה ויעיד על זה היו"ר טוקיו סקסוואלה. לא באחריות הוועדה ולא באחריות פיפ"א לקבוע גבולות של מדינות. אני שוב קורא לג'יבריל, בוא נקרב לבבות ולא ללבות את השנאה.

הקונגרס הזה חייב לעשות הכל כדי שיהיה כדורגל בכל מקום ושיהיו תחרויות בכל מקום. אני רוצה להודות לאחיי מבחריין, על הכבוד עמו קיבלתם אותנו פה והיחס שנתתם לנו. הוכחתם שכדורגל יכול לקרב לבבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר ההתאחדות לכדורגל של ישראל, עופר עיני. רויטרס
הצבעה לטובתו. עיני/רויטרס

רג'וב, שכבר ישב בחזרה במקומו בזמן זה, ביקש שוב את רשות הדיבור ותקף: "אני שומע את הנאום הנלהב הזה של עופר עיני. אין לי בעיה לנצל את הכדורגל כגשר בין עמים, אבל תתייחס אלינו כפרטנרים. אבל ביחסי כובש-נכבש אני לא חושב שאנחנו יכולים למצוא את עמק השווה. זה עניין עקרוני ולפיפ"א אין זכות לתת כסף למועדונים שמשחקים על אדמה אחרת. מה שקורה בפלסטין זו הפרה ברורה של החוקים. אתה עופר עיני, מדבר על ההתנחלויות כחלק מישראל, אבל באו"ם החליטו שההתנחלויות הם פשע מלחמה. הצבא תוקף אותנו ברובים, את הילדים שלי. זו הפעם החמישית בה אני מבקש צדק ועמידה בחוקי פיפ"א". מיד אחריו גם עורך הדין של ההתאחדות הפלסטינית פנה בדברים קשים לנשיא פיפ"א אינפנטינו ואמר לו: "אתה משנה את החוקים בהתאם לרצונך, ברגע האחרון. זו חזרה לימים האפלים של פיפ"א".

אינפנטינו עצמו אמר: "אני לא חושב שהנושא הזה צריך להיות חלק מסדר היום של הקונגרס, בטח שלא בפעם החמישית. נכון, לוועדה לקח הרבה זמן ולא קיבלנו דו"ח ורק עכשיו אנחנו מגיעים לשם. הוועדה הציעה לקונגרס לא להצביע על ההצעה הפלסטינית היום, אלא רק במרץ 2018. אני חושב שזה מאוחר מדי. האם הקונגרס מוכן להצביע על האפשרות לדון בזה באוקטובר הקרוב?".

לאחר מכן נערכה ההצבעה בסיומה נקבע, ברוב מוחץ של 73 אחוזים מול 27, שההחלטה בנושא תתקבל באוקטובר הקרוב, לכל הפחות.

תגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "ההתאחדות הישראלית, בראשות היו"ר עופר עיני, המנכ"ל רתם קמר והיועץ המשפטי עו"ד אפרים ברק, פעלה בהצלחה בקונגרס ה-67 של פיפ"א בבחריין למניעת הניסיון הפלסטיני להעלות להצבעה החלטה שתכליתה הפסקת הפעילות של שש הקבוצות הפועלות ביהודה ושומרון (אליצור עירוני יהודה, הפועל אורנית, הפועל בקעת הירדן, בית"ר עירוני אריאל, בית"ר גבעת זאב ובית"ר מעלה אדומים). יו"ר ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב לא משך את הבקשה למרות שביום שלישי החליטה מועצת פיפ"א פה אחד כי לא תאפשר הצבעה בנושא ובמידה שרג'וב ימשיך להתעקש תעלה הצעה משלה לביטול הסעיף.

יו"ר ועדת הפיקוח טוקיו סקסוואלה הסביר כי הגיש לקונגרס סיכום אישי שלו עד כה לעבודת הוועדה ואין מדובר בדו"ח מוסכם של הוועדה. סקסוואלה הוסיף כי יש צורך בעבודה נוספת עד שניתן יהיה להגיש דו"ח מוסכם למועצת פיפ"א.
תוצאת ההצבעה הייתה 73% מול 27% לדחיית ההצעה הפלסטינית ולאפשר ארכה עד מרץ 2018 להמשך הניסיונות למצוא פתרונות מוסכמים".

עופר עיני, יו"ר ההתאחדות, אמר לאחר ההצבעה: "אני גאה לייצג את ההתאחדות הישראלית ואת מדינת ישראל כאן בבחריין, מקום בו דגל ישראל מונף כעת בגאון. היחס אלינו היה חם, אוהד ומעורר מחשבות על ימים טובים שעוד נכונו לנו. עבודה מאומצת, חכמה ופוריה שנמשכה חודשים ארוכים והגיעה לשיאה בימים האחרונים, עלתה יפה והנסיון הפלסטיני להביך את ישראל ולהוביל לצעדיים מעשיים נגדה לא צלח. יש לנו חברים טובים ונאמנים בפיפ"א. אין לי מספיק מלים כדי להודות להם על העמידה האיתנה לצדנו ועל ההחלטה להצביע פה אחד בעד הסרת ההצעה הפלסטינית. הצלחנו להבהיר שוב כי עירוב פוליטיקה וספורט עלול להיות הרה אסון ולכן על פיפ"א להימנע מכך. כדורגל ישוחק בישראל בכל מקום ואני בטוח שכך יהיה גם ברשות הפלסטינית. בכל מקום בו רוצים לשחק כדורגל יש לפעול ולעשות הכל כדי שהדבר יתאפשר. הכרטיס האדום שפיפ"א צריכה להוציא הוא אך ורק למי שמבקשים באמצעות הארגון החשוב הזה למנוע כדורגל בגלל אספירציות פוליטיות. רבים וטובים תרמו להישג הזה, בעולם ובישראל, וצריך לזכור זאת ולהוקיר תודה. אני יודע שזה לא סוף פסוק, אבל כל דבר בעתו. לעת הזאת, מותר לנו להגניב חיוך קטן ולחזור ליהנות ממשחק הכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully